2229
Sök

Muttern till låsbultarna borta

257 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
vad ska jag använda för sorts metallborr för att kunna borra i muttern?

Fan va jobbigt. ååååh.

har ni några andra smarta alternatvi?

MVH //Niclas

302 Inlägg
10 juli 2007
kan du inte åka till din lokala fälg o däckhandlare de kan säkert beställa ny mutter åt dig

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
10 juli 2007
Kylspray på den sen är det bara att knäcka den

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

FreddeK
10 juli 2007
kapa en vanlig mutter...svetsa på den och dra som vanligt. lycka till!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 juli 2007
Ja precis, svetsa dit en M12 mutter på och dra loss skiten bara... Svetsa "gänghålet" i muttern fullt och sen direkt på med dragskaft så är den borta sen...

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
10 juli 2007
bumpe skrev:
Ja precis, svetsa dit en M12 mutter på och dra loss skiten bara... Svetsa "gänghålet" i muttern fullt och sen direkt på med dragskaft så är den borta sen...

är inte det en dum ide? att svetsa betyder mycket höga temperaturer och då kommer den säkert sätta sig nåt så in i helvete. har du kvar nyckel nummret (fanns på originalkartongen) så är det bara att ringa till din ÅF så kan dom nog hjälpa dig..

man lever bara en gång så lev väl!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
10 juli 2007
Eller köp 4 tajta hylsnyckel delar till spärskaft å slå dom över bultarna ... beroende hur hårt du dragit dom så kan det lossna på det sättet ....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

1 489 Inlägg
10 juli 2007
Bullo skrev:
bumpe skrev:

är inte det en dum ide? att svetsa betyder mycket höga temperaturer och då kommer den säkert sätta sig nåt så in i helvete. har du kvar nyckel nummret (fanns på originalkartongen) så är det bara att ringa till din ÅF så kan dom nog hjälpa dig..

Sätta sig? Vid värme så expanderar materialet ? Dvs lättare att skruva ur den, ge den gärna ett par slag med t.ex hammare samtidigt som du skruvar så kommer den lossna smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 juli 2007
Bullo skrev:
bumpe skrev:

Jag ser din poäng men tro mig, det hjälper inte!
Hade det varit så att den satt fast hårt p.g.a tighta gängor så hade det gått men nu är det bättre att "trycka sönder" rost och annat skit i gängorna...
Vet ingen verkstad som använder kylspray men alla har gassvets eller induktionsvärmare...

1 813 Inlägg
11 juli 2007
jag borrade ut min på min gamla bil.. hade nått skit som hade suttit på bilen länge så när jag skulle skruva av bulten så hade det används rätt mkt och därmed var det slitet å inte funka längre.. så det var bara att ta fram borr å borra sig igenom det å sen sruva ut det från insidan blev skit bra=) tog ett tag att göra det men det var det värt=) annars lämna bara in bilen så fixar en verkstad det gör dom rätt snabbt dom har specialverktyg till det var det en verkstad som sa till mig... men det kostar men vad gör man inte=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Eliminator
1 441 Inlägg
11 juli 2007
Svetsa en mutter är det klart bästa alternativet enligt föregående inlägg.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök