2844
Sök

Trimtips: Peugeot 206 GTi -03

33 Inlägg
21 juni 2007
Trådstartare
#1
Tjena jag tänkte inhandla en bil av ovanstående modell. Jag undrar bara hur jag kan trimma den, den är på 137 hästar orginal. Sportavgassystem å Sportluftfilter sitter redan på. Skriv Vad ni skulle göra, jag har ca 10000 att spendera.
Börja med det som ger mest effekt å sen i fallande ordning är ni snälla, gärna hur många hk ni tror att det kan ge åxå smile


Byfåne
368 Inlägg
21 juni 2007
#2
Är det sport system från katen eller ink en sport kat? Trim kam och extraktor grenrör. Allt annat blir så dyrt med en gång.


Skattebetalare
87 Inlägg
22 juni 2007
#3
Mappning, kanske för högre oktan?
leta reda på nåt bra chip


Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 juni 2007
#4
Porta/Plana toppen är nog det som ger mest sen kommer kam/mappning/Grenrör
Annars finns det turbo kit...


Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
22 juni 2007
#5
ett komplett turbokit går att hitta för 5000-10000 och du kan drygt ladda 0,35-0,4 bar alltså ungefär 35-40 hk extra på orginal motor.

Bli medlem i Peugeot Sport Club där finns allt du vill veta om din bil

www.peugeot-sport-club.com

Peder DailyFresh

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 juni 2007
#6
peder skrev:
ett komplett turbokit går att hitta för 5000-10000 och du kan drygt ladda 0,35-0,4 bar alltså ungefär 35-40 hk extra på orginal motor.

Bli medlem i Peugeot Sport Club där finns allt du vill veta om din bil

www.peugeot-sport-club.com

ehh vart hittar du ett turbokit för 5000-10000kr?
Det kittet skulle jag då aldrig köpa låter som det byggt i plast...

3.499,00 Euro är det billigaste jag kan hitta....

5000Kr är knappt turbon sen tillkommer tryckrör,chip,ic,grenrör osv osv...

35hk kan du uppnå via portning/Planing vassare kammar och en mappning
det ger dessutom mindre problem vid besiktningen då din bil aldrig går igenom med
turbo....

Men en mer realistisk slant för turbo bygge ligger runt 4-50000Kr..för att knappt få effekt pga av det höga kompet.


33 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
#7
mjo dedär med turbo känns lite i överkant, speciellt med tanke på allt krångel med besiktningen.
Tack så mycket för alla tips, ska höra med en kompis vad han ska ha för å fixa allt dehär smile

Edit: De e sportsystem FRÅN katten btw
Senast redigerat av in_cold (23 juni 2007)


41 Inlägg
24 juni 2007
#8
peder skrev:
ett komplett turbokit går att hitta för 5000-10000 och du kan drygt ladda 0,35-0,4 bar alltså ungefär 35-40 hk extra på orginal motor.

Bli medlem i Peugeot Sport Club där finns allt du vill veta om din bil

www.peugeot-sport-club.com

Han vet inte vad han snackar om big_smile

fixa bakaxeln istället för att sitta och drömma om turbo för 5000-10000


33 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
#9
hehe ok, definiera fixa bakaxeln =P


Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 juni 2007
#10
in_cold skrev:
hehe ok, definiera fixa bakaxeln =P

hade bakaxel ras på morsans peugeot 206 Gti -03 för 5 månader sen fabriksfel...

Porta/fixa toppen runt 5-8k
Kammar beror på om du slipar om orginal eller köper helt nya
men räkna med priser upp till 10k
Chip ger ingenting i princip 2k
Mappning ger mer speciellt om du fixat topp/Kammar osv
men kostar därefter också...

Peugeot har inte mkt trimm utan det är i princip WRC saker du får köpa
allt tillveraks på beställning om du vill ha rejäla grejjer tex turbo stakar...


41 Inlägg
24 juni 2007
#11
in_cold skrev:
hehe ok, definiera fixa bakaxeln =P

hehe jag citerar Peder som skrev ett tidigare inlägg här.

Han har en kass bakaxel och hur jag vet det är att jag är hans storebror.
big_smile
Senast redigerat av TimMy2003 (24 juni 2007)


Mr
40 Inlägg
24 juni 2007
#12
Eftesom du skriver att du tänkt inhandla antar jag att du inte köpt bilen ännu. Så mitt bästa tips är at rån första början köpa en helt annan bilmodell om du vill åka fort. Med tanke på vad en peugeot 206 gti kostar så kan man få en exempelvis saab 9-3 turbo för samma pengar i bra skick steg 1 trim ligger runt 230hk exempelvis o kostar endast runt 5000kr. Sen om du vill ha rwd finns det nissan 200sx s14 där man rätt fort plockar ut en del pulver. Vill man då ha 4wd så finns dem äldre s4 både i turbo och v8 turbon är ju mer lätttrimmad och v8an är ju bara så maskulin tongue Men vill du a peugeoten för stylingens skull så väljer du ju helt rätt de kan bli riktigt "fräcka" elelr vad man skall säga tongue Lycka till

"Från höger till vänster kan röra sig framåt även det"

Skattebetalare
87 Inlägg
4 juli 2007
#13
Köp dig en RC, den går ganska skapligt redan som orginal och den går att få fart ganska enkelt. Ganska trevlig bil förövrigt!


Sir Real
390 Inlägg
4 juli 2007
#14
välj en annan bil köp dig en volvo eller saab om du vill trimma

361 Inlägg
4 juli 2007
#15
Volvo är ju traktor, Saab går ju bara sönder och japanare rostar överallt. hehe


Drifttekniker VA
580 Inlägg
4 juli 2007
#16
Köp som sagt en RC istället de har 180hk från början.



Sök