Blivit av med körkortet...

Brummie
25 juni 2007 · 25 Inlägg

Tjena, vill bara utrycka mig i och med att jag känner mig väldigt nere för tillfället jag åkte igår runt 5 tiden från göteborg på väg till helsingborg , jag körde lugnt med mammas BMW som är en väldigt rolig bil. Körde på mina 110 km/h tills jag såg att vägen framför var klar helt ljust väder , inga bilar framför så tänkte jag drar på lite och efter en stund ser jag snuten skit och bromsar ner , jag fick följa efter dom till en plats längre bort där visade sig att jag kört 156 km/h i timmen på 110 väg, jag fick 4000 i böter och över 30 km/h på angiven hastighet tar dom körkortet så det var det som hände, jag klarade mig från
" åklagaren " men får fortfarande göra om mitt körkort i och med att jag har drygt 1,5 års prövotid kvar

det känns för jävligt hörde sen att man kanske får en så kallad spärr tid det vill säga att jag kanske inte får ta om Teori'n eller Förarprovet förän tillexempel 3-6 månader senare...

mitt tips till er är att även fast ni kör hur lungt som helst men ändå senare vill dra på när ni känner att det bara är ni på vägarna, gör inte det , gör den tjänsten till er själva dra inte på det är inte värt det det är mitt tips jag ångrar det till tusen och skulle göra mycket för att få göra det ogjort

är det någon som har varit med eller känner någon som varit med i ungefär samma situation ? iså fall skulle det vara snällt att veta om någon vet ungefär hur denna spärr tid är, hittade bara spärr tid 3-6 månader för dom som inte har prövningstid men vet inte hur det är för sådana som mig som fortfarande har prövningstid

tack i förhand.

/Ledsen ex-förare
____________________________________________________________________________

*Edi tFör er som var intresserade

fick 3 Månaders spärrtid företaget hjälpe till med en överklagan att jag behövde körkortet i tjänsten , så har bokat tid för uppskrivning nu igen och ska göra det den 28:e september

____________________________________________________________________________

* UPPADETERING 2007-08-28*

Tänkte bara berätta att jag nu 4 dagar efter min spärrtid gick ut gjorde Teori provet till min förväntan så klarade jag det 58/65 Rätt , så det var faktist 1 mer poäng jämfört när jag gjorde det om för ett års sedan.

Uppkörningen väntas och jag kan få tid redan i nästa vecka så tänkte försöka boka en tid och försöka fixa det så har man fixat hela körkortet på en vecka smile.

____________________________________________________________________________

* UPPDATERING  2007-10-10*

Gjorde min uppkörning idag med vägverkets bil, med råd att hålla hastigheten när jag kör framöver så klarade jag körkortet big_smile så på 16 dagar från och med att jag fick börja övningsköra klarade jag av både Teori prov & Körprovet

jag är skit glad och kommer aldrig göra om mitt misstag att köra för fort igen ..
(iaf inte medans jag har prövnignstid)

Senast redigerat av Brummie (10 oktober 2007)

dusty Living in the fastlane
25 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Jag känner igen mig med dedär att se en fin sträcka framför sig som är helt tom där man ofta känner suget för att växla ner och dra plattan i mattan. Men jag har haft turen med mig och kortet ligger kvar i plånboken.

RobbstA "Lay It Low"
25 juni 2007 · 82 Inlägg

Kan man inte hålla hastigheten så får man skylla sig själv om man bli stoppad! tråkigt men sant. tongue

LowLife Army
Rilleh
25 juni 2007 · 18 Inlägg

Fattar inte att dem är så hårda när det inte är någon trafik, torr asfalt, bred väg, viltstängsel, dags ljus... vad kan hända?? helt otroligt för fan.
Tycker synd om dig

Brummie
25 juni 2007 · 25 Inlägg

Jag vill verkligen inte skylla ifrån mig på polisen eller någonting

det var jag som satt bakom ratten och gjorde ett rejält misstag uppmanar bara er andra att inte göra samma misstag som jag gjorde

Squadron
25 juni 2007 · 1 833 Inlägg

Jag blev av med mitt kort i September.
Då körde jag 108 på en 70väg. Vilket då resulterade i böter och indraget körkort.
De ville ge mig en spärrtid på 3månader.
Jag bad chefen skriva ett A4 till dem, där det stod hur mycket jag behöver bilen i arbetet osv.

Det slutade med att jag fick 1månad spärrtid.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Martin 9-3 Fisketokig
25 juni 2007 · 2 997 Inlägg

Jo Ibland är det ju hårt men beror nog helt på vilka poliser som är ute också.

Tråkigt när man vet att andra buskört flera ggr och de skulle sitta utan kort om de haft otur att vara på samma ställe som polisen.

Med en riktigt otur så vågar jag påstå att stort sett alla någon gång gjort sig skyldiga till överträdelser i trafiken som i värsta fall skulle kunna ge indraget körkort.

Mitt körkort blir klippt nästa vecka men som tur är det pga jag får ut ett nytt med mer behörigheter...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
P-G Säl-Tämjare...
25 juni 2007 · 1 024 Inlägg

Brummie skrev:
Tjena, vill bara utrycka mig i och med att jag känner mig väldigt nere för tillfället jag åkte igår runt 5 tiden från göteborg på väg till helsingborg , jag körde lugnt med mammas BMW som är en väldigt rolig bil. Körde på mina 110 km/h tills jag såg att vägen framför var klar helt ljust väder , inga bilar framför så tänkte jag drar på lite och efter en stund ser jag snuten skit och bromsar ner , jag fick följa efter dom till en plats längre bort där visade sig att jag kört 156 km/h i timmen på 110 väg, jag fick 4000 i böter och över 30 km/h på angiven hastighet tar dom körkortet så det var det som hände, jag klarade mig från
" åklagaren " men får fortfarande göra om mitt körkort i och med att jag har drygt 1,5 års prövotid kvar

det känns för jävligt hörde sen att man kanske får en så kallad spärr tid det vill säga att jag kanske inte får ta om Teori'n eller Förarprovet förän tillexempel 3-6 månader senare...

mitt tips till er är att även fast ni kör hur lungt som helst men ändå senare vill dra på när ni känner att det bara är ni på vägarna, gör inte det , gör den tjänsten till er själva dra inte på det är inte värt det det är mitt tips jag ångrar det till tusen och skulle göra mycket för att få göra det ogjort

är det någon som har varit med eller känner någon som varit med i ungefär samma situation ? iså fall skulle det vara snällt att veta om någon vet ungefär hur denna spärr tid är, hittade bara spärr tid 3-6 månader för dom som inte har prövningstid men vet inte hur det är för sådana som mig som fortfarande har prövningstid

tack i förhand.

/Ledsen ex-förare

Alla som blir av med körkortet får spärrtid. Jag blev uppmätt på en snitt hastighet på 136,6km/h på 90 väg. Jag fick 4 månaders spärrtid och jag fick göra om teorin och uppkörningen, hade bara ett par dagar kvar på min prövotid.

Det enda polisen gör nu är att ta ditt kort, skriva ut böter och sen skicka ditt körkort till länsstyrelsen som skickar det vidare till vägverket eller tvärtom big_smile Sen bestämmer länsstyrelsen hur lång spärrtid du kommer få, skulle tippa på att du får mellan 3-5månader.

Tråkigt det som hände men som sagt, man har ju bara sig själv att skylla. Skriv gärna och berätta när du får reda på hur lång spärrtid du fick.


                   ////P-G

Vilket jävla drag :)
gamlingen
25 juni 2007 · 5 198 Inlägg

Rilleh skrev:
Fattar inte att dem är så hårda när det inte är någon trafik, torr asfalt, bred väg, viltstängsel, dags ljus... vad kan hända?? helt otroligt för fan.
Tycker synd om dig

Vad kan hända ? jo du kan få punktering eller sladd eller vad som helst kan hända.. behöver inte va nån annan som gör nåt som händer, .. håll foten från mattan grabbar

Aerodynamik ...
25 juni 2007 · 7 120 Inlägg

gamlingen skrev:

Rilleh skrev:
Fattar inte att dem är så hårda när det inte är någon trafik, torr asfalt, bred väg, viltstängsel, dags ljus... vad kan hända?? helt otroligt för fan.
Tycker synd om dig

Vad kan hända ? jo du kan få punktering eller sladd eller vad som helst kan hända.. behöver inte va nån annan som gör nåt som händer, .. håll foten från mattan grabbar

Duktig man är om man får till sladd när man kör rakt fram utan regn elr nåt.

Bobo
25 juni 2007 ·

Riktigt surt, jag var på semester i tyskland ett år med min dåvarande bil efter det så har jag svårt att motivera mig att hålla dessa låga hastigheter i Sverige, beror också lite på vad man har för bil, vissa bilar skulle jag inte vilja åka mer än 110 km/h med, men har du en finare och linte nyare bil märks inte hastigheter under 160 km/h.

Starke_stark
25 juni 2007 · 23 Inlägg

samma för mej. ja är utan kortet i 3 månader sne får ja ta om de. har tagit ett år för länstyrelsen att fatta ett beslut om mitt kort.

Rilleh
25 juni 2007 · 18 Inlägg

Aerodynamik skrev:

gamlingen skrev:

Rilleh skrev:
Fattar inte att dem är så hårda när det inte är någon trafik, torr asfalt, bred väg, viltstängsel, dags ljus... vad kan hända?? helt otroligt för fan.
Tycker synd om dig

Vad kan hända ? jo du kan få punktering eller sladd eller vad som helst kan hända.. behöver inte va nån annan som gör nåt som händer, .. håll foten från mattan grabbar

Duktig man är om man får till sladd när man kör rakt fram utan regn elr nåt.

Volvo... ;]

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
25 juni 2007 · 1 852 Inlägg

Rilleh skrev:
Fattar inte att dem är så hårda när det inte är någon trafik, torr asfalt, bred väg, viltstängsel, dags ljus... vad kan hända?? helt otroligt för fan.
Tycker synd om dig

var drar man gränsen? hur bred väg måste det vara? hur ljust måste det vara?

det kan verka surt, men man måste dra gränsen någonstans..

man lever bara en gång så lev väl!
Brummie
25 juni 2007 · 25 Inlägg

Undrar bara om jag nu ska ta om det, måste jag skicka in nytt körkorts tillstånd, syntest och så vidare ?

oavsett spärrtid tänker jag ändå överklaga och min pappa som driver eget företag får skriva ett brev att jag behöver mitt körkort i framtiden så kanske det inte blir så drastiskt men men

Malmoe SSS -12
25 juni 2007 · 3 217 Inlägg

Brummie skrev:
Undrar bara om jag nu ska ta om det, måste jag skicka in nytt körkorts tillstånd, syntest och så vidare ?

oavsett spärrtid tänker jag ändå överklaga och min pappa som driver eget företag får skriva ett brev att jag behöver mitt körkort i framtiden så kanske det inte blir så drastiskt men men

tror du måste göra om teorin och uppkörningen bara... resten har du redan gjort i annat syfte än att just visa att du kan köra bil!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
gamlingen
25 juni 2007 · 5 198 Inlägg

Aerodynamik skrev:

gamlingen skrev:

Rilleh skrev:
Fattar inte att dem är så hårda när det inte är någon trafik, torr asfalt, bred väg, viltstängsel, dags ljus... vad kan hända?? helt otroligt för fan.
Tycker synd om dig

Vad kan hända ? jo du kan få punktering eller sladd eller vad som helst kan hända.. behöver inte va nån annan som gör nåt som händer, .. håll foten från mattan grabbar

Duktig man är om man får till sladd när man kör rakt fram utan regn elr nåt.

Om du får punka i 150 blås då på ena framhjulet.. vad händer då ?

carpan
25 juni 2007 · 120 Inlägg

gamlingen skrev:

Aerodynamik skrev:

gamlingen skrev:

Vad kan hända ? jo du kan få punktering eller sladd eller vad som helst kan hända.. behöver inte va nån annan som gör nåt som händer, .. håll foten från mattan grabbar

Duktig man är om man får till sladd när man kör rakt fram utan regn elr nåt.

Om du får punka i 150 blås då på ena framhjulet.. vad händer då ?

Troligen detsamma som i 110...

gamlingen
25 juni 2007 · 5 198 Inlägg

carpan skrev:

gamlingen skrev:

Aerodynamik skrev:

Duktig man är om man får till sladd när man kör rakt fram utan regn elr nåt.

Om du får punka i 150 blås då på ena framhjulet.. vad händer då ?

Troligen detsamma som i 110...

inte går det rakt fram kanske...

eXXoritas
25 juni 2007 ·

en polare på mitt jobb blev av med körkortet för han körde olovlig körning.
han fick en fot boja + en spärr tid på 1 år, + han får göra om allting igen.. smile sen lite böter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang