Flash skrev:
För spanjorerna får väl inte böter här i Sverige om dom kommer med sommardäck i januari eftersom dom inte behövs där.
Kan tänkas att de får böter, då deras däck inte håller måttet för våra svenska vägar under denna årstid... Vi får böter om vi kommer ner till Tyskland med dubbdäck, hur mycket vi än behöver det i Sverige under denna tiden på året...
Oavsett vilket land du kommer till, så måste du anpassa din bil efter dess regler!
Säger reglerna dubbfritt, då är det dubbfritt... Säger reglerna att det är tvång med vinterdäck (av något slag), då är det bara att sätta på vinterdäck innan man kör norrut!
Men när det kommer till toningen som det hela handlar om, jag hade rekommenderat att du byter till två andra rutor tills du kommer hem igen och kan byta tillbaka på "säker mark"...
Annars är det ju som tidigare nämnt, kör med rutorna nere!
ToXtreme, Kettunen, AffeBoyen skrev:
Mitt tips är att du drar ner rutorna när du kör igenom tullarna, såsett så kan de inte se att rutorna är tonade På motorvägen lägger de inte märke till dig
-Om inte annat så skit i ACn och kör me rutorna nere om vädret tillåter då
säger det samma som de två senaste.. dra ner rutorna om du känner dig iaktagen
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu