3974
Sök

Trimning av Bmw!

18 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
har en bmw 518 från 87 som jag funderar på att trimma istället för min golf!

Någon som har nå tips och trix?

Rörpulare
1 453 Inlägg
9 juli 2007
518.. Alltså e28:an på 103 hästar?! Samma bil som ja har va? Skulle nog ta och köpa mej en bmw me större motor än e liten fyra,tex 325:an för annars lär du hamna i ett penga hål där du inte får ut mkt hk för pengarna tyvärr...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

18 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Använder du den som bruks bil eller vad?? din 518

1 277 Inlägg
9 juli 2007
Varför trimma en bil för flera tusen när nu kan köpa en snabbare för samma pengar? Antar att det är E28 eller E34 du har och de är ju faktiskt ganska billiga nu.

Almännt tokig
481 Inlägg
9 juli 2007
ska du ha den som bus bil satsa på motor byte finns rätt mycket skrotade 735:er och 528:er

skall du ha den att åka på dagligen är det nog lika bra att byta bil.

Inline sixes ist sie scheisse.......

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 juli 2007
En gammal 518 räcker inte till mycket förutom vardags bil menär karosse fräsh så skulle jag rekomendera motorbyte o uppgraderin av bromsar men sån kostar...

Byta bil är den billigaste alternativen.

Rörpulare
1 453 Inlägg
9 juli 2007
Gillar du hajnos som ja så försök sälja den och spar pengarna och köp 535:an då har du ju iaf kompetens i motor att utveckla om du vill bygga e28!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

study
772 Inlägg
9 juli 2007
en m10 motor är grymt kraftig den ska klara av mycket sägs det. jag har för mig att bmw racin timm satte in en turbo i en sådan motor och höjde trycket som bara den.
motorn användes i formul 1 så den börj u klara av en del hästar
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10

18 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
är det någon som har ett huv lås med wire!

från vilka modeller passar kopplingen till min bil??

för jag måste byta och undrar om man kan ta kopplingen från en annan 5serie bil så länge den är från -87 eller?

Sök