3451
Sök

MP3-skivor, hur?

16 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Hej!

Min nya bil har en CD-stereo med MP3-stöd, vad jag inte räknat med var att MP3-stöd innebar stöd för MP3-CD-skivor. Hur bränner man en sådan CD?

Tack på förhand!

Hewi
571 Inlägg
12 juni 2007
Har du ett någorlunda färskt brännar program så finns det valet med ibland de andra snabb valen annars är det bara att bränna skivan som en data skiva.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

2 600 Inlägg
12 juni 2007
finns ett program som heter nero som man kan bränna mp3 skivor som du kan spela i bilen smile

gör som jag kör gubba racer=)

264 Inlägg
12 juni 2007
finns också i RecordNow

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 juni 2007
nero är bästa altenativet

Kettunen
12 juni 2007
Nero Burning rom 6 tycker jag är bästa smile

9 108 Inlägg
12 juni 2007
Välj bara att bränna som dataskiva så lägger du in alla låtarna du vill ha.. Alla spelare stödjer inte mappar men annars är det klockrent att bara lägga in dom albumen man vill ha.

Givetvis ska det ju vara musik man rippat från sina egna köpta skivor man bränner ut wink

SLK
610 Inlägg
12 juni 2007
Installera nero, sen kommer du fatta hur det funkar.. sedan e de bara o dra in låtarna

Kejsare
547 Inlägg
13 juni 2007
Det går inte att misslyckas med Nero.. Både min farmor och min 3-årige kusin skulle kunna göra en fet basplatta i Nero tongue Det är typ som Mulle Meck bygger Mp3-skivor

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
13 juni 2007
Fernicus skrev:
Det går inte att misslyckas med Nero.. Både min farmor och min 3-årige kusin skulle kunna göra en fet basplatta i Nero tongue Det är typ som Mulle Meck bygger Mp3-skivor

Då är dom smartare än mig.Skulle bränna en skiva år brorsan en gång.La in alla låtar i Nero,klickade bränn,men det gick inte.Provade en ny skiva=samma resultat.Låtarna försvann dessutom efter den första skivan misslyckats.Så andra gången sparade jag bränningslistan.Jag tror det var den tredje eller fjärde skivan som det gick att bränna på.Anledningen till varför det inte gick dom första gångerna var att jag tidigare bränt en DVD...och därför var Nero såklart fortfarande inställt på att bränna på en DVD-skiva,inte på min CD-r roll
Så kom ihåg att välja CD,inteDVD innan.Det kommer att spara många svordomar

Stolt far till Freddy 18/12-08

med lem
1 925 Inlägg
13 juni 2007
MilleN skrev:
Välj bara att bränna som dataskiva så lägger du in alla låtarna du vill ha.. Alla spelare stödjer inte mappar men annars är det klockrent att bara lägga in dom albumen man vill ha.

Givetvis ska det ju vara musik man rippat från sina egna köpta skivor man bränner ut wink

haha, det var ett bra skämt smile den sista meningen wink ska jag vara ärligt tror jag varken du eller han kommer följa det wink

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Kejsare
547 Inlägg
13 juni 2007
Flash skrev:
Fernicus skrev:

Då är dom smartare än mig.Skulle bränna en skiva år brorsan en gång.La in alla låtar i Nero,klickade bränn,men det gick inte.Provade en ny skiva=samma resultat.Låtarna försvann dessutom efter den första skivan misslyckats.Så andra gången sparade jag bränningslistan.Jag tror det var den tredje eller fjärde skivan som det gick att bränna på.Anledningen till varför det inte gick dom första gångerna var att jag tidigare bränt en DVD...och därför var Nero såklart fortfarande inställt på att bränna på en DVD-skiva,inte på min CD-r roll
Så kom ihåg att välja CD,inteDVD innan.Det kommer att spara många svordomar

Det kan jag faktiskt erkänna, att det är lite lätt att ta miste. Om man läser snabbt är det inte lätt att skilja på Mp3-DVD och Mp3-CD. Men ändå tongue

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

16 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Med tanke på att jag har fått en stor mängd propaganda för Nero antar jag att jag får skaffa Express versionen. Svaret jag sökte var dock så enkelt som hur låtarna ska laddas in i brännlistan för att min spelare ska kunna spela upp dem. Detta för att bespara mig förstörda CD-R-skivor tongue

Tack för svaren!

Sök