Tjena införskaffade mej 1 mds twelve 100 billigt av polaren han skulle haft det till sitt bygge men blev familj istället. Sen köpte jag 1st cerwin vega v-max 12" 2x2ohm.
Tänkte jippie nu ska jag koppla satan. Spelade 1 sista gång med en 600w högtalare 300rms tror jag. Spelade på som fasiken med värsta dunket sen dog basen jaja tänkte jag har redan nytt. Kopplade in skruvade som satan med "fästningen" och skulle köra igång. Inget händer tänker fan. Kollar strömen allt funkar. Kollar säkringarna på steget allt ser helt ut. Kollar där fram på den stora säkringen hel den också. Vad kan ha hänt? Är sur som fan kan ju inte spela med min nya högtalare.
Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Kanske är en dumm fråga men har du kopplat in remoten då ?
Japp hade kopplat in men den fungerade inte kollade med mätare så nu lyser steget och det funkar ibland antagligen glappkontakt i kabel nånstanns ska byta ut skiten köpte sådant basic paket så får testa att höja pris steget lite kostar fan att ha bra grejer i bilen jue
Har du en riktig jord punkt till steget? I de flesta fall så spökar jorden!
//Danne
Ja ordentligt fastskruvad till bälteshållaren där bak men ska kolla lite imorrn pallar inte mer ikväll blir en riktig runda och checka allt och köpa en massa nya sladdar. Tackar för alla svar
Hade du bytt steg? Bytte ljudet i min bil och behövde grövre strömmkablar till steget men sket i att byta ut jordkabeln till en lika grov som strömkabeln och då lät det illa och knappt alls. Tog en helt ny jordpunkt (hade också gamla jordkabeln fastsatt i bälteshållaren) Slipade rent och satte dit en riktig guldplaterad jord kontakt. Sedan dess har jag inte haft något problem!! Kan ju vara något liknade för dig om du bytt steg till ett större!
Kan ha bränt lågnivån om du ändrat sladdarna med stereon igång. Men MDS twelvehundred var ett misslyckat steg från MDS (hatar inte mds) så de slutade tillverka det ganska snabbt. Kan då tyvärr vara så att steget gick sönder samtidigt som den andra basen dog.