3750
Sök

Mitt steg med ny högtalare händer inget :S

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Tjena införskaffade mej 1 mds twelve 100 billigt av polaren han skulle haft det till sitt bygge men blev familj istället. Sen köpte jag 1st cerwin vega v-max 12" 2x2ohm.

Tänkte jippie nu ska jag koppla satan. Spelade 1 sista gång med en 600w högtalare 300rms tror jag. Spelade på som fasiken med värsta dunket sen dog basen jaja tänkte jag har redan nytt. Kopplade in skruvade som satan med "fästningen" och skulle köra igång. Inget händer tänker fan. Kollar strömen allt funkar. Kollar säkringarna på steget allt ser helt ut. Kollar där fram på den stora säkringen hel den också. Vad kan ha hänt? Är sur som fan kan ju inte spela med min nya högtalare. sad

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

2 644 Inlägg
18 juni 2007
Kanske är en dumm fråga men har du kopplat in remoten då ?

Johan Lindgren

Avstängd
84 Inlägg
18 juni 2007
sälj allt som har med märket mds och göra å åk till BRL och handla där tar dom fram grejer till dig som håller

Speed FMK
849 Inlägg
18 juni 2007
doffen_kicker skrev:
sälj allt som har med märket mds och göra å åk till BRL och handla där tar dom fram grejer till dig som håller

hemskt vad du gör reklam för brl överallt. det är inte så att du jobbar där eller liknande?

Reagerar stegets power eller protect lampor då? remote som en innan säger, funkar den? får steget någon lågnivå signal?

Mvh Ludde

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Kanske är en dumm fråga men har du kopplat in remoten då ?

Japp hade kopplat in men den fungerade inte kollade med mätare så nu lyser steget och det funkar ibland antagligen glappkontakt i kabel nånstanns ska byta ut skiten köpte sådant basic paket så får testa att höja pris steget lite tongue kostar fan att ha bra grejer i bilen jue sad cool

29 Inlägg
18 juni 2007
Har du en riktig jord punkt till steget? I de flesta fall så spökar jorden!

//Danne

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
mojjemu skrev:
Har du en riktig jord punkt till steget? I de flesta fall så spökar jorden!

//Danne

Ja ordentligt fastskruvad till bälteshållaren där bak smile men ska kolla lite imorrn pallar inte mer ikväll blir en riktig runda och checka allt och köpa en massa nya sladdar. Tackar för alla svar smile wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 juni 2007
doffen_kicker skrev:

du jobbar på brl och sprider reklam eller hur

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

29 Inlägg
18 juni 2007
Hade du bytt steg? Bytte ljudet i min bil och behövde grövre strömmkablar till steget men sket i att byta ut jordkabeln till en lika grov som strömkabeln och då lät det illa och knappt alls. Tog en helt ny jordpunkt (hade också gamla jordkabeln fastsatt i bälteshållaren) Slipade rent och satte dit en riktig guldplaterad jord kontakt. Sedan dess har jag inte haft något problem!! Kan ju vara något liknade för dig om du bytt steg till ett större!

//Danne

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Ja som sagt får kolla på det imorrn. Men tackar för alla bra svar smile ska testa det mesta imorrn pallar som sagt inte idag tongue

29 Inlägg
18 juni 2007
Nä ut och gräv bland kablarna nu!! tongue

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Känns lönt smile

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Men då borde det vara enligt mej ... glapp kontakt lågnivå och glappkontakt remote? Borde ju inte vara GND för steget lyser jue:P

372 Inlägg
19 juni 2007
Kan ha bränt lågnivån om du ändrat sladdarna med stereon igång. Men MDS twelvehundred var ett misslyckat steg från MDS (hatar inte mds) så de slutade tillverka det ganska snabbt. Kan då tyvärr vara så att steget gick sönder samtidigt som den andra basen dog.
Senast redigerat av octan (19 juni 2007)

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
19 juni 2007
prova att koppla in en mp3 spelare direkt till steget. om det funkar då så vet du att det antingen är huvudenheten eller lågnivå kabeln

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Sök