Hmm lite statistik baserad på trippmätare och förbrukning vid pumpen, dvs ingen färddator eller dyl. Tycker själv att det är det som är intressant, inte vad man ser under en kort period på färddatorn
Skoda Octavia TDI 105 Över 5300mil Bästa tanken: 0,475 l/mil (landsväg) Sämsta tanken: 0,739 l/mil (massa stadskörning/kökörning) Snitt: 0,582 l/mil
MINI JCW Clubman Över 558mil Bästa tanken: 0,85 l/mil Sämsta tanken: 1.01 l/mil (Superstage + bankörning knutstorp) Snitt: 0,93 l/mil (med rätt mkt stadskörning/buskörning)
BMW 130i (endast vinterkörning hittills med uteslutande motorväg och stadskörning) Över 116mil Bästa tanken: 1.12 l/mil Sämsta tanken: 1.22 l/mil Snitt: 1.17 l/mil
gubbkörning 80km/h farthållare =0.7 l/mil 854 95a 24000 mil
Det är en gammal tråd!!
Vetten drar från 0,8 l/mil 90 km/h landsväg till 1,5 l/mil och uppåt i stan beroende på vilket humör man är på.
/Benny
snacka om trådlyft
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
gubbkörning 80km/h farthållare =0.7 l/mil 854 95a 24000 mil
Det är en gammal tråd!!
Vetten drar från 0,8 l/mil 90 km/h landsväg till 1,5 l/mil och uppåt i stan beroende på vilket humör man är på.
/Benny
Så lite? Då kanske man skulle skaffa en pendlarvette.
S10 4x4 262cu -96 Drar cirkus 1,38L/mil blandat och 1,8L/mil lugn körning i stan. Har aldrig fått ner den under 1,2L/mil. Detta mätt på trippmätaren.
/C
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Min saab ligger på 0,8 landsväg till jobbet (8 km) Stadskörning 1,2 Till Åre från Skåne med takbox 0,5. Helt fantastiskt att kunna köra mer än 100 mil på 70 liter soppa med en Saab kombi och full packning och takbox..
Min saab ligger på 0,8 landsväg till jobbet (8 km) Stadskörning 1,2 Till Åre från Skåne med takbox 0,5. Helt fantastiskt att kunna köra mer än 100 mil på 70 liter soppa med en Saab kombi och full packning och takbox..
Allt annat kan jag köpa men inte det där med halvlitern/mil till Åre.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!