3768
Sök

Turbobyte samt tips på turbo. Passat -98

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Hej.
Jag ska antagligen byta turbon i en passat på grund av att turbon har sagt upp sig, så jag undrar om det är svårt att byta den själv. Lite tips som gör det enklade är välkommna smile
Sen undrar jag vart man kan få tag på en originalturbo eller en turbo som passar rakt av (med originalchip) och vad en sån turbo kan kosta!
Mvh Marcus.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

93 Inlägg
30 juni 2007
ej svårt.. min är också bytt för wg "pinnen" gick av... kolla på skroten?.
Senast redigerat av folkvagn (30 juni 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Okej, är det i princip bara att lossa bultarna och skifta över alla kopplingar? smile
Far min var inte så glad över tanken att köpa en turbo på skroten, så jag skulle uppskatta lite länkar smile

Offroad tokig
226 Inlägg
1 juli 2007
Köp turbo på biltema.

Vet en som gjorde det till sin chippade passat pga originalöturbon hade sagt upp sig.

Bra kvalite samt bra mycket billigare än andra ställen

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

93 Inlägg
1 juli 2007
behöver inte vara sämre för att den kommer från skroten, finns "nya" där med hmm  ok säg till om biltemas håller, skulle vara kul å veta,  ok ja ta bort luftburken så kommer du åt alla skruvar, lätt som en plätt (bara skruva bort "allt" som sitter fast ok dit med den nya.. syns när du skruvar..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Känns inte som om jag litar på sånna där lågprisbutiker. Finns det inget annat, eller är det skroten som gäller?

93 Inlägg
1 juli 2007
Mäki skrev:
Känns inte som om jag litar på sånna där lågprisbutiker. Finns det inget annat, eller är det skroten som gäller?

åk till vag då? orginaldelar, 30tusen så fixar dom det åt dig wink  eller skroten så får du en som gått kanske 5000mil från en -03 för vilt gissat 2-5 tusen..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
folkvagn skrev:
åk till vag då? orginaldelar, 30tusen så fixar dom det åt dig wink  eller skroten så får du en som gått kanske 5000mil från en -03 för vilt gissat 2-5 tusen..

Jag föreslog ju som sagt skroten men far min vill helst inte. Snart blir det nog den ändå wink

93 Inlägg
1 juli 2007
Jag föreslog ju som sagt skroten men far min vill helst inte. Snart blir det nog den ändå...

haha, ge din far en spark där bak va roll och hämta en turbo.. man kan ju inte köra utan en turbo på en sån motor, blir slöare än polo med 1liters motor lol ..  det är väll din bil?? eller?....

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
folkvagn skrev:
haha, ge din far en spark där bak va roll och hämta en turbo.. man kan ju inte köra utan en turbo på en sån motor, blir slöare än polo med 1liters motor lol ..  det är väll din bil?? eller?....

Hehe är inte min bil, vi har fått bra pris på en så vi tänkte köpa och byta turbon på den och sälja den direkt, bara för att tjäna pengar smile (Jag som gör jobbet hehe)

93 Inlägg
1 juli 2007
Mäki skrev:
folkvagn skrev:

Hehe är inte min bil, vi har fått bra pris på en så vi tänkte köpa och byta turbon på den och sälja den direkt, bara för att tjäna pengar smile (Jag som gör jobbet hehe)

okok.. lycka till då tongue

Offroad tokig
226 Inlägg
1 juli 2007
Om ni nu ska sälja den varför inte köpa en turbo på skroten????????

Eller som du säger "lågpris" butiker???

N´Bara för att biltema säljer turbo behöver de inte vara skit eller hur.
Biltema har massa originaldelar till olika bilmärken men de packar om dom i biltema förpackningar wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Jag vill som sagt köpa turbo på skroten, och jag kanske gör det även fast pappa säger emot, men att köpa från biltema och liknande är inget jag vill göra, t.ex om jag köper en bil vill jag att det är riktiga grejer i bilen jag köper. Och jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad.
Mvh Marcus smile

Offroad tokig
226 Inlägg
1 juli 2007
Enligt källor så är det riktiga garrett agregat de har på biltema ;D

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
skogsvild skrev:
Enligt källor så är det riktiga garrett agregat de har på biltema ;D

Jag har hört det också, men jag vet inte om jag tror det innan någon har riktigt jämfört turbosarna.
Sen måste jag väl mappa om bilen ifall jag byter turbon?

177 Inlägg
Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Tack! Ska kolla runt lite.

Offroad tokig
226 Inlägg
1 juli 2007
Det är samma som originalturbon om du väljer:

Turbo WK03 till VAG med turboaggregat K03 art. 53039700005.  79-701   3.900,00 kr

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Okej tack.

1 059 Inlägg
2 juli 2007
biltemas turbos e kinakopior på garrett..håller inte för nått o är ren skit.funkar väl 2 dagar på nån gammal 740.Köp inte på biltema då kan du inte lämna in den som bytesturbo ex.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök