4644
Sök

Har ni "ägt" en polis nångång?

4 Inlägg
11 juni 2007
hm...ägt å ägt...räknas de å vunnit i kappkörning med skotern mot en snut?

NissanMotorsport
11 juni 2007
Har aldrig råkat ut för nån irreterad/sur snut, alla har varit trevliga, förutom då när dom misstog att vi va ett par rånare och drog vapen, så skrek dom och härja, men när dom fick reda på att dom tog fel, så blev dom trevliga : )

en gång frågade dom t.o.m om bilen va nylackad och gav en kommentar smile
Senast redigerat av 740ForLife (11 juni 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
har aldrig heller mött en otrevlig snut men därimot höll man på och bli arg på dom en gång. bilen var nybesiktad nyskattad. var lite skitsaker jag skulle åtgärda men inga större fel dom tjafsa om att jag inte hade gjort det jag skulle på bilen. men jag sa åt dom att det blir sen då jag får tillgång te garage osv osv. men då  fick man besiktningsföreläggande asså så jag fixar sakerna då och ny besiktning fick man. men vad händer jo förgasarhelvetet rasa asså och vice versa

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

396 Inlägg
11 juni 2007
Eller som när jag och en polare blev stoppade för inte så länge sen med våra trimmade moppar.
- Vad har vi här då?
- Jadu inte vet jag.
- Är dom trimmade?
- testa om du vill
han hoppade på moppen och åkte iväg.
sen kom han tillbaka.
du får en varning på det här den får ju bara gå i 45 och den här gick väll upp i 55 med lite nedförsbacke.
(våra moppar är trimmade till typ 80-90)
- men alla moppar som kommer ut från fabrik gör 55 i nedförsbacke.
- nej det gör dom inte.
- men vadå, så du menar att en liten kines på 30 kg och en stor jävel på hundra ska kunna köpa samma och så ska båda gå i 45?
- japp.
- vad skulle du göra omm du köpte en moppe som gick typ 50 då.
-lämna tillbaka den såklart, det e ju fel på den.

OMG! dum som en jävla åsna.

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
NiclasT skrev:
Jag sa: " Sluta lespa din idiot, jag hör ju för helvete inte vad du säger".
Då var det nära att jag åkte in i häktet. Skulle iofs nästan vart rätt åt mig tongue

hade jag vart snut och du sagt så hade du fått handbojerna på dig direkt och det hade blitt häktet

Avstängd
76 Inlägg
11 juni 2007
Är det värt att lägga energi på dem? Inte enligt mig iallfall, dem tror ju mer eller mindre att dem är Judge Dredd.
Brukar alltid betala bötterna som dem delar ut till mig och 2gånger har jag överklagat och då har det vissat sig att dem hade fel och fick pengarna tillbaka.
Blev nyligen stopad för sk tunade rutor efter en times tjat med mc snuten delade han ut 500:- i böter och en ombesiktning.
Jag bad han snällt att köra efter mig till besiktningen omgående så att han får se själv att bilen kommer gå igenom utan anmärkning, jag behövde ju inte boka tid eftersom det var en efterkontrol.
Till svars sa han "Jag jobbar inte på det visset" men ringa upp Ditec på krusegränden i malmö kunde han för att höra efter om det var dem som hade monterat på säkerhetsfilmen i mina framruttor.
Det gjorde ju mig lite fundersam, då passade jag på att ringa mina kontakter och gissa om jag blev paff när jag får höra "Men du Aydin killen som äger DITEC på krusegränd har varit en snutt tidigare.
Och detta bäkreftades även av den här MC snuten som hade stoppat mig.
Hur som helst jag körde i ca 1 månad i rent protest utan att köra till en efterkontroll eftersom han inte ville följa med och se att jag hade faktiskt rätt.
När det var en dag kvar till körförbud körde jag in bilen till Valdemarsros besiktning och vissade lappen för dem 3 beiktnings män som omringade bilen och påbörjade sin inspektion. Jag sa att jag vill ha rutorna granskade,mät mina rutor fram med er utrusning för ljusgenomsläpp och det gjodre dem.
Maskinen vissade 67.8% och så sa killen som mätte ruttorna +-5% i marginaler har du så det är bara att tuta och köra.
Polisen som stoppae dig hade väll en dålig dag sa dem och beklagade att jag skulle vara ila tvungen att betala ändå dem 200:- för efterkontrollen.
Så från och med nu har jag protokollet i bilen som jag tänker trycka upp i huvett på nästa som stoppar mig på grund av rutorna.

perpelle
11 juni 2007
ironhead skrev:
har aldrig heller mött en otrevlig snut men därimot höll man på och bli arg på dom en gång. bilen var nybesiktad nyskattad. var lite skitsaker jag skulle åtgärda men inga större fel dom tjafsa om att jag inte hade gjort det jag skulle på bilen. men jag sa åt dom att det blir sen då jag får tillgång te garage osv osv. men då  fick man besiktningsföreläggande asså så jag fixar sakerna då och ny besiktning fick man. men vad händer jo förgasarhelvetet rasa asså och vice versa

Va?
Jag fattar inget öht hmm

undergroundracing
11 juni 2007
Jobbade förut med att frakta latrinburkar som vi hämtat från sommarstugor runt om.
då dessa vart gjorda av papper dock parafin inuti, men om dom fick stå för länge så
läckte dom förstås, och ofta droppade de en del runt bilen big_smile

på väg till tömmning med fullt lasstbilslass, blev invinkad av polisen,
den ene bad mig blåsa, den andre kryper under och inspekterar lastbilbilen.
han med apparaten frågar: vad har du i burkarna?
Jag: Jadu...du bör nog be dig kollega att krypa ut från under lastbilen för det är skit i burkarna.
Polisen skriker till kollegan under bilen: UT! BORT FRÅN BILEN HAN HAR SKIT I BURKARNA!.
Som ett skott far den andre ut!
Haha, tror aldrig jag har skattat så mycket big_smile

Roligt minne från den sommaren smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
perpelle skrev:
ironhead skrev:

Va?
Jag fattar inget öht hmm

det som var det djävlliga var ju att jag hade besiktat bilen veckan innan men snutarna ville att jag skulle göra en ny besiktning plus att dom bråka om en antenndjävel som var av också. det hette så fint att man kunde göra sig illa på denna. tid tog det med över en timme för dom att bli klara fan då tappa man humöret ju

304 Inlägg
11 juni 2007
ironhead skrev:
NiclasT skrev:
Då var det nära att jag åkte in i häktet. Skulle iofs nästan vart rätt åt mig tongue

hade jag vart snut och du sagt så hade du fått handbojerna på dig direkt och det hade blitt häktet

Att någon kommenterar hur du pratar är ju knappast någon anledning till att gripa den personen...

17 Inlägg
11 juni 2007
Aydin skrev:
Är det värt att lägga energi på dem? Inte enligt mig iallfall, dem tror ju mer eller mindre att dem är Judge Dredd.
Brukar alltid betala bötterna som dem delar ut till mig och 2gånger har jag överklagat och då har det vissat sig att dem hade fel och fick pengarna tillbaka.
Blev nyligen stopad för sk tunade rutor efter en times tjat med mc snuten delade han ut 500:- i böter och en ombesiktning.
Jag bad han snällt att köra efter mig till besiktningen omgående så att han får se själv att bilen kommer gå igenom utan anmärkning, jag behövde ju inte boka tid eftersom det var en efterkontrol.
Till svars sa han "Jag jobbar inte på det visset" men ringa upp Ditec på krusegränden i malmö kunde han för att höra efter om det var dem som hade monterat på säkerhetsfilmen i mina framruttor.
Det gjorde ju mig lite fundersam, då passade jag på att ringa mina kontakter och gissa om jag blev paff när jag får höra "Men du Aydin killen som äger DITEC på krusegränd har varit en snutt tidigare.
Hur som helst jag körde i ca 1 månad i rent protest utan att köra till en efterkontroll eftersom han inte ville följa med och se att jag hade faktiskt rätt.
När det var en dag kvar till körförbud körde jag in bilen till Valdemarsros besiktning och vissade lappen för dem 3 beiktnings män som omringade bilen och påbörjade sin inspektion. Jag sa att jag vill ha rutorna granskade,mät mina rutor fram med er utrusning för ljusgenomsläpp och det gjodre dem.
Maskinen vissade 67.8% och så sa killen som mätte ruttorna +-5% i marginaler har du så det är bara att tuta och köra.
Polisen som stoppae dig hade väll en dålig dag sa dem och beklagade att jag skulle vara ila tvungen att betala ändå dem 200:- för efterkontrollen.
Så från och med nu har jag protokollet i bilen som jag tänker trycka upp i huvett på nästa som stoppar mig på grund av rutorna.

Samma polis stoppade mig idag...
till min stora förvåning visste han att jag var syster till aydin.
A din bror vill inte ta bort sin solfilm
du får också böter för att du har det. (obs, det ljusaste man ser in 75% så som vv godkänner det.. meeen meeen)

kändes lite som om han jävlades med mig bara för att han inte lyckades något vidare med bror min!

och folk här inne säger gnäll inte.
vi får se vad ni själv säger när ni råkar ut för nått lika irriterande!!!smile

min dolfilm är borta och mina böter är betalda, jag tjaffsade inte emot och var inte otrevlig, men visstfan var man arg.

De flesta poliser är väldigt trevliga,dock inte alla!

***Scrumptious***

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
Räven86 skrev:
Aydin skrev:

Samma polis stoppade mig idag...
till min stora förvåning visste han att jag var syster till aydin.
A din bror vill inte ta bort sin solfilm
du får också böter för att du har det. (obs, det ljusaste man ser in 75% så som vv godkänner det.. meeen meeen)

kändes lite som om han jävlades med mig bara för att han inte lyckades något vidare med bror min!

och folk här inne säger gnäll inte.
vi får se vad ni själv säger när ni råkar ut för nått lika irriterande!!!smile

min dolfilm är borta och mina böter är betalda, jag tjaffsade inte emot och var inte otrevlig, men visstfan var man arg.

De flesta poliser är väldigt trevliga,dock inte alla!

hade blitt arg som fan då ju

671 Inlägg
11 juni 2007
NiclasT skrev:

Om du säger så till någon människa så är det bara beklagligt...

Second is the first loser

undergroundracing
11 juni 2007
Sokrates skrev:
Den enda Polis jag "ägt" var en kvinnligt Polis hemma i sängen *L*.

Tommy

Haha 10P på den! wink

112 Inlägg
11 juni 2007
Okej om man inte bor i förorten, då kanske det inte händer men om man är lite blatte och kanske 3 stycken kompisar som är ute å tar en cigg så kommer polisen och ska visitera en och om man säger till dom att det inte är nödvändigt så blir dom direkt sura och ska visa att vi måste lyda allting dom säger... så jävla less på poliser... skrev jag på något avtal när jag föddes att dom har rätt att kontrollera och slänga min kompis i fyllecell för han hade druckit en öl men dom tyckte han inte kunde behärska det... har jag rätt att vinka in en polis och kolla deras legg å ställa massa jävla frågor ???  Varför har dom rätt att bestämma över mig men inte jag över dom.. eller jag fattar inte
okej världen hade sugit om d inte funnits poliser men dom borde inte bry sig så mycket om ALLTING tex att visitera ungdomar som har kul och förstöra deras kväll jävla svennepoliser s*g min spanska *uk

hade jag växt upp i USA hade jag knäppt 4-5 poliser vid min ålder nu (20) bara så ni vet

bakhjulsdrift (L)

296 Inlägg
11 juni 2007
spanjor skrev:
hade jag växt upp i USA hade jag knäppt 4-5 poliser vid min ålder nu (20) bara så ni vet

Yeah! coolt!cool

168 Inlägg
11 juni 2007
ironhead skrev:

Allt man läser som du skriver tror jag itne ett sk*t på. bara några minuter efter du skrivit något hel tvärtemot ändrar du dig.

förb. lögnare och extrem spammare för den delen. lägg ner

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Wankel
1 080 Inlägg
11 juni 2007
spanjor skrev:
Okej om man inte bor i förorten, då kanske det inte händer men om man är lite blatte och kanske 3 stycken kompisar som är ute å tar en cigg så kommer polisen och ska visitera en och om man säger till dom att det inte är nödvändigt så blir dom direkt sura och ska visa att vi måste lyda allting dom säger... så jävla less på poliser... skrev jag på något avtal när jag föddes att dom har rätt att kontrollera och slänga min kompis i fyllecell för han hade druckit en öl men dom tyckte han inte kunde behärska det... har jag rätt att vinka in en polis och kolla deras legg å ställa massa jävla frågor ???  Varför har dom rätt att bestämma över mig men inte jag över dom.. eller jag fattar inte
okej världen hade sugit om d inte funnits poliser men dom borde inte bry sig så mycket om ALLTING tex att visitera ungdomar som har kul och förstöra deras kväll jävla svennepoliser s*g min spanska *uk

varför hade du gjort det i usa och inte här?? tongue

MDS Västerås

undergroundracing
11 juni 2007
spanjor skrev:

Hmm nja, har du den inställningen att gå runt å skjuta poliser,
så gör dom ju rätt i att visitera dig.

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
hasse83 skrev:
ironhead skrev:

Allt man läser som du skriver tror jag itne ett sk*t på. bara några minuter efter du skrivit något hel tvärtemot ändrar du dig.

förb. lögnare och extrem spammare för den delen. lägg ner

jaså så du tror jag ljuger ta din riskokare och kom hit så får du se besiktningspappret

Sök