3351
Sök

Bättre värden inför besiktning....

44 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
#1
Några tips på hur man får bättre co - värden m.m. inför besiktingen.. Vad säger expertpanelen.........t.ex. tanka 98 oktan i ställer för 95 oktan? kan det vara nån bra idé?

Min bil är en volvo -92 med 16V motor på 2 liter (b204ft) och har turbo....

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juni 2007
#2
Skruva ner laddtrycket smile ta bort dumpen se över avgasröret sen borde det inte va nått problem ... men vill dom hitta nått så gör dom de:)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

8 Inlägg
26 juni 2007
#3
Lite bensin och mycket etanol i bensinen tror jag får ner halten rätt fint!
Inte helt säker men har hört att de ska funka!!!
//petri


905 Inlägg
26 juni 2007
#4
petmoi skrev:
Lite bensin och mycket etanol i bensinen tror jag får ner halten rätt fint!
Inte helt säker men har hört att de ska funka!!!
//petri

du behöver inte ha så jäkla mycket e85 i tanken. tänk på att du kna få problem med tomgång vid för mycket e85

Byfåne
368 Inlägg
26 juni 2007
#5
Lincoln2 skrev:
Några tips på hur man får bättre co - värden m.m. inför besiktingen.. Vad säger expertpanelen.........t.ex. tanka 98 oktan i ställer för 95 oktan? kan det vara nån bra idé?

Min bil är en volvo -92 med 16V motor på 2 liter (b204ft) och har turbo....

Du får högre värden med 98oktan.


study
772 Inlägg
26 juni 2007
#6
nja bilen går ju renare med 98 inte lika mycket annat i den.

9 Inlägg
31 augusti 2007
#7
har du hört om MPG boost. sänker co halten ,bränsleförbrukningen, lite med hk i motorn. kommer märka en jävla skillnad. funkar bra som fan. gå in och läs på

www.lennartsson.myffi.biz/swedish

mvh johan

=d

694 Inlägg
761 Inlägg
31 augusti 2007
#9
Eller ta den riktiga vägen med ny frisk olja och se till att tänddelar osv är i gott skick.. Och att den är ordentligt genomvarm vid SBP, så är det nog inga problem.. Och är du som de flesta andra på forumet så kan det även ge en smula effekt också=)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Kejsare
547 Inlägg
1 september 2007
#10
K-sprit och etanol om du skiter i moder jord, annars Markus_MR2's tips

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

It takes one to catch one
98 Inlägg
1 september 2007
#11
Lincoln2 skrev:
Några tips på hur man får bättre co - värden m.m. inför besiktingen.. Vad säger expertpanelen.........t.ex. tanka 98 oktan i ställer för 95 oktan? kan det vara nån bra idé?

Min bil är en volvo -92 med 16V motor på 2 liter (b204ft) och har turbo....

Vad är problemet?
Vet du att du har felaktiga avgasvärden eller antar du bara det? En Volvo från 92 har garanterat elektronisk insprutning som är lambda styrd, har du inte mixtrat med givare eller trimmat med mer än chipp så ska det inte vara några problem.

Vet du att värdena är tokiga så presentera dom här så får du bättre hjälp.


122 Inlägg
1 september 2007
#12
Fernicus skrev:
K-sprit och etanol om du skiter i moder jord, annars Markus_MR2's tips

K-sprit är ju, precis som den sprit du köper på bolaget och häller i dig, hör och häpna faktiskt just etanol.

Vad du säger är att han skall ha i dyr etanol (K-sprit) och billig etanol (E85) lol lol lol

15% E85 bör hjälpa. Eller så lagar/servar du bilen.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

1 418 Inlägg
1 september 2007
#13
tanka 50% etanol, får du kassa värden då så blir jag förvånad.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

study
772 Inlägg
1 september 2007
#14
eller så skaffar man nya kattar det funkar det med.

122 Inlägg
1 september 2007
#15
Lindberg88 skrev:
tanka 50% etanol, får du kassa värden då så blir jag förvånad.

Den lär gå för snålt på 50% E85, och då blir lambdavärdet felaktigt.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

1 418 Inlägg
1 september 2007
#16
jag körde min 318 på 60% etanol och 40% bensin utan att den gick annorlunda.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
3 september 2007
#17
Lindberg88 skrev:
jag körde min 318 på 60% etanol och 40% bensin utan att den gick annorlunda.

Hade jag kört i så mycket etanol i min 740 så hade nog SBP tappat hackan av att se hur fel mina värden var:P

Du måste ha en jävla orginal BTR isof..tongue

det räcker som Elvis påpekade med ca 15%, sen så börjar bilen bara dra med och ge fel värden, och du åker på en ombesiktning

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

39 Inlägg
8 september 2007
#18
bränsletillsats och tokvarva!! så de blir riktigt varm!

687 Inlägg
8 september 2007
#19
High_Tower skrev:
Lindberg88 skrev:
jag körde min 318 på 60% etanol och 40% bensin utan att den gick annorlunda.

Hade jag kört i så mycket etanol i min 740 så hade nog SBP tappat hackan

Sen när började sbp använda hackor när dom besiktiga bilar?

100 Inlägg
8 september 2007
#20
volvo_Tobias skrev:
High_Tower skrev:
Lindberg88 skrev:
jag körde min 318 på 60% etanol och 40% bensin utan att den gick annorlunda.

Hade jag kört i så mycket etanol i min 740 så hade nog SBP tappat hackan

Sen när började sbp använda hackor när dom besiktiga bilar?

Vänta lite jag ska bara dö av skratt(hahahahahaha) näe det va fan inte roligt wink



Sök