2805
Sök

Rejäla problem med min audi a4 1.8t -97

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
5 augusti 2007
#21
jorre83 skrev:
zander skrev:
jag visste inte att den var paj "magnetventilen" bara tyckte den gick lite "slött" sen chippade jag den utan att ngt hände.. tänkte vafan.. sen såg jag att +- kablarna till magnetventilen var av smile (såg även i datan att den var trasig) så ja fixade kablarna ..sen laddade den på smile

en dum fråga är det verkligen kablar till magnetventilen?

Ja magnetventilen styrs av elektriska signaler...ström på: öppen ström av: stängd eller reglerat

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

///R-Rated
519 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
#22
Sharky skrev:
Hög bränsleförbrukning brukar tyda på trasiga lambdasonder. Dåligt laddtryck på Audi är ofta endera trasig LMM eller trasig wastegateklocka.

/Göran

Du hade rätt det var en trasig wastegateklocka...

Jag fattar inte varför man inte kan köpa wastegateklocka som en reservdel. Måste köpa en ny utbytesturbo, och det kostar 5000+moms! Sjukt jobbiga pengar på skit bilen nu alltså. hoppas den går fint efter detta!

tackar för alla svaren!

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
8 augusti 2007
#23
nikotino skrev:
Sharky skrev:
Hög bränsleförbrukning brukar tyda på trasiga lambdasonder. Dåligt laddtryck på Audi är ofta endera trasig LMM eller trasig wastegateklocka.

/Göran

Du hade rätt det var en trasig wastegateklocka...

Jag fattar inte varför man inte kan köpa wastegateklocka som en reservdel. Måste köpa en ny utbytesturbo, och det kostar 5000+moms! Sjukt jobbiga pengar på skit bilen nu alltså. hoppas den går fint efter detta!

tackar för alla svaren!

På vilket sätt var den trasig? Min WG-klocka på Passaten var också trasig, själva stången hade gått av. Svetsade stången och det funkar fint. Är du tvungen att byta klocka så säljer BSR lösa tryckklockor, betydligt billigare än att köpa ny turbo iaf.

http://sv.bsrab.se/products/521801/
Senast redigerat av insane_1 (8 augusti 2007)


///R-Rated
519 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
#24
insane_1 skrev:
nikotino skrev:
Sharky skrev:
Hög bränsleförbrukning brukar tyda på trasiga lambdasonder. Dåligt laddtryck på Audi är ofta endera trasig LMM eller trasig wastegateklocka.

/Göran

Du hade rätt det var en trasig wastegateklocka...

Jag fattar inte varför man inte kan köpa wastegateklocka som en reservdel. Måste köpa en ny utbytesturbo, och det kostar 5000+moms! Sjukt jobbiga pengar på skit bilen nu alltså. hoppas den går fint efter detta!

tackar för alla svaren!

På vilket sätt var den trasig? Min WG-klocka på Passaten var också trasig, själva stången hade gått av. Svetsade stången och det funkar fint. Är du tvungen att byta klocka så säljer BSR lösa tryckklockor, betydligt billigare än att köpa ny turbo iaf.

http://sv.bsrab.se/products/521801/

Fan vad bra, jag som har letat, mekanikern sa att det inte fanns en chans att hitta en tryckklockor som reservdelar.

Han nämnde oxå att någon stag hade gått av, precis som du beskriver. Han sa att han kunde svettsa det.
Men sedan ångrade han sig när han undersökte Wastegaten.

Ska ta ett ordentligt snack med honom imorgon. vilken tur att man inte han beställa nått än..

Tusen tack!

Garaget är verkligen nyttigt för amatörer som mig;)
Senast redigerat av nikotino (29 mars 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white


Sök