Hackande tic

Turb0tryck
7 juni 2007 · 18 Inlägg

Tjenare , har nu bytit båda bränslepumparna + filter i bilen men den går likadant fortfarande.Det är en 740 tic från 85 med B230ET motorn.
Den vill gärna hacka när man drar ur växlarna , men när man burnar är det ännu värre då vill den nästan dö ibland , är nog nått med soppan men ja vet inte vad det kan vara , har kollat skvalpskydden och testat med en annan sopparegulator med.Ska göra ett sista försök och tanka minst halvtank i bilen och testa igen sen.

Nån som har nån ide om vad det kan vara annars ?

Att få en volvofrälst att köra saab är som att få en kristen att bli muslim
Andreas 940 -utan 940
7 juni 2007 · 1 728 Inlägg

Igensatta spridare kanske.

Erick
7 juni 2007 · 4 767 Inlägg

Kollat stiften?

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Sudde760tic
7 juni 2007 · 45 Inlägg

Hur många bar laddar den ?.är bilen chippad ?Min började också hacka när jag burnade osv.. samt när jag drog ur växlarna. Valde då att tanka bensin med högre oktan. Bytte även tännspolen ^^


Hoppas det var till nån hjälp

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar ;)
Volvo 945 Turbo "Rottweilertransport" (1998)
Christiian
7 juni 2007 · 5 Inlägg

hade samma problem med min förra volvo ja hade,bytte allt soppa pump,filter tänstift,pluggadeigen ladd vakten kolla luftmassemätaren..

De du ska kolla är alla tryckslanagar dvs allt från turbo till insuget,de brukar de gå hål på lr kan göra undersök dom noga,om inte de så är de nog din stryenhet som måste chippas om..

Team-Adolfsson Gödseldräng
8 juni 2007 · 4 529 Inlägg

fördelardosan
kolla den eller byt kostar inte många kr på skroten gav 50kr för en till bmwn

Senast redigerat av Team-Adolfsson (8 juni 2007)

Turb0tryck
8 juni 2007 · 18 Inlägg

Har kollat stiften och dom ser bra ut , den är inte chippad. laddar runt 0.5 bar

Att få en volvofrälst att köra saab är som att få en kristen att bli muslim
waldoo
8 juni 2007 · 40 Inlägg

vad har du för soppa tryck i bilen ?.
Förlite kan orsaka att den rycker men inte att den håller på att dö.
Kolla så att inte någon vakumslang är kass dom kan ställa till det.
vilket styrsystem har du motronic?

_________________________________________
Varför köra rakt fram när man kan köra på tvären.
__________________________________________
Volvo 744 (1987)
Dennis-76
8 juni 2007 · 32 Inlägg

kan nada om volvo men  min förra BMW uppförde sig likadant när man elda på ett grann, det visa sig vara styrenheten i databoxen som muppa sig kosta 8000:- å byta. Kolla även så du inte har ngn lös skit som ligger å gnider mot ngn av rullarna fram vid fläkten å generatorn, det hävdar jag än idag mot BMW för den muppa sig efter bytet av styrenheten oxo tils jag drog undan varvräknarn från hjulet!  Lycka till!

Turb0tryck
8 juni 2007 · 18 Inlägg

Japp det är motronic , Jag har testat både 95 och 98 men samma problem uppstår.Har även bytit vacumslangar idag men de är samma problem nu med , och bilen går riktigt orent på låga varv och pendlar mellan 500-1500 varv så de kanske har nått med det att göra ? ska kika över tändsystemet nån dag.

Att få en volvofrälst att köra saab är som att få en kristen att bli muslim
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang