2256
Sök

Problem med att bilen sackar(framförallt i uppförsbackar), VW Golf III -94:a

7 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
#1
Märkte det i förrgår, på motorvägen. Jag körde i 110 km/h på femmansväxel. Plötsligt gav inte bilen någon acceleration längre ocha hastigheten sjönk(som motorbroms undefär). Tryckte lite extra på gasen och så efter ett tag startade accelerationen igen. så var det igår och idag på väg till jobbet. Men det kommer och går, i morse gjorde den samma sak, då växlade jag ner till 4:an och så fungerade allt igen. Vad kan det vara för fel på min Golf III -94:a?

Jag har testat att ha i K-sprit och förgasarrening, fick för mig att dte fungerade men... så startade det igen efter jag hade tankat fullt.

Tips?

Hälsningar
/Oscar

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
25 juni 2007
#2
Förrändras motorljudet i samband med att bilen krånglar?
Det jag spontant kommer att tänka på är lamdasond, de kollar du lättast genom att åka till en verkstad och låta dom mäta värdet på labdan.
Har din bil luftamssemätare? kan var den isåfall också. den kan du testa dra ur isf, och beter sig bilen på samma sätt med den urdragen har du kanske hittat felet.
Tänder bilen som den ska på alla cylindrar?
Kolla tändstiften, går att få många ledtrådar av hur tändstiften ser ut.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

7 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
#3
Motorljudet förändras inte mär än att accelerationsljudet försvinner. Är det vanligt att lamdasonden krånglar och gör den dte då "ibland"? Eftersom problemet kommer och går när man kör.

143 Inlägg
25 juni 2007
#4
Hej!   Man skulle kunna tänka sig att bränslefiltret är igensatt, även om det nog inte är särskilt vanligt. I rel hög hastighet och i uppförsbacke är ju att bensinbehovet maximalt under ganska lång tid och då kan kan ett hinder i bensinledningen ge problem.   cool

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
25 juni 2007
#5
Hej!   Man skulle kunna tänka sig att bränslefiltret är igensatt, även om det nog inte är särskilt vanligt. I rel hög hastighet och i uppförsbacke är ju att bensinbehovet maximalt under ganska lång tid och då kan kan ett hinder i bensinledningen ge problem.

hmm kan ju tänkas. Men jag skulle tro mer på bränslepumpen isf.

Vet faktist inte om en lambda kan krångla utan att gå sönder helt...

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

97 Inlägg
25 juni 2007
#6
Jag har också haft samma problem och då var det bensinpumpen. Efter ett tag slutade den helt att fungera! Skulle kunna tro att det är den som är på väg att gå...



Sök