Hade en ET -86 insprutare.. Den låg på en liter ca.. KCR chippad och uppställt ladd.. gick mycket bra, och drog lagom med sås!
Men jag har inte kollat så mycket på min. En kompis hade den tidigare och enligt han skall den ha dragit 1,5 som minst vid lugn körning. Men det är ju nått fel på den. Eftersom den trycker genom dumpen hela tiden och går ojämnt på tomgången ända tills man håller igen dumpen. (har även testat att bytt dumpen men det blev ingen skillnad)
Hade en Et insprutare som jag trimmade.. 220-230 hk chip, 2½" sportavgas, portad topp, värre kamaxel, t04 turbo, 940 grenrör.. laddade om kring 0,9 bar och gasade jag så var det inga problem att få den dricka runt 2 liter milen.
Förut trodde jag min GLT 16v drog ca: 1 liter milen (tankmätaren är paj) men så häromdagen när jag trodde jag hade tom tank så gick det bara att få i 24 liter innan den var full, och då trodde jag att tanken var intill tom innan jag tankade
har en 740 tic 90 b230ft lite vessad drar c.a 1.3-1.4 när man drar på men när den va orginal så drog den runt 1l milen men då e den ganska fräch i motorn då den bara gått 15000mil
min gammle turbo (b23et) dricker vid "minder inspererad" skör stil 1,6 unge fär..! å vid villt gas pådrag så vill jag nog inte räckna så mycket mera på det..!!
Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.
Men alltså min 240 Tic drog ca 0,9-1,1 l/milen landsväg, men då hade jag höjt bränsletryck och 1,3 bars laddtryck på turbon.. O när man gasade så ville den ha ca 1,7-2,0 liter milen.. Förstår inte hur ni får era o dricka så mycket!?