3222
Sök

användare på garaget bedrägeri!

112 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Tjena jag skapade en tråd för ett tag sen om fjärrcentrallås till min bil.
En kille sa sig sälja det för 600:-
efter vi mejlat massor och så så satte jag in 600:- på hans konto. Men han har inte skickat nåt och det var 3 veckor sen.

han heter Fredrikkoraudi på garaget och Fredrik2k4 på tradera.se

han gav mig 2 stycken telefonnummer och båda kopplas till en röstbrevlåda, han svarar aldrig...

Ska jag polisanmäla han ? tradera vägrade ge mig hans nya nummer.

Hjälp mig!!!

bakhjulsdrift (L)

Proljece?
1 464 Inlägg
3 juli 2007
Du kan ju skriva till han här på sidan? Han lär ju inte blåsa dej och få dåligt rykte för 600kr. Säker på att det inte bara är ett missförstånd?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

112 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Det var precis det jag tänkte... plus han skicka en bild från typ sitt vardagsrum med prylarna... ofta man orkar faka det...

han svarar inte på nån av sina mobiler, ja både ringde och sms a han... han svarar inte på garaget... och pengarna har funnits på hans konto läänge... innan jag satte in dom sa han att så fort han sett pengarna komma in så skickar han paketet. då svara jag bra, kan jag få SE koden så jag ser vart d e... då helt plötsigt kom man till röstbrevlåda :S hmmmmmm konstigt vah ?

bakhjulsdrift (L)

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 juli 2007
Han va ju online sist den första juli kla 4 nånting... och han ju sett meddelandet ditt för de står inte oläst ovanför texten..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

112 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Då är det ju säkert

ska anmäla om han inte hört av sig imon klockan 14:00

bakhjulsdrift (L)

(none)
1 725 Inlägg
4 juli 2007
Ja du, hans sida här på garaget verkar ju väldigt seriös. Frågan är om det är en sådan där jubel idiot?? Har du inget på honom som knyter till vem det är, var han bor?

Hoppas verkligen det löser sig!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

112 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Jag har 2 av hans nummer. jag har hans namn adress bankkontonummer

frågan är om polisen tar tag i det när det rör sig om 600:-

hoppas för mitt eget bästa att polisen tar hand om det... annars blir det jag som hamnar i fängelse kanske

bakhjulsdrift (L)

Fartdåre
286 Inlägg
4 juli 2007
Varför skulle du hamna i fängelse? För att du ville köpa nåt eller? Gör som du sa, hör han inte av sig anmäler du honom bara oavsett om de 100, 600 eller 6000 d handlar om..

- De är jag de.
354 Inlägg
4 juli 2007
spanjor skrev:

Jo det gör dom.

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

112 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Okej då gör jag så... hoppas polisen gör nåt....

sanelito jag menar bara för att jag e så upprörd... jag e svinsur på sånt.. ja får la åka upp dit själv annars å "snacka" med han... jag är förbannad
men ja ska soofta inte göra nå dumt

bakhjulsdrift (L)

(none)
1 725 Inlägg
4 juli 2007
spanjor skrev:
Jag har 2 av hans nummer. jag har hans namn adress bankkontonummer

hoppas för mitt eget bästa att polisen tar hand om det... annars blir det jag som hamnar i fängelse kanske

Varför skulle DU hamna i fängelse för? Prata med polisen. För dom kan om inet annat göra en smärre påminelse till honom utan några speciella drastiska åtgärder. Med tanke på att du har hans personuppgifter via hans adress så är det ju en bra källa. Nummer säger ju inget, så länge de också är reggade på hans adress. Men kolla med polisen. Du kan ju i alla fall ringa dom och fråga vad du ska göra. Säg att du har försökt att få tag på han utan resultat. 600:- är mycket pengar för många.. Så det är det minsta du kan göra.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Fartdåre
286 Inlägg
4 juli 2007
Aha nu förstod jag va du menade. O ja vet hur de e.

Ja förstår dig vilket e just därför du ska anmäla honom FÖRST smile Grejen är den att det kanske t.o.m visar sig att han lurat andra vilket gör att han då åker dit även för dem andra så att säga...

Men lycka till iaf och håll oss uppdaterade!

112 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Tack så mycket big_smile

bakhjulsdrift (L)

Rylander
4 juli 2007
Fredrikkoraudi för 3 dygn sedan (Oläst, #69)  Tjena, till adressen du angav! Hör av dig till mig om du inte får den före typ onsdag, då blir jag förbannad å ringer åt posten! >(, helt oacceptabelt att de fan ska ta såhär länge!!

Du kanske ska kolla din gästbok ?
Senast redigerat av Rylander (4 juli 2007)

Kettunen
4 juli 2007
Det är pga av sånt här man alltid köper saker Kontant. Cash is king!
Man blir trött på dom!

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 juli 2007
Rylander skrev:
Fredrikkoraudi för 3 dygn sedan (Oläst, #69)  Tjena, till adressen du angav! Hör av dig till mig om du inte får den före typ onsdag, då blir jag förbannad å ringer åt posten! >(, helt oacceptabelt att de fan ska ta såhär länge!!

Du kanske ska kolla din gästbok ?

haha

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 juli 2007
Då har han ju tills imorrn på sig! Men ja har 9000 kr ja ska ha av killen som ja köpte bilen av... och vi hade så bråttom och så att vi klanta till de och glömde skriva de i kvittot sad bor tyvärr 68mil härifrån i ystad... men ja e jävligt långsint av mej wink

Sleeper
3 084 Inlägg
4 juli 2007
ja posten är ju mästare på klanta till saker och ting. Hoppas det löser sig smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

379 Inlägg
4 juli 2007
Kan man inte få tag i honom genom hotmailen eller vad han nu har?

*GULAN*
647 Inlägg
4 juli 2007
Jo jag kan säga så här att polisen kommer inte göra ett skit... Blev blåst på blocket för ca 1 och ett halv år sen på 1000:- Jag hade killes bankkontonummer, tel, ipnummer osv. Jag anmälde detta till polisen och till blocket. Jag ringde till polisen efter ca: 2-3 månader för att höra hur det hade gott det jag fick till svar var att dom hadde "lagt ärendet på is" för att det inte fanns tillräckligt med poliser som kunde ta hand om ärendet. Nu efter 1 och ett halvt år har jag fortfarande inte fått tillbaka några pengar och inte hört något från polisen!!!

Men om du har hans namn och efternamn och vart han bor så kan det ju inte vara så jäkla svårt att få tag på han på något annat sätt??

Sök