3213
Sök

fick 52 rätt på teoriprovet

1 741 Inlägg
26 juni 2007
#21
om man failar mer än 3 ggr bör man kanske be om att få provet muntligt pga dålig läsförståelse.

men som sagt... provet är ruggigt lätt men det är väl satt en standard hur mycket man ska behöva kunna och den är satt VÄLDIGT lågt. (förväntas inte mer av oss svenskar)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

81 Inlägg
26 juni 2007
#22
Vad är det för fel om proven är enkla? Trafikregler ÄR ju enkla att förstå! Och tur är väl det?

177 Inlägg
26 juni 2007
#23
Någon som vet länken till bonniers trafiktest?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
26 juni 2007
#24
FL3JM skrev:
Gjorde ett sånt där test på datorn sent på kvällen innan jag skulle skriva provet (hade glömt att jag hade bokat tid), fick 58. Programmet simulerade ett par prov och sa åt en vad man hade för fel sen när man var klar med varje prov, bara lära sig av misstagen och göra om provet tills man får alla rätt. Rekomenderas starkt!
Använde samma taktik som dig, gjorde prov på datorn, läste på alla fel och provade igen
Fick 61p. på första försöket smile
Senast redigerat av dj_aggwa (26 juni 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Sleeper
3 084 Inlägg
26 juni 2007
#25
asså vafan ska det bli svårare för? jag menar varför behöver man kunna hur många som dör i trafiken varje år jävligt puckade frågor egentligen som inte har ett skit med bilkörning att göra dem tar en lätt fråga och gör om det till en kuggfråga onödigt om du frågar mig... dock klarade
jag det på första med marginal men tycker fortfarande det var sjuka frågor.
Senast redigerat av Sushikocken (26 juni 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

200 Inlägg
26 juni 2007
#26
läste igenom trafikreglerna och lite om miljön fick 56:)

#2573
1 489 Inlägg
26 juni 2007
#27
Fick också 52 för 2 år sen smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

892 Inlägg
26 juni 2007
#28
Tja jag håller med om att vissa frågor är jäkligt skumma. Fick 2 frågor som var om samma sak när jag gjorde det, bara vinklade lite olika. Personligen tycker jag inte det var såå svårt, men som nämnts tidigare så är ju inte trafikregler såå svåra att förstå heller.

Blir lite orolig dock när man ser folk som skryter om hur nära minimigränsen de har i poäng. Håller med min körskolelärare; "Körkortet är inte ett bevis på att man kan köra bil, utan på att man framföra en bil på ett säkert sätt i trafiken enl. trafikreglerna. Trampa på en gaspedal kan en 3 åring göra".

Eftersom det här ändå utformas till att bli en skryttråd kan jag tillägga att jag fick 61p på provet. roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

262 Inlägg
26 juni 2007
#29
tror att 50% av alla som gör provet kuggar

3 113 Inlägg
27 juni 2007
#30
grattis grabben tongue bättre det än 51p wink

Semper Fi

Avstängd
1 266 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
#31
Android skrev:
Tja jag håller med om att vissa frågor är jäkligt skumma. Fick 2 frågor som var om samma sak när jag gjorde det, bara vinklade lite olika. Personligen tycker jag inte det var såå svårt, men som nämnts tidigare så är ju inte trafikregler såå svåra att förstå heller.

Blir lite orolig dock när man ser folk som skryter om hur nära minimigränsen de har i poäng. Håller med min körskolelärare; "Körkortet är inte ett bevis på att man kan köra bil, utan på att man framföra en bil på ett säkert sätt i trafiken enl. trafikreglerna. Trampa på en gaspedal kan en 3 åring göra".

Eftersom det här ändå utformas till att bli en skryttråd kan jag tillägga att jag fick 61p på provet. roll
Har du oxå lite problem med att förstå svenska ? jag skryter inte ett JÄVLA skit om hur nära jag var den jävla gränsen....en del personer här verkar ha svårt och förstå vad jag menar ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

820 Inlägg
27 juni 2007
#32
Jag fick 58 tror jag på första och sen klarade jag uppkörningen på första med motiveringen "Du är lite väl försiktig"...
Soft snubbe jag fick köra upp med va? big_smile

Dom flesta frågorna på teoriprovet är ju sunt förnuft... Det gäller bara att vara hänsynsfull typ. smile

perpelle
27 juni 2007
#33
TheFinnishFlash skrev:
linusgrabo skrev:
vettifan om det är för lätt min polare gjorde 11 ggr innan han klara de.. sj klara jag första med 53
11ggr ? då måste han haft grymt otur, jag läste iaf igenom äckelboken 1 och 1/2 gång på ca 2 månader..
Vad är det för äckligt med boken om jag får fråga?

349 Inlägg
27 juni 2007
#34
Martin 9-3 skrev:
Ta körkort idag kräver normalt att man läser en bok på 200 sidor, skriver teorin, går en halvdag på halkkörning och bokar egen körning på 30 minuter och kör som folk och sånt du läst om.

kan gå på 2 veckor att få kortet utan ansträngning.

Det är för lätt att ta kort. Helt klart.
Min polare tog nyligen korkort. For honom tog det ca 1 manad fran att han anmalde sig pa skolan till han hade kort upp.


658 Inlägg
27 juni 2007
#35
TheFinnishFlash skrev:
Android skrev:
Tja jag håller med om att vissa frågor är jäkligt skumma. Fick 2 frågor som var om samma sak när jag gjorde det, bara vinklade lite olika. Personligen tycker jag inte det var såå svårt, men som nämnts tidigare så är ju inte trafikregler såå svåra att förstå heller.

Blir lite orolig dock när man ser folk som skryter om hur nära minimigränsen de har i poäng. Håller med min körskolelärare; "Körkortet är inte ett bevis på att man kan köra bil, utan på att man framföra en bil på ett säkert sätt i trafiken enl. trafikreglerna. Trampa på en gaspedal kan en 3 åring göra".

Eftersom det här ändå utformas till att bli en skryttråd kan jag tillägga att jag fick 61p på provet. roll
Har du oxå lite problem med att förstå svenska ? jag skryter inte ett JÄVLA skit om hur nära jag var den jävla gränsen....en del personer här verkar ha svårt och förstå vad jag menar ?
Nu tror jag inte att det var just dig han syftade på utan att folk börjar skriva sina resultat som att visa hur bra de hade. Sen tror jag att det var en del ironi i det hela.

Kan skryta lite jag med då smile 64/65 wink Och den jag hade fel på var kanske fel teoretiskt men i praktiken skulle ALLA ha gjort som jag skrev. Iofs så hade jag skrivit upp för traktorkort 3år tidigare.. har för mig att jag hade 58 då. Inte superbra men jag var ju ändå bara 15 wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

892 Inlägg
27 juni 2007
#36
JoQe skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Android skrev:
Tja jag håller med om att vissa frågor är jäkligt skumma. Fick 2 frågor som var om samma sak när jag gjorde det, bara vinklade lite olika. Personligen tycker jag inte det var såå svårt, men som nämnts tidigare så är ju inte trafikregler såå svåra att förstå heller.

Blir lite orolig dock när man ser folk som skryter om hur nära minimigränsen de har i poäng. Håller med min körskolelärare; "Körkortet är inte ett bevis på att man kan köra bil, utan på att man framföra en bil på ett säkert sätt i trafiken enl. trafikreglerna. Trampa på en gaspedal kan en 3 åring göra".

Eftersom det här ändå utformas till att bli en skryttråd kan jag tillägga att jag fick 61p på provet. roll
Har du oxå lite problem med att förstå svenska ? jag skryter inte ett JÄVLA skit om hur nära jag var den jävla gränsen....en del personer här verkar ha svårt och förstå vad jag menar ?
Nu tror jag inte att det var just dig han syftade på utan att folk börjar skriva sina resultat som att visa hur bra de hade. Sen tror jag att det var en del ironi i det hela.
Jackpot! smile

TheFinnishFlash: Vad jag syftade på var att en del verkar ha en inställning i stil med "vadå, det är ju bara ett prov, skit samma". Jag får väl be om ursäkt ifall du tog åt dig. wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

VAG entusiast
277 Inlägg
27 juni 2007
#37
fick 45 på första sad och 60 på andra cool

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Avstängd
1 266 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
#38
Android skrev:
JoQe skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Har du oxå lite problem med att förstå svenska ? jag skryter inte ett JÄVLA skit om hur nära jag var den jävla gränsen....en del personer här verkar ha svårt och förstå vad jag menar ?
Nu tror jag inte att det var just dig han syftade på utan att folk börjar skriva sina resultat som att visa hur bra de hade. Sen tror jag att det var en del ironi i det hela.
Jackpot! smile

TheFinnishFlash: Vad jag syftade på var att en del verkar ha en inställning i stil med "vadå, det är ju bara ett prov, skit samma". Jag får väl be om ursäkt ifall du tog åt dig. wink
hehe det är lungt, jag var full och trött när jag skrev det tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Avstängd
1 266 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
#39
perpelle skrev:
TheFinnishFlash skrev:
linusgrabo skrev:
vettifan om det är för lätt min polare gjorde 11 ggr innan han klara de.. sj klara jag första med 53
11ggr ? då måste han haft grymt otur, jag läste iaf igenom äckelboken 1 och 1/2 gång på ca 2 månader..
Vad är det för äckligt med boken om jag får fråga?
Jadu, inte kan jag säga att jag gillar/gillade och läsa teori. smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

low profile
253 Inlägg
27 juni 2007
#40
provet är lätt om man har läst på mycket, kom inte och säg att de e lätt utan att plugga ett skit den som tror de. jag klarade inte på första kan ja säga, men då jag klarade fick jag 56. 3 dagar efter körde jag upp och sedan var kortet i fickan. fixade allt på ca 1 och en halv måndad totalt.


Sök