Hejsan. Dags för att serva bilen lite med olja o stift och filter. Undrar hur mycket motorn rymmer inklusive filter? det är 2.2t Audi s4 -92. Vore schysst om någon visste
Senast redigerat av Kornz (9 juli 2007)
"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Eller så kolla du i din lilla bok du fick till bilen så står det med fin text hur mycket olja som går i.... dock mistänkter jag att du inte har den då du frågar Men vem i helskotta trycker i 7l i en 2.2l motor? Min lilla polo har 3.5 så då borde din ha 4.5
Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Eller så kolla du i din lilla bok du fick till bilen så står det med fin text hur mycket olja som går i.... dock mistänkter jag att du inte har den då du frågar Men vem i helskotta trycker i 7l i en 2.2l motor? Min lilla polo har 3.5 så då borde din ha 4.5
Men både jag och Karlzzon The One sa ju att det gick i 4,5l!
Men både jag och Karlzzon The One sa ju att det gick i 4,5l!
Ja men garlic skrev 7 liter, tar men en 3.2 sexa så tror jag de vill ha 6 liter, 4.2 v8:an kanske går i 7 men de e tveksamt... SÅ häll INTE i 7 liter!
Som de andra sa, 4.5 och vill du vara extra säker och kompensera för ev dåligt tömd olja så börja med 4... Glöm inte att starta till motorn några sekunder så den fyller upp filter osv, låt sen annan olja i kanaler osv rinna ner i en min innan du kolla nivån men det visste du säkert redan