3330
Sök

Rallystolar & Polisen, bra kombination?

Lite överallt..
612 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Tänkte höra om det är någon som vet vad polisen säger om dom tar in en på flygande besiktning och man har rallystolar i bilen?

T.ex. sånna från RideTech

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

1 741 Inlägg
5 juni 2007
bör inte säga nåt.
besikning verkar inte kola stolarna = det ska inte vara nån fara med att polisen ska kolla dom heller.

och så vitt jag vet så är det inte olagligt att byta stolar. nara du har orginalbältet kvar

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Lite överallt..
612 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Okej, fint de smile

isåfall blir det nog stolsbyte inom en snar framtid.

så dom säger inte heller något på besiktningen?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 juni 2007
de säger nog inget om stolen sitter fast ordentligt.. och att du andvänder orginal bältet

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 juni 2007
Om du nu inte har airbag i originalstolen, då kan jag tänka mig att dom blir griniga. Inte säker där men de var en tanke som slog mig.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Lite överallt..
612 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Okej, men har ju som sagt en Golf 2:a från -87 så finns nog inge sånt! tongue

Men blir fina grejor de! big_smile

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
5 juni 2007
Om stolen är godkänd och du har orginalbältet så kan de inte säga nått.
Blir jobbigt för dig som måste ha fällbar stol, annars får du ju inte in folk i baksätet smile

100 Inlägg
5 juni 2007
Owzer skrev:
Om stolen är godkänd och du har orginalbältet så kan de inte säga nått.
Blir jobbigt för dig som måste ha fällbar stol, annars får du ju inte in folk i baksätet smile

hej inte 100% säker men du måste nog ha fällbara stolar ur säkerhet aspekt så dom kan få ut dom som sitter bak om du skulle smälla

i bland spöar jag mig själv för ingen annan vågar

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 juni 2007
Det är ju inte svårare än att välja en fällbar skena till stolarna wink

119 Inlägg
5 juni 2007
Mäki skrev:

Enligt mig är dom riktigt fula, men smaken är som baken.

Golf R32 .:R

Lite överallt..
612 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
joo men dom på RideTech är ju fällbara, så ska nog gå bra d! tongue

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
6 juni 2007
Dajjmen skrev:
Mäki skrev:

Enligt mig är dom riktigt fula, men smaken är som baken.

Skenorna? Man kan ju isåfall tillverka egna diskreta.
Om du nu tänkte på stolarna så låter jag saken vara osagt då jag redan har mina favoriter i märkena Sparco & Momo

21 Inlägg
10 juni 2007
jag hade två momo i min förra 740 och på bes så kollade han så bältet satt rätt höjd och så men ja hade orginalskenorna under så var inga problem sa han.

Lite överallt..
612 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Ok.

Blir nog att slänga in 2st sportstolar i den, får väll höra vad de säger på besiktningnen.
Är väll bara att åka hem och montera orginal om dom börjar gnälla..! big_smile

Kocken
487 Inlägg
10 juni 2007
kan nämna att stolarna från ridetech fäller man bara genom att dra i en spak på sidan....så det blir typ som orginal...men jag är inte helt säker på att de går att fälla lika långt fram som orginal stolarna.

Fotograf
966 Inlägg
10 juni 2007
A_Lindahl skrev:
Ok.

Blir nog att slänga in 2st sportstolar i den, får väll höra vad de säger på besiktningnen.
Är väll bara att åka hem och montera orginal om dom börjar gnälla..! big_smile

Jag vart stoppad med min bil på flygande.. då kolla dom igenom hela bilen, in och utvändigt.. har 2st sport/rally stolar.. dom sa ingenting.. fick däremot en 2a för min vinge..:S

Jag har tid hos besiktningen imorrn.. ska se va dom säger då om stolarna.. kommer med svar imorrn..=P

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Lite överallt..
612 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
MickeTuncer skrev:
Jag vart stoppad med min bil på flygande.. då kolla dom igenom hela bilen, in och utvändigt.. har 2st sport/rally stolar.. dom sa ingenting.. fick däremot en 2a för min vinge..:S

Jag har tid hos besiktningen imorrn.. ska se va dom säger då om stolarna.. kommer med svar imorrn..=P

Ok, blir fint d.. big_smile

Lite överallt..
612 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Bebbo skrev:
kan nämna att stolarna från ridetech fäller man bara genom att dra i en spak på sidan....så det blir typ som orginal...men jag är inte helt säker på att de går att fälla lika långt fram som orginal stolarna.

OK...
men tror du inte att de räcker med de stolarna från RideTech, eftersom att orginalstolarna gåra att fälla fram onödigt mycke?
ska nog inte bli någe problem att ta sig in i baksätet! smile

50 Inlägg
10 juni 2007
Hmm.... Om stolarna nu inte går att fälla så mycke att man kan sätta sej i baksätet så är det väl inge större problem me säkerheten. För om ingen kan sätta sej där bak så finns de ingen där bak som måste ur bilen OM man smäller... smile

Ursäkta, kunde bara inte låta bli... smile
Senast redigerat av Reaver (10 juni 2007)

Lite överallt..
612 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Reaver skrev:
Hmm.... Om stolarna nu inte går att fälla så mycke att man kan sätta sej i baksätet så är det väl inge större problem me säkerheten. För om ingen kan sätta sej där bak så finns de ingen där bak som måste ur bilen OM man smäller... smile

Ursäkta, kunde bara inte låta bli... smile

Haha, mycket sant! roll

Men skulle ju vara trevlig om man skulle kunna få in iallafall 3st tjejer där bak... MINST alltså! lol

Sök