3549
Sök

bara en liten varning.. det går ett msn virus... ta INTE emot en fil som heter myalbum2007

9 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
bara en liten varning.. det går ett msn virus... ta INTE emot en fil som heter myalbum2007.zip
Senast redigerat av loke (3 juli 2007)

Loke - Från fornnordiskans Loki. Loke är ett namn på en halvgud i den nordiska mytologin som också var släkt med jättarna. Loke hjälper gudarna och orsakar ibland problem för dem. Han var mångfacetterad, vacker, slug och kunde även vara ondskefull. I en ballad från Färöarna berättas om hur Loke räddar en bondson från ett troll med hjälp av list.

DFFL
9 020 Inlägg
3 juli 2007
OMG går folk fortfarande på sånt?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
ja dessvärre gör nog folk det... får sj en massa mess hela tiden från olika polares datorer...hehe,
Senast redigerat av loke (3 juli 2007)

Loke - Från fornnordiskans Loki. Loke är ett namn på en halvgud i den nordiska mytologin som också var släkt med jättarna. Loke hjälper gudarna och orsakar ibland problem för dem. Han var mångfacetterad, vacker, slug och kunde även vara ondskefull. I en ballad från Färöarna berättas om hur Loke räddar en bondson från ett troll med hjälp av list.

1 489 Inlägg
3 juli 2007
Det är inget du behöver bry dig om smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

9 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
MarcusL skrev:
Det är inget du behöver bry dig om smile

hehe... nä inte så länge ja inte trycker fel å råkar ta emot nåt typ big_smile

1 297 Inlägg
3 juli 2007
en polare som skickar konstant ^_* Iofs så är han en player och fick det garanterat av någon av hans tjejer smile inga fördomar där inte smile

9 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
MrTobias skrev:
en polare som skickar konstant ^_* Iofs så är han en player och fick det garanterat av någon av hans tjejer smile inga fördomar där inte smile

hehe...ok lol

Proljece?
1 464 Inlägg
3 juli 2007
Nod32 smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

54 Inlägg
3 juli 2007
Ingen som har tips på hur man får bort viruset? Flera av "idioterna" på min lista har det...

12 086 Inlägg
3 juli 2007
Jag har fått det, vad gör viruset?

Rörpulare
1 453 Inlägg
3 juli 2007
JapMax skrev:
Jag har fått det, vad gör viruset?

De skickar automatiskt ut sig vidare till dina polare när du öppnar ett fönster och ska skicka ett meddelande till dom...så fortsätter det så vidare som en ond cirkel... fast du måste själv välja att ta emot de! Så man kan ju rekommendera att ta bort automatiskt mottagande av filer som skicka till dej via msn smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Saabvilde!
1 708 Inlägg
3 juli 2007
Har själv sett kompisar som skickat det, men har fattat att det är virus, en polare accepterade det för han var så nyfiken på vad det var för virus, haha, det ligger ett fult litet exe. program i rar mappen, men det ska väl inte sättas igång sålänge man inte öppnar RAR-mappen, men har man NOD32 så why care ? wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
3 juli 2007
jag får alltid en fil " photos.zip " av en tjej på msn.
Jag tog emot den och rar'ade upp den. kom upp en fil som jag tror hette "screensaver (nånting).exe " . men det är väl ingen fara så länge jag inte öppnar .exe filen? Har scannat datorn flera gånger sen dess (tagit bort skiten också för den delen) och den hittar inga farligheter smile . och ingen har klagat på att "jag" skickat ut någon fil heller så.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
3 juli 2007
civic skrev:
jag får alltid en fil " photos.zip " av en tjej på msn.
Jag tog emot den och rar'ade upp den. kom upp en fil som jag tror hette "screensaver (nånting).exe " . men det är väl ingen fara så länge jag inte öppnar .exe filen? Har scannat datorn flera gånger sen dess (tagit bort skiten också för den delen) och den hittar inga farligheter smile . och ingen har klagat på att "jag" skickat ut någon fil heller så.

Det är samma skit ! Har sett flera olika vid detta laget "Myphotosalbums" "myphotos2007 och som din "photos.zip" Men sålänge du inte öppnar exe. filen ska det inte vara nån större fara, för om det är tillexempel en trojan, så försvinner wxe. filen spårlöst, och de brukar inte vara några större problem att få bukt på, om det är såna här roliga trojaner som förökar sej vill säga ^^

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 833 Inlägg
3 juli 2007
Varannan kontakt har ju fan det viruset på min lista, har inte undgått mig big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Kontot inaktivt
104 Inlägg
3 juli 2007
Länge sen jag fick sånt skit. Men så blockerar jag dom som skickar det ofta oxå. smile
Kan man inte hålla koll på vad man tar emot, så har man heller inget på min msn att göra. smile

590 Inlägg
3 juli 2007
Skiten börjar men någon text på engelska om "photos" iallafall,
sen är filen en .rar fil!

NissanMotorsport
3 juli 2007
fått den också, men har bara sagt till personen att den har har virus.. haha tongue
seb finns de en länk som skickas också, till en sida, och texten till sidan är mest på engelska tror ja, t.ex "go here --> blabla.com"  brukar typ stå så eller nå liknande, gå inte in där smile
Senast redigerat av SupraDupraFly (3 juli 2007)

DaViper
3 juli 2007
Skönt att man sitter på Mac....

1 926 Inlägg
3 juli 2007
Ingen av mina vänner har skickat det än, fast det är väl bara en tidsfråga då smile

Sök