4028
Sök

Börna i cirklar

4 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
#1
Hur gör man när man ska börna i cirklar, det är väl samma sak som när man börna fast man svänger på ratten också eller är det någon annan teknik, har svårt för att hamna på nå bra varvtal och inte gasa fullt, 1an eller 2an?

Volvo 940T har jag, utan diff
Senast redigerat av xray (24 juni 2007)

4 767 Inlägg
24 juni 2007
#2
Lägg om ratten och golva.. prova dej fram big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

793 Inlägg
24 juni 2007
#3
Prova prova prova, varvtal o styrning är olika förare till förare. Så du får prova dig fram...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
24 juni 2007
#5
jo de blir ju lite klurigt utan diff eftersom du belastar ytterhjulet mer när du ska göra ringar vilket resulterar i att de släpper på innerhjulet... men ingenting är omöjligt.. rätt varv, rätt växel å rätt styrutslag så ska de allt gå utan diff med

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

3 121 Inlägg
24 juni 2007
#6
Tidd Needle:s burning rubber är ju en intressant film att kolla på om är nybörjare i däck-rök skolan big_smile Sen kör han ju en Z3M i filmen med smile


4 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
#7
vill ju ha en diffad bakaxel, men jag vet inte hur jag ska hitta en sån till ett bra pris.

kollade på http://www.bildelsbasen.se men det är lite svårt att förstå om dom är diffade dom man hittar.

79 Inlägg
24 juni 2007
#9
Diffad bakaxel ska du se att du redan har (hjulen kan snurra olika fort i kurvor).
Men därimot så vill du nog ha en diffbroms.

Jag var bara tvungen att skriva det wink...


Meister
6 763 Inlägg
24 juni 2007
#10
Badass skrev:
Diffad bakaxel ska du se att du redan har (hjulen kan snurra olika fort i kurvor).
Men därimot så vill du nog ha en diffbroms.

Jag var bara tvungen att skriva det wink...

Besserwise (stavning?)


Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
24 juni 2007
#11
Badass skrev:
Diffad bakaxel ska du se att du redan har (hjulen kan snurra olika fort i kurvor).
Men därimot så vill du nog ha en diffbroms.

Jag var bara tvungen att skriva det wink...

Jaja... han vill ha en diffspärr... nu ska vi inte märka små pettitesser...tonguetongue

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2007
#12
Be 2 kompisar sitta på vänster sida av bakluckan när du ska göra ringar åt vänster och på andra sidan när du ska åt höger.
Då kanske trycket blir de samma och du klarar det tongue

EDIT:
OBS Jag skojar alltså OBS
Senast redigerat av FireTraXX (24 juni 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

274 Inlägg
24 juni 2007
#13
Esab!!!

fyllo

49 Inlägg
24 juni 2007
#14
annars får du köra en viva la bondraggare , åka aga-diffat smile

~wrooooom psssscchhhtttt~

338 Inlägg
25 juni 2007
#15
Jag skulle precis säga det ! Slit fram svetsen ! Då har du inga problem att börna på vilket vis du nu vill tongue
Annars kan du prova låsa fast den först och försöka få bägge hjulen att spinna innan du börjar själva snurren. Funkat för en kompis iaf som åker en sur gammal 740 tongue

Nissan 200sx S13

905 Inlägg
25 juni 2007
#16
som nån skrev så går det alltid att svetsa diffen.

då får du även bra bromsvärden på besiktningen. smile

http://www.blocket.se/vi/7454879.htm?ca=1_11_s


kola även köp och sälja trådar på lite olika trim forum. tpc, savar turbo och även här på garaget.

Senator
323 Inlägg
25 juni 2007
#17
har inte 940in slungdiffad bakaxel? vet att man ska kunna spänna upp dom så den ska kunna släppa på högre hastigheter men hur man gör har jag inte en jävla aning om!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
25 juni 2007
#18
agadiff=) is the shit!smilesmile

Team Insane Racing

12 086 Inlägg
25 juni 2007
#19
att få bilen att snurra första 180 graderna brukar inte va några problem smile Det är känslan att få den att snurra runt runt som man kan behöva lära sig, men va jävligt kvitt med ratten och håll så jämn gas du kan, men kompensera givetvis hänget.

Mer gas, mindra svänga = mer häng
Mindre gas mer svänga = mindre häng

Bärs!
3 456 Inlägg
25 juni 2007
#20
brelasten skrev:
Esab!!!

Äntligen! wink

Garaget.org peakade 2008.


Sök