2131
Sök

Ta bort lister

Gashäng
20 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Hej, tänkte att jag skulle ta bort dörrlisterna på min s40 t4 och undrar hur man ska få boprt limmet bakom och vad man ska använda och sånt ,nåt medel typ ? tack på förhand //Anton

Volvo for life !

385 Inlägg
7 juni 2007
Förmodligen så sliter du av dom med våld (wohoo!)... Sen spacklar du. smile

Gashäng
20 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
evilmaster skrev:
Förmodligen så sliter du av dom med våld (wohoo!)... Sen spacklar du. smile

japp, det skulle jag göra om det fanns typ några "rännor" som dom sitter i under men det är helt slätt smile

Volvo for life !

385 Inlägg
7 juni 2007
Då får man väl göra på samma sätt som man tar bort emblem på.. Har läst att det ska vara enkelt om man hettar upp listen ganska lätt, sen drar med en tråd bakom så att listen lossnar.

Gashäng
20 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
evilmaster skrev:
Då får man väl göra på samma sätt som man tar bort emblem på.. Har läst att det ska vara enkelt om man hettar upp listen ganska lätt, sen drar med en tråd bakom så att listen lossnar.

Japp smile listerna lossnar redan men jag är lite orolig över limmet bara :p

Volvo for life !

Proljece?
1 464 Inlägg
7 juni 2007
Evilmaster har rätt smile ståltråd eller plastiga spackelspaden som du får när du köper plastic pading funkar riktigt fint sen efter det kör du på med sonax polish så får du bort allt så gjorde jag och funkade fint smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

820 Inlägg
7 juni 2007
Limmet är ingen fara smile Bör det inte vara iallafall, Jag har plockat bort listerna från min bil som sitter på dörrsidorna, och dom har suttit fasttejpade där i 10 år och nu syns det inte mycket, bortsett från en liten jävla spricka som fanns bakom ena sad
Den där dubbelhäftande tejpen kan du ju pilla bort med någon platt plastbit eller med fingrarna...
Lättaste är om du lyckas dra av den långsamt istället för att pilla bort småbitar i taget... Blir lättare att få det rent sen...

Beyond Godlike
146 Inlägg
7 juni 2007
Jag hade ett helvete att få bort mitt lim när jag skulle ta bort dörrlisterna. Det hela slutade med att jag satte tillbaka listen som jag prövade på, och lackade om hela bilen... Vart repor precis överallt när man FÖRSIKTIGT försökte skrapa bort limmet med alla dess tänkbara medel till hjälp.. Det är inte alls så lätt som vissa får det att låta som...

Dom säger det!

3 Inlägg
8 juni 2007
det finns speciella vaniljtrossor till elborrmaskinen som man får bort limmet med

Proljece?
1 464 Inlägg
8 juni 2007
Stripesbortage på biltem är bäst

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 juni 2007
Varmt vatten som förvärmning ska visst vara bra har jag hört.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 833 Inlägg
8 juni 2007

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

134 Inlägg
29 juni 2008
Squadron skrev:
Biltemas Gummitrissa:

http://www.biltema.se/products/product. … emId=88296

OCH

Biltemas Label Off:

http://www.biltema.se/products/product. … emId=78092

Funkade fint för mig.

Jag använde mig av fiskelina och sågade mig igenom sedan sprutade jag på label off, sedan tog jag högtryckstvätt funkade rikgit bra.

534 Inlägg
29 juni 2008
Du får bort limmet bra genom att värma upp det och sen ta en tråd eller något liknande.
Efter det är det bara att pollera lite smile

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
29 juni 2008
Försiktigt med värmepistol om det är dubbelhäftande tejp. Värm ej för länge på samma ställe bara. Eller gummitrissa till borrmaskin som många redan skrivit...

född blåvit
624 Inlägg
30 juni 2008
Lack-rengöring typ turtle wax eller vad som helst på närmsta mack , bara lägga på för hand och gnugga, upprepa ett par gånger så att allt blir ordentligt fuktigt bara.

Funkar klockrent.

Sök