2409
Sök

Lättrycks turbo VS Högtrycks turbo

5 710 Inlägg
16 oktober 2007
#21
Fredrik-79 skrev:
Nu blev de fel igen.

Ja det har du rätt i.....154:an har ju ingen MV för bövelen.....men annars stämmer det:)
Fredrik-79 skrev:
men alla har ic även om den inte är så jätte bra.

Nej.
OG900S och 9000LTT -93 är 2 exempel som saknar IC.

MVH Jonas
..............

2 164 Inlägg
16 oktober 2007
#22
jonTe skrev:
Fredrik-79 skrev:
Nu blev de fel igen.

Ja det har du rätt i.....154:an har ju ingen MV för bövelen.....men annars stämmer det:)
Fredrik-79 skrev:
men alla har ic även om den inte är så jätte bra.

Nej.
OG900S och 9000LTT -93 är 2 exempel som saknar IC.

På äldre bilar ja.
Finns ju även FTT om man kollar ännu längre tillbaka utan IC.

MVH

F


Kung
191 Inlägg
6 februari 2008
#23
mig veteligen så har saabs ltt bredare register med lägre laddtryck medans ftt har smalare register högre upp men med högre tryck?


2 164 Inlägg
6 februari 2008
#24
Swinge skrev:
mig veteligen så har saabs ltt bredare register med lägre laddtryck medans ftt har smalare register högre upp men med högre tryck?

Detta gäller då Trionic 5 motorerna då!
Om man tar Ltt så har dom oftast ingen MV vilket gör att de är samma laddtryck hela vägen  och de är de samma som GLT.
En Ftt har ju MV som höjer laddtrycket på låga varv som senare sjunker till de laddtryck de måste ha för att nå dom Hk som finns i bilen och sen gå ner till GLT ingen.

MVH

F


4 693 Inlägg
23 mars 2010
#25
Lånar tråden istället för att starta en ny.

Har en 9000 2.0 ltt (B202S för experter) -93 på G

Hur gör jag om den till FTT kort och gott?
Senast redigerat av Softis (23 mars 2010)

Booyakasha!

5 710 Inlägg
24 mars 2010
#26
Softis skrev:
Lånar tråden istället för att starta en ny.

Har en 9000 2.0 ltt (B202S för experter) -93 på G

Hur gör jag om den till FTT kort och gott?

Den modellen är lite lurig.....jag skulle avstå och välja en annan faktiskt.

Men för att svara på din fråga.
Om det skall bli en fulltryckar 1993 är det ett ganska omfattande jobb då det är LH-system på LTT medans det är Trionic 5.2 på FTT. Det är inte gjort i en handvändning.
Dessutom saknar den IC så det får man komplettera med.
Som om det inte vore nog finns inte FTT som 2.0:a (iaf inte i sverige)

Som sagt....jag hade valt en enklare bil om det finns trimplaner.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

44 Inlägg
24 mars 2010
#27
hanning81 skrev:
Jag vet inte xakt hur d fungerar men har hört att det är olika turbo agg i de olika bilarna och det går inte att bara ställa upp trycket för samma effekt. Bättre effekt ja, men inte samma.. Turbon laddar som Danne_86 sa på lägre varv. Sitter i konstruktionen nånstans...

Det kan jag inte riktigt hålla med om att det är två olika agg. Visst, vissa kanske har de. Men jag vet annars att en del bilar har bara annat wastegate. Vissa räcker det att bara höja laddtrycket så har man fulltryckare. Fast det är ju bara på "gamla" bilar. Så har jag försått det iaf!

MVH

4 693 Inlägg
24 mars 2010
#28
jonTe skrev:
Softis skrev:
Lånar tråden istället för att starta en ny.

Har en 9000 2.0 ltt (B202S för experter) -93 på G

Hur gör jag om den till FTT kort och gott?

Den modellen är lite lurig.....jag skulle avstå och välja en annan faktiskt.

Men för att svara på din fråga.
Om det skall bli en fulltryckar 1993 är det ett ganska omfattande jobb då det är LH-system på LTT medans det är Trionic 5.2 på FTT. Det är inte gjort i en handvändning.
Dessutom saknar den IC så det får man komplettera med.
Som om det inte vore nog finns inte FTT som 2.0:a (iaf inte i sverige)

Som sagt....jag hade valt en enklare bil om det finns trimplaner.

mvh Jonas

Okej, tack för svaret smile

Booyakasha!


Sök