Aydin skrev:
Är det värt att lägga energi på dem? Inte enligt mig iallfall, dem tror ju mer eller mindre att dem är Judge Dredd.
Brukar alltid betala bötterna som dem delar ut till mig och 2gånger har jag överklagat och då har det vissat sig att dem hade fel och fick pengarna tillbaka.
Blev nyligen stopad för sk tunade rutor efter en times tjat med mc snuten delade han ut 500:- i böter och en ombesiktning.
Jag bad han snällt att köra efter mig till besiktningen omgående så att han får se själv att bilen kommer gå igenom utan anmärkning, jag behövde ju inte boka tid eftersom det var en efterkontrol.
Till svars sa han "Jag jobbar inte på det visset" men ringa upp Ditec på krusegränden i malmö kunde han för att höra efter om det var dem som hade monterat på säkerhetsfilmen i mina framruttor.
Det gjorde ju mig lite fundersam, då passade jag på att ringa mina kontakter och gissa om jag blev paff när jag får höra "Men du Aydin killen som äger DITEC på krusegränd har varit en snutt tidigare.
Och detta bäkreftades även av den här MC snuten som hade stoppat mig.
Hur som helst jag körde i ca 1 månad i rent protest utan att köra till en efterkontroll eftersom han inte ville följa med och se att jag hade faktiskt rätt.
När det var en dag kvar till körförbud körde jag in bilen till Valdemarsros besiktning och vissade lappen för dem 3 beiktnings män som omringade bilen och påbörjade sin inspektion. Jag sa att jag vill ha rutorna granskade,mät mina rutor fram med er utrusning för ljusgenomsläpp och det gjodre dem.
Maskinen vissade 67.8% och så sa killen som mätte ruttorna +-5% i marginaler har du så det är bara att tuta och köra.
Polisen som stoppae dig hade väll en dålig dag sa dem och beklagade att jag skulle vara ila tvungen att betala ändå dem 200:- för efterkontrollen.
Så från och med nu har jag protokollet i bilen som jag tänker trycka upp i huvett på nästa som stoppar mig på grund av rutorna.