mig veteligen så har saabs ltt bredare register med lägre laddtryck medans ftt har smalare register högre upp men med högre tryck?
Detta gäller då Trionic 5 motorerna då! Om man tar Ltt så har dom oftast ingen MV vilket gör att de är samma laddtryck hela vägen och de är de samma som GLT. En Ftt har ju MV som höjer laddtrycket på låga varv som senare sjunker till de laddtryck de måste ha för att nå dom Hk som finns i bilen och sen gå ner till GLT ingen.
Den modellen är lite lurig.....jag skulle avstå och välja en annan faktiskt.
Men för att svara på din fråga. Om det skall bli en fulltryckar 1993 är det ett ganska omfattande jobb då det är LH-system på LTT medans det är Trionic 5.2 på FTT. Det är inte gjort i en handvändning. Dessutom saknar den IC så det får man komplettera med. Som om det inte vore nog finns inte FTT som 2.0:a (iaf inte i sverige)
Som sagt....jag hade valt en enklare bil om det finns trimplaner.
Jag vet inte xakt hur d fungerar men har hört att det är olika turbo agg i de olika bilarna och det går inte att bara ställa upp trycket för samma effekt. Bättre effekt ja, men inte samma.. Turbon laddar som Danne_86 sa på lägre varv. Sitter i konstruktionen nånstans...
Det kan jag inte riktigt hålla med om att det är två olika agg. Visst, vissa kanske har de. Men jag vet annars att en del bilar har bara annat wastegate. Vissa räcker det att bara höja laddtrycket så har man fulltryckare. Fast det är ju bara på "gamla" bilar. Så har jag försått det iaf!
Den modellen är lite lurig.....jag skulle avstå och välja en annan faktiskt.
Men för att svara på din fråga. Om det skall bli en fulltryckar 1993 är det ett ganska omfattande jobb då det är LH-system på LTT medans det är Trionic 5.2 på FTT. Det är inte gjort i en handvändning. Dessutom saknar den IC så det får man komplettera med. Som om det inte vore nog finns inte FTT som 2.0:a (iaf inte i sverige)
Som sagt....jag hade valt en enklare bil om det finns trimplaner.