3090
Sök

timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

Majestas
1 319 Inlägg
3 november 2008
timnordlof skrev:
Nyss hemkommen från SCF i Kista, slänger upp lite bilder här. Alltid något, även om de är tagna med en sketen liten kameran...

Det blev inget pris tyvärr. Det räknade jag inte heller med eftersom jag inte har en "showbil", men när man ser vilka andra som fick pris så börjar man ju fundera lite. Det verkar vara omöjligt att få några priser nu för tiden! I mitt fall beror det säkert på att jag jobbar med styling till vardags eller att min pappa byggde massor av stylingbilar för några år sedan. Mazdan blir helt plötsligt ointressant, folk tror väl inte ens att det är jag som byggt bilen...

Jag (och massor av andra grymma bilar, jag kan enkelt räkna upp flera) fick se oss besegrade av Volvos med sänkningssatser och utbytta fälgar. Wow och hurra för Sverige...

Hur som helst, kul med en liten avslutningsmässsa så här sent på året även om tillställningen var minst sagt glest "befolkad". Nu är det dags att sätta vinkelslipen i nya projektet. Någon som vill köpa en Mazda? big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/494583_tl1xs0.jpg
SCF Finals Kista 08

http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/494585_f3kcdo.jpg
SCF Finals Kista 08

http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/494589_r9kixo.jpg
SCF Finals Kista 08

http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/494591_sur4fe.jpg
Jag ställer fram bilen inför fotografering (under SCF Finals Kista 08)

http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/494595_579fw0.jpg
Plast, spackel och silikon. Ungefär samma sak gäller tjejen på huven... smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/494600_zwr59q.jpg
Riktigt coolt ljus var det, synd att man inte hann hämta riktiga kameran och fota lite själv!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/494604_ep53hp.jpg
Fotografering med Slitz/SCF. Tjejen tyckte bilen var dålig eftersom kolfiber kan spricka om man sitter på det...

Och till sist, om jag får säga det själv, en väldigt innovation kreation av mig själv. smile
http://www.rxvii.se/scf-gif.gif

Hahahaa, kan nästan se hennes min när hon får reda på det..

Team VeboTrim

Administratör
11 915 Inlägg
3 november 2008
hoho, älskar ironin i ditt sista inlägg Tim, inte minst din GIF-animation wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

427 Inlägg
3 november 2008
Håller med dig Tim. Förstår inte hur alla vanliga bilar som inte sticker ut något får priser. Det är lika sjukt varje gång. Och det ska väl inte spela någon roll vad bilen har för bakgrund eller vem som byggt den? Det är väl slutresultatet som räknas?

Aja, snygga bilder och skrattade gott när jag läste om spackel och silikon big_smile
Hade jag haft råd hade jag köpt den på en gång wink

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

JDM
593 Inlägg
3 november 2008
Haha, gifen var ju underbar lol
Men det var kul att komma och prata lite och titta på bilen lite till. Men det var minst sagt dött där på mässan yikes

Det ska vara JDM och bana!

798 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
chrizz skrev:
hoho, älskar ironin i ditt sista inlägg Tim, inte minst din GIF-animation wink

big_smile

798 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Det var kul att snacka med massa trevligt folk på mässan, man kan ju passa på att göra det när det är så pass lugnt som det faktiskt var. Lite skönt på sätt och vis. smile

Jag är inte alls sur över bedömningen, bara lite besviken och fundersam. Hur som helst, jag är i all fall snabbare. smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
3 november 2008
haha du är rolig du big_smile Hon var söt, var hon snäll eller?

Ableton Live

16 197 Inlägg
3 november 2008
timnordlof skrev:
Jag är inte alls sur över bedömningen, bara lite besviken och fundersam. Hur som helst, jag är i all fall snabbare. smile

å ja spelar högts smile   riktigt najs bil har du iaf.. första gången ja se den live efter du börja bygga på den.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

798 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Qwaffe skrev:

Jadå, hon var snäll, men ganska pinsam... Men det är väl mer eller mindre alla "sånna där" modeller?

evilaudio skrev:
å ja spelar högts smile  riktigt najs bil har du iaf.. första gången ja se den live efter du börja bygga på den

Precis! Och du fick inte heller nått pris. Vad ska man göra egentligen, man kan ju inte göra så mycket mer än att bygga om hela bilen!? Tack för den fina kritiken förresten! smile
Senast redigerat av timnordlof (3 november 2008)

16 197 Inlägg
3 november 2008
timnordlof skrev:
Qwaffe skrev:

Jadå, hon var snäll, men ganska pinsam... Men det är väl mer eller mindre alla "sånna där" modeller?

evilaudio skrev:
å ja spelar högts smile  riktigt najs bil har du iaf.. första gången ja se den live efter du börja bygga på den

Precis! Och du fick inte heller nått pris. Vad ska man göra egentligen, man kan ju inte göra så mycket mer än att bygga om hela bilen!? Tack för den fina kritiken förresten! smile

tydligen så ska man ha en orginal bil..hehe.

hoppas din puma håller samma stuk/klass smile

798 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
timnordlof skrev:
Qwaffe skrev:

evilaudio skrev:

Tydligen. Helst Volvo antar jag...

Puman blir lite mer extrem. Ännu mindre lyx (vikt)... wink

16 197 Inlägg
3 november 2008
timnordlof skrev:
evilaudio skrev:
timnordlof skrev:
Qwaffe skrev:

trevligt.. smile   själv kommer ja fortsätta bygga på Jetta ett tag till.. äger ju 4st just nu..hehe

243 Inlägg
3 november 2008
såg den jag med riktigt snyggt ! läst tråden förut men många projekttrådar så kom inte ihåg den när jag såg den wink

455 Inlägg
3 november 2008
När vi körde in bilarna vid tolv var det sex Volvokombis, en Saab och en RX7 i hallen. Lite dominans av Volvo? smile Hursomhelst, det var gott om fina bilar (även Volvos) men kvaliteten på bilarna var lite ojämn, alltfrån riktigt välbyggda superbyggen till betydligt mindre påkostade åk...

Mest populärt verkade RC driftingen vara iallfall smile

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

798 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
timnordlof skrev:
evilaudio skrev:

trevligt.. smile   själv kommer ja fortsätta bygga på Jetta ett tag till.. äger ju 4st just nu..hehe

Haha, du har ju hela vintern på dig! big_smile

16 197 Inlägg
3 november 2008
Astramarkus skrev:
När vi körde in bilarna vid tolv var det sex Volvokombis, en Saab och en RX7 i hallen. Lite dominans av Volvo? smile Hursomhelst, det var gott om fina bilar (även Volvos) men kvaliteten på bilarna var lite ojämn, alltfrån riktigt välbyggda superbyggen till betydligt mindre påkostade åk...

Mest populärt verkade RC driftingen vara iallfall smile

RCbilar e till för folk som inte har råd me annat...hehe

JDM
593 Inlägg
4 november 2008
timnordlof skrev:
Qwaffe skrev:

Haha, nu måste vi få veta tongue På vilket sätt var hon pinsam?

Det ska vara JDM och bana!

798 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Haxxel skrev:
timnordlof skrev:
Qwaffe skrev:

Haha, nu måste vi få veta tongue På vilket sätt var hon pinsam?

Hon kändes bara lite ytlig och så där "övertrevlig", men det var inget fel på henne...

...men bilen är mycket roligare! smile

terazzi
4 november 2008
Tim tim,visste hon ens om att d va en mazda?
Snackade med en modell tjej på elmia, aldrig igen.. det e som o snacka med en luftballong ^^
Helt tomt inne i centrum på dem ^^ haha..

Sök