2445
Sök

Har ni "ägt" en polis nångång?

Svindåre
1 433 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
En kompis, kompis blev stoppad av polisen i en kontroll,tror de va en saab 95 viggen. poliserna kliver ur, med bilen på tomgång och börjar klaga på minsta detalj på bilen. när de stått där några minuter och klagat säger saab föraren : Ni vet att det e max 1 minuts tomgångskörning här va?. poliserna mumlade å åkte iväg big_smile

har ni några roliga historier om poliskontroller?
Senast redigerat av ErskPersk (11 juni 2007)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
10 juni 2007
jag hade en dålig dag och poliserna stoppar mig för ingenting inte ens alkotest. påstår att jag kört för fort, hur fort körde jag då? vi mätte inte. nä då har jag inte kört för fort.
sen frågar han varför jag hade dörrsidan (innerdelen) av. det ska du skita i sen körde jag.

/Street

Livsnjutare
342 Inlägg
10 juni 2007
Det finns fyra oslagbara kommentarer man kan säga till en polis:

1. En berusad man går fram till en polis och säger, - Gomorron Konstapeln. -Godafton, svarar polisen.
Mannen frågar, - Får man fängelse om man säger gris till konstapeln. - Ja, svarar polisen. Mannen frågar vidare, - Jaha får man fängelse om säger konstapel till en gris då? - Nej, svarar polisen. Då säger mannen, - Jaha tack då konstapeln..

2. Är det sant att man blir Polis om man är för dum för att jobba på McDonald's?

3. Är det inte du som är Polisen i Village People?

4. Kom ihåg att det är jag som betalr din lön...

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juni 2007
kaxig och envis har man ju vart satte mig på tvären sist då snutarna ville att jag skulle åka i från tjejen min men då sa jag ja skiter i vad ni säger utan jag gör som jag vill osv osv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 741 Inlägg
10 juni 2007
blev stoppad efter en resa till umeå... (ca 10 mil)

-jaha.. hur tycker du att du har kört hit upp?

-tagit det ganska lungt...

-NEJ det har du INTE gjort. du har kört åt HELVETTE för fort!

-nää det har jag inte... eller hur? enda gång jag kan ha gjort nåt litet fel var när någon kom  med helljuset bakom mig och jag blev bländad i speglarna. (dvs då polisen körde bakom mig ett bra tag innan jag blev stoppad.)

- hmm jaha.... .... .... du har ju inte den säkraste bilen heller, och e4:an är en farlig väg. så ta det försiktigt.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Bobo
10 juni 2007
street skrev:
jag hade en dålig dag och poliserna stoppar mig för ingenting inte ens alkotest. påstår att jag kört för fort, hur fort körde jag då? vi mätte inte. nä då har jag inte kört för fort.
sen frågar han varför jag hade dörrsidan (innerdelen) av. det ska du skita i sen körde jag.

Sa en liknande grej en gång när Polisen stannade mig och frågade hur snabbt körde du egentligen??? Jag svarar då -Det borde väl du veta? varför har du annars stannat mig? han blev tyst och då visste jag att han inte hade något att gå på. Tycker dock inte det är häftig av vara kaxig mot polisen så länge de inte förtjänar det.

Jag lyckades även ge en Polisman mitt VISA kort istället för körkort en gång när han ville se mitt körkort han blev lite stum, men det var inte meningen att göra så tog fel kort i ren rutin måste sätt lite sjukt ut haha.

1 174 Inlägg
10 juni 2007
har väl hänt xD

FreddeK
10 juni 2007
lås den här skittråden...varför kaxa mot polisen?? jag har fått trevligt och bra bemötande från dem och har inget ont att säga....
Klart dom är sura och blir förbannade så fort någon kaxig snorunge ska mucka...det hade jag med blivit!

Jävla fjortistråd!

Wankel
1 080 Inlägg
10 juni 2007
Freddeponken skrev:
lås den här skittråden...varför kaxa mot polisen?? jag har fått trevligt och bra bemötande från dem och har inget ont att säga....
Klart dom är sura och blir förbannade så fort någon kaxig snorunge ska mucka...det hade jag med blivit!

Jävla fjortistråd!

då har du haft en jävla tur..jag har då inte mött många trevliga snutar oavsett hur jag betett mig..försökt vara skittrevlig mot dom men ändå bara fått skit..
skryter inte om det men älskar att tjafsa med dom när jag vet att dom inte kan ta mig för nånting, dom förtjänar fan inte bättre..
men om jag märker att dom verkligen inte är tjuriga så säger jag ingenting

MDS Västerås

FreddeK
10 juni 2007
StiFf skrev:
Freddeponken skrev:

Jävla fjortistråd!

då har du haft en jävla tur..jag har då inte mött många trevliga snutar oavsett hur jag betett mig..försökt vara skittrevlig mot dom men ändå bara fått skit..
skryter inte om det men älskar att tjafsa med dom när jag vet att dom inte kan ta mig för nånting, dom förtjänar fan inte bättre..

måste ju finnas en anledning varför dom stoppar dig då???

ICA-nisse
143 Inlägg
10 juni 2007
Ni har aldrig funderat på att bemöta polisen på ett bra sätt och vara trevlig och artig? Så kanske ni blir bemötta på samma sätt...

Kettunen
10 juni 2007
De flesta snutar är trevliga! Det är typ 3 av 10 som är dom här ( Grisarna ) .
Jag bara mött på en kaxig polis som stannade mig o frågade hur fort jag körde och jag sa som en tidigare skrivit. Det borde väl du veta om du har stannat mig? Han sa jo men visst men ville kolla om du var medveten om denna farliga händelse. Jag sa jag var medveten om att jag körde 70 på 70 väg & du ca 90 för att stoppa mig. Sen var han tyst o lät mig åka vidare efter lite tjatande.

Wankel
1 080 Inlägg
10 juni 2007
Freddeponken skrev:
StiFf skrev:
Freddeponken skrev:

Jävla fjortistråd!

måste ju finnas en anledning varför dom stoppar dig då???

ja om du tycker att en rutinkontroll med blåsning och kontroll av körkort är en anledning att bete sig som ett svin, så visst

MDS Västerås

blacken
10 juni 2007
japp! men bara om dom börjar.
Senast redigerat av blacken (11 juni 2007)

905 Inlägg
10 juni 2007
finns svin inom alla yrkeskategorier och jag behandlar alla svin på samma sätt. Oavsett om dom har uniform eller inte så låter jag dom vara. Alla kan ha en dålig dag vem vet polisen for kanske hem på lunch och såg frun bli påsatt av brebäraren eller nå, så varför göra det värre och bara var otrevlig för att han inte kan vara tillräckligt proffsig att lämna sånt utanför. Dom flesta poliser jag pratat med har varit hur trevliga som helst och dom är ofta skämtsamma. smile

Kaxig finns det aldrig anledning att vara.

586 Inlägg
11 juni 2007
Var ute och åkte med en kompis, och så blev vi stannade mitt på dagen av polisen lite utanför stan. Kompisen vevade ned rutan och polisen säger. "Ditt ena framljus är ur funktion, det blir böter på det". Och kompisen sägen "Nej det blir det inte alls det!" och hoppar ur bilen, drar näven i motorhuven och då tänder sig lampan smile Polisen bara skrattade och sa att vi skulle fixa glappet smile

Det är ju inte att vara kaxig mot en polis, men det var förbannat roligt smile

303 Inlägg
11 juni 2007
Well... åkte fast för att lagt "kolormar" som det så fint heter, mitt framför en civilbil och när de bolmar som mest/bäst så ser jag hur de står 10 meter bort å ser på... så jag körde fram till dem å satte mej i bilen. 1000kr fattigare men jävligt trevligt att prata me dem! 

Det här var väll eg. raka motsattsen mot kaxighet iom att jag hade VERKLIGEN inte bolmat på om jag såg snuten före  neutral

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

Svindåre
1 433 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:

Jävla fjortistråd!

kanske var lite fel ord. jag menar inte att man liksom muckar gräl med polisen, snarare att man har rätt över nått som dom tycker är fel.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
har snuten fel så får man tillrätta dom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Eliminator
1 441 Inlägg
11 juni 2007
Den enda Polis jag "ägt" var en kvinnligt Polis hemma i sängen *L*.

Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök