15 juni 2007
Trådstartare
Jag och min sambo har just köpt en beg Saab 9000 som första bil och då jag är inbiten hemma hifi-nisse så vill jag ha bra ljud i bilen med men har en begränsad budget.
Huvudenhet är en Pioneer DEH-3900MP.
Fram högtalare Pioneer TS-E1076 (vet ej hur de låter men gick på att det var kevlar element som brukar sitta på dyrare hemma hifi högtalare)
Har en gammal sluten sublåda byggd i 40mm mdf med en 10-tum Rockford fosgate bas i, nått att spara på? den heter the punch och det är röd text, säkert 10 år gammal:D
Det fattas ett slutsteg nu och det får blir ett 1-kanaligt eller ett 2-kanaligt, jag har kollat på DLS steg då jag vet att de håller bra kvalite`
Hur är det med kablar i bil? jag har hemma gjorda silver kablar till hemma stereon men då har jag med ett rör försteg som ger lite värme åt ljudet då det brukar bli kallt ljud med silver(har ej kopplat in huvudenheten o fram högtalare än så jag vet inte vilken ljudkaraktär den har)
Bör man skärma av silverkablarna då silver tråden går igenom teflonrör.
Om man skall kpa ny bas vad bör man titta på då? tycker alla bilbasar skall se så flashiga ut skulle det inte gå med en bar hifi bas tup Peerless eller Dynaudio?
MVH
Pro-Rated
Senast redigerat av pro-rated (15 juni 2007)