3227
Sök

Är detta motorn för mig?

55 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#1
jag har hittat en motor på ebay som jag e lite intresserad av.
Men med tanke på att modell betäckningarna i usa inte e samma som här så undrar jag om denna passar i min S13?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/240SX-Si … dZViewItem

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.

4 767 Inlägg
17 juni 2007
#2
Varför köper du inte en RB25 motor för 15-20k i sverige eller från england och trycker i istället? Om du ändå ska byta motor menar jag big_smile

Finns ju inget skönare än sex (cylindrar) big_smile

tips http://www.skyline.se/forum/viewtopic.php?t=8416

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (17 juni 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Rörpulare
1 453 Inlägg
17 juni 2007
#3
Nej den kmr inte att passa rakt av utan du kmr att få bygga om motorfästena "finns att köpa kitt till de" och de e en sr20det så du kmr att bli tvungen att få dra om kabehärvan du får me in i din bil och sätta i den växellådan mm.. Rb25det motorn e ju hela 1/3 del tyngre och genom att man sätter i en sådan stor motor kan de behövas att man förstärker framvagnen..man behöver inte men de kmr att bli jävligt framtung, Den motor du ska ha om du letar efter en bolt on så heter den ca18det... sr20det du har på bild sitter i de japanska bilarna vi har i sverige och i europa 200sx e en helt annan bil i usa och 240sx e en sug motor på 2.4 liter eftersom dom trodde att amerikanarna ville ha större motor istället..

från 200:a sidan...

1988 introducerade Nissan S13 under namnet Silvia. Den fick då samma motor som Europa, CA18DET. Det gick att få Silvia som coupé eller hatchback.

När S14 lanseras under 1994 fick även den namnet Silvia. S13 döptes då om till 180SX som på många andra håll i världen men fick ganska snart SR20DET motorn under huven. Namnet 180SX bestod dock, trots att det kan anses som missvisande. Och dessa byggdes ända fram till 1999...
Senast redigerat av nissan 200sx (17 juni 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
17 juni 2007
#4
Men du gör rätt att ta hem en sr motor som suttit i en s13 kaross om du nu ska de, för ja pratade nyss me en kille som köpte en sr motor som satt i en s14 i sverige. och då e de som natt och dag mellan dessa motorer.. en sr från japan e plug and play enligt han i kabeldragnings väg annars om du tar en sr från en svensk s14 måste du byta ut varende kabel!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

55 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
#5
nissan 200sx skrev:
Nej den kmr inte att passa rakt av utan du kmr att få bygga om motorfästena "finns att köpa kitt till de" och de e en sr20det så du kmr att bli tvungen att få dra om kabehärvan du får me in i din bil och sätta i den växellådan mm.. Rb25det motorn e ju hela 1/3 del tyngre och genom att man sätter i en sådan stor motor kan de behövas att man förstärker framvagnen..man behöver inte men de kmr att bli jävligt framtung, Den motor du ska ha om du letar efter en bolt on så heter den ca18det... sr20det du har på bild sitter i de japanska bilarna vi har i sverige och i europa 200sx e en helt annan bil i usa och 240sx e en sug motor på 2.4 liter eftersom dom trodde att amerikanarna ville ha större motor istället..

från 200:a sidan...

1988 introducerade Nissan S13 under namnet Silvia. Den fick då samma motor som Europa, CA18DET. Det gick att få Silvia som coupé eller hatchback.

När S14 lanseras under 1994 fick även den namnet Silvia. S13 döptes då om till 180SX som på många andra håll i världen men fick ganska snart SR20DET motorn under huven. Namnet 180SX bestod dock, trots att det kan anses som missvisande. Och dessa byggdes ända fram till 1999...

jo jag vet att orginal motorn i en s13 e CA18DET men enligt länken som jag la upp så står det s13 så jag undrade om detta va en motor som har suttit i en s13 eftersom jag vet att det lancerades några st s13 med 2.0 l motor och om den då skulle pasa i min.

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.

Rörpulare
1 453 Inlägg
18 juni 2007
#6
Nee de tror ja inte =/ Detta är nog den senare motor uppgraderingen som dom i japan gjorde me våran kaross.. så de kmr tyvärr att kräva lite modefikationer..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

55 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
#7
nissan 200sx skrev:
Nee de tror ja inte =/ Detta är nog den senare motor uppgraderingen som dom i japan gjorde me våran kaross.. så de kmr tyvärr att kräva lite modefikationer..

Jag hänger inte riktigt med vad du menar i ena inlägget skrev du att det inta kommer passa om jag inte drar nya kablar o så, sen i inlägget efter skrev du att det passar. jag kan tänka mig att jag kanske måste ändra lite i tex motorfästen o sånt. det står i i titeln på annonsen "240SX Silvia 180SX 89 90 91 92 93 Engine SR20DET S13 " det betyder att det passar om jag inte e helt ute o reser. sen står det oxo i annonsen att dom e importerade från japan.

det verkar som om den har suttit i en s13 modell.

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.


Sök