3664
Sök

Hjulen tar i på saaben

113 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
åker jag med fler än 1 i baksätet slår bakhjulen i på vissa ställen. (tex vid farthinder)
skulle behöva lite hjälp med vad som behövs.
räcker det med att köpa en Hårda fjädrar (gärna som sänker 40mm)
lr måste man kosta på sig dämpare å allt me?

kanske ska tillägga att bilen e en saab 9-3 -01 och hjulen e 225/40-18

med lem
1 925 Inlägg
7 juli 2007
om du nu ändå ska sänka så blir den ju styvare, dock kommer den ju närmre däcket ... så man blir oförändrat,,,dock skulle jag bytt sulor på den,, tycker om verkar lite breda,,, så sätt på 205 eller 215 istället så kanske det hjälper smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

FreddeK
7 juli 2007
_fillan_ skrev:
om du nu ändå ska sänka så blir den ju styvare, dock kommer den ju närmre däcket ... så man blir oförändrat,,,dock skulle jag bytt sulor på den,, tycker om verkar lite breda,,, så sätt på 205 eller 215 istället så kanske det hjälper smile

Hmm bredden borde ju inte påverka om det tar i när det gungar...det tar ju i säkert lika mycket om han kör 205.or.

tror nog på hårdare fjädrar och andra dämpare...ställbara koni kanske vore något!

med lem
1 925 Inlägg
7 juli 2007
Freddeponken skrev:
_fillan_ skrev:

Hmm bredden borde ju inte påverka om det tar i när det gungar...det tar ju i säkert lika mycket om han kör 205.or.

tror nog på hårdare fjädrar och andra dämpare...ställbara koni kanske vore något!

klart de borde väl ? har han smalare däck försvinner ju dom in i hjulhuset i stället f
r att ta i skärmarna ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

BMW Power
2 362 Inlägg
7 juli 2007
_fillan_ skrev:
Freddeponken skrev:
_fillan_ skrev:

klart de borde väl ? har han smalare däck försvinner ju dom in i hjulhuset i stället f
r att ta i skärmarna ?

Tror inte det tar i skärmarna när han åker i gupp?
snarare i hjulhusena...

Så ja, hårdare fjädrar och andra dämpare wink

BMW, bogsering med wire :/

113 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
FugitivE skrev:
_fillan_ skrev:
Freddeponken skrev:

r att ta i skärmarna ?

Tror inte det tar i skärmarna när han åker i gupp?
snarare i hjulhusena...

Så ja, hårdare fjädrar och andra dämpare wink

Usch, de låter dyrt, ja som har så mycke annat å lägga pengar på:P

94 Inlägg
7 juli 2007
ja har 225/40 -18 på min 93a den e sänkt 30-40 mm o de funkar fint tar i om man e fler än 4 i baksätet :d

saab 93-cupé

113 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
Nada_ skrev:
ja har 225/40 -18 på min 93a den e sänkt 30-40 mm o de funkar fint tar i om man e fler än 4 i baksätet :d

har du bara bytt fjädrarna lr har du andra dämpare me?

Sök