2533
Sök

AB: Volvo rullar hem till Sverige igen

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Hela nyheten: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 56,00.html

Tänk om man en dag skulle få läsa på specifikationen i motorrummet "Volvo Personvagnar AB" igen. Vilket magiskt tillfälle. Hade vart jäkligt kul om Volvo snart blev svenskt igen, och självklart då majoritetsägt av svenskar.

VAG entusiast
277 Inlägg
20 juni 2007
Bästa äntligen smile

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

684 Inlägg
20 juni 2007
ja men då hoppas jag vi köper allt och inte låter renault köpa resten som det stod.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

huh?
10 427 Inlägg
R_Weber
20 juni 2007
Det vore på tiden att Volvo sliter sig loss... Om man skulle va elak skulle man kunna säga att Volvo går för bra för att platsa i Fords hierarki. Amerikansk bilindustri verkar snart gå mot total kollaps nu när dem inte längre är störst ens i USA...

Nu väntar vi bara på att Saab blir fria från sin våldtäcktsman vid namn GM..

Smålänning
7 883 Inlägg
20 juni 2007
R_Weber skrev:
Det vore på tiden att Volvo sliter sig loss... Om man skulle va elak skulle man kunna säga att Volvo går för bra för att platsa i Fords hierarki. Amerikansk bilindustri verkar snart gå mot total kollaps nu när dem inte längre är störst ens i USA...

Nu väntar vi bara på att Saab blir fria från sin våldtäcktsman vid namn GM..

Ja, Scania kan köpa loss SAAB från GM...

Då blir det som "förr", SAAB-SCANIA och VOLVO PERSONVAGNAR AB... Då blir dom svenska igen!!!

Men sen vaknade man och insåg att det aldrig kommer bli så...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

huh?
10 427 Inlägg
21 juni 2007
Njaa.. Scania ägs ju av mest av Volkswagen så ingen höjdare om Scania skulle köpa SAAB heller.. då får vi VW-SAABAR istället för Opel-SAABar..iofs vettigare.. tongue

En tanke vore ju 'SAAB Volvo Personvagnar AB', dock skulle väl märkena vattnas ur lite lätt om det vore så wink

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
21 juni 2007
Gött att de blir lite svenskägande igen iaf.. Men det är skrämmande att dom där äckliga fransmännen ska ha ett finger med i spelet överallt!!

1 453 Inlägg
21 juni 2007
turbotompa skrev:
Gött att de blir lite svenskägande igen iaf.. Men det är skrämmande att dom där äckliga fransmännen ska ha ett finger med i spelet överallt!!

Sist jag kollade så var Ford ett amerikanskt bolag.

2 924 Inlägg
21 juni 2007
steifan skrev:
..fast Volvo(-lastbil!) har ju lite ägande i Scania ändå. big_smile

Öh nej det har dom inte alls! Vad har du fått det ifrån? neutral
Senast redigerat av peegee (21 juni 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

1 833 Inlägg
21 juni 2007
Läste det igår, man blir änna glad när man läser det big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

517 Inlägg
21 juni 2007
sveddan skrev:
turbotompa skrev:

Tror turbotompa menar Renault.. Eller var det dom du menade var amerikanska?tongue

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
21 juni 2007
Trådstartare
ErikAxelsson skrev:
sveddan skrev:
turbotompa skrev:

Tror turbotompa menar Renault.. Eller var det dom du menade var amerikanska?tongue

Ja han menar Renault. Citat från artikeln: "Enligt Dagens Industri kommer den franska biltillverkaren Renault att äga 80-90 procent av Volvo PV."

Håller med, vad fan ska de satans fransmännen ha att göra med Volvo? Fritt Volvo smile

410 Inlägg
21 juni 2007
Just själva ägandet spelar ju inte sån jättestor roll får jag ta och säga. Om det är en italienare, amerikan eller annan utlänning som äger volvo efter ford kommer ju inte påverka oss som konsumenter särkilt mycket det kommer nog inte påverka de som jobbar på volvo heller. Bara för att aktieägaren är svensk blir inte jag mycket gladar för det. Jag får ju inte en billigare bil för det och någon vinstdelning kan jag ju glömma.

410 Inlägg
21 juni 2007
CompleteComfort skrev:
Ja han menar Renault. Citat från artikeln: "Enligt Dagens Industri kommer den franska biltillverkaren Renault att äga 80-90 procent av Volvo PV."

Håller med, vad fan ska de satans fransmännen ha att göra med Volvo? Fritt Volvo smile

Men det var ju på väg att bli volvo renault innan volvo såldes till ford där volvo dessutom skulle ha majoritet. Tänk er vad mycket bättre det hade vart för volvo än att ford tog över. Dom har ju förstört volvo ganska mycket. Så jag tar hellre en europeisk ägare än en amerikansk. Kolla bara på Saab hade vart mycket bättre om säg PSA hade köpt dom än GM då hade vi antagligen fortfarande haft vettig produktion kvar i trollhättan och dom hade inte tvingat fabrikerna konkurrera med varandra om tillverkning. Amerikansk företagskultur är allmänt aggresiv och ganska vidrig i jämförelse med den europeiska.

250 Inlägg
21 juni 2007
Jag hade hoppats på ryktena om att BMW skulle köpa Volvo, du kunde kanske Volvo gått från Färdmedel till bil... men nu ser det ju mörkt ut... Renault är ju ännu sämmre och tråkigare än volvo

------------------------------------------------------

Skogs Arbetare
413 Inlägg
21 juni 2007
men hallå, var det inte volvo som skulle köpa volvo?? mm, det vart rätt

Go For It!!

116 Inlägg
21 juni 2007
va de inte 20 procent??

Frippe

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 juni 2007
det vore ju skitbra om volvo blev svenskt igen, nu är ju massa delar i nya volvoar från ford, alla små motorer och deras växellådor är också ford! sad

Jonas

Sök