3905
Sök

Ford Sierra vs Volvo 740 sett ur busbilsvinkel

Avstängd
1 266 Inlägg
12 juli 2007
#81
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:

ehm va? är du trött eller nått? (alltså sömnig)


kopierar väll från sidan då istället så du ser vad det står! tongue 


Märke & modell FORD SIERRA 2.9 i GL (soltak) 

Årsmodell 1991

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1300 kg

Maxlast 420 kg

Max släpvagnsvikt 1350 kg

Mått Längd 447 cm, Bredd 169 cm, Höjd 140 cm

Bagageutrymme 339 liter

Motor 6-cylindrig, V-motor, 2 överliggande kamaxlar, Bränsleinsprutning, Bensin

Cylindervolym 2933 cm²

Effekt 145 hk (107 kW) vid 5500 varv/minut

Vridmoment 23 kpm (229 nm) vid 3000 varv/minut

Vikteffekt 9 kg/hk (12,1 kg/kW)

Acceleration 0-100 8,6 sekunder

Topphastighet 206 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 11,1 liter/100 km vid blandad körning
13,3 liter/100 km vid stadskörning
8,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 143.700 kr


------------------------------------------------------



Märke & modell VOLVO 740 TURBO 

Årsmodell 1989

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1440 kg

Maxlast 390 kg

Max släpvagnsvikt 1600 kg

Mått Längd 479 cm, Bredd 175 cm, Höjd 1413 cm

Bagageutrymme 389 liter

Motor 4-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning Turbo, Bensin

Cylindervolym 2316 cm²

Effekt 156 hk (115 kW) vid 4800 varv/minut

Vridmoment 25 kpm (242 nm) vid 3300 varv/minut

Vikteffekt 9,2 kg/hk (12,5 kg/kW)

Acceleration 0-100 9,5 sekunder

Topphastighet 195 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 9,7 liter/100 km vid blandad körning
11,5 liter/100 km vid stadskörning
7,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 183.900 kr


vilken vare som gick bäst orginal nurå? wink
tycker det ser ut som 2,9an är den snabbaste och piggaste orginal bilen utav dom två tongue

Märke & modell VOLVO 740 TURBO INTERCOOLER 

Årsmodell 1987

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1400 kg

Maxlast 420 kg

Max släpvagnsvikt 1600 kg

Mått Längd 479 cm, Bredd 175 cm, Höjd 141 cm

Bagageutrymme 389 liter

Motor 4-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning Turbo, Bensin

Cylindervolym 2316 cm²

Effekt 182 hk (134 kW) vid 5800 varv/minut

Vridmoment 27 kpm (260 nm) vid 3400 varv/minut

Vikteffekt 7,7 kg/hk (10,4 kg/kW)

Acceleration 0-100 8,5 sekunder

Topphastighet 205 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 9,8 liter/100 km vid blandad körning
11,8 liter/100 km vid stadskörning
7,3 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 155.750 kr

Ursäkta, det är nog du som är trött big_smile

haha beroende på årsm då.... men endå pinsamt av volvon att är lika pigg som 2,9an när dom har 182 hk mot 2,9ans 145hk xD wink

hehe jadu, det är konstigt big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

huh?
10 427 Inlägg
12 juli 2007
#82
_Glenne_ skrev:
haha beroende på årsm då.... men endå pinsamt av volvon att är lika pigg som 2,9an när dom har 182 hk mot 2,9ans 145hk xD wink

Det blir nog ännu mera pinsamt om du skulle jämföra Volvo 760 GLE som har 2.8 liters V6:a
med en Ford-V6a (lika många hästkrafter, men lika snabba?.. hoho) lol


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#83
steifan skrev:
_Glenne_ skrev:
haha beroende på årsm då.... men endå pinsamt av volvon att är lika pigg som 2,9an när dom har 182 hk mot 2,9ans 145hk xD wink

Det blir nog ännu mera pinsamt om du skulle jämföra Volvo 760 GLE som har 2.8 liters V6:a
med en Ford-V6a (lika många hästkrafter, men lika snabba?.. hoho) lol

hoho va trött 760:n var då lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Ford Racing
479 Inlägg
12 juli 2007
#84
Såå... Vad blir det för bil nu ??? 740 Eller Sierra ?!    cool

Ja Just!

183 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
#85
En Sierra! big_smile

Ford Racing
479 Inlägg
13 juli 2007
#86
Helt rätt!!! smile

Ja Just!

274 Inlägg
13 juli 2007
#87
okej, nu vet ja att ja skriver som alla andra, men du har ju dina nya ford kompisar här som hjärntvättar dej wink

kolla på en en volvo en gång och sen på forden. vilken tror du är billigast om du kör sönder? + att det är inga större problem att sätta på 940 lr 960 front på dem.

Vilken tror du går bäst? visst forden kanske väger mindre men minns min 740 gle gick det o lägga upp på torr asfalt och då är det 136 hk i dom.

byta motor är inga större problem där heller, byter du till turbo motor i en som har insprut byter du bara boxarna.. har själv haft både gl gle och turbo..

Nu har väl ja sagt mitt tongue hare fint pöjkar o flickor tongue

fyllo

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 juli 2007
#88
740 är väldigt baklätt, och tål mycket stryk, men sierran fínns ju med fyrhjulsdrift

Jonas

Ford Racing
479 Inlägg
13 juli 2007
#89
brelasten skrev:
okej, nu vet ja att ja skriver som alla andra, men du har ju dina nya ford kompisar här som hjärntvättar dej wink

kolla på en en volvo en gång och sen på forden. vilken tror du är billigast om du kör sönder? + att det är inga större problem att sätta på 940 lr 960 front på dem.

Vilken tror du går bäst? visst forden kanske väger mindre men minns min 740 gle gick det o lägga upp på torr asfalt och då är det 136 hk i dom.

byta motor är inga större problem där heller, byter du till turbo motor i en som har insprut byter du bara boxarna.. har själv haft både gl gle och turbo..

Nu har väl ja sagt mitt tongue hare fint pöjkar o flickor tongue

Hjärntvättar..haha..!

Torrasfalt inga problem med sierra.. om man nu måste...
Sierra är Rallybil i grunden....
Sen ser dom mycket bättre ut (tycker jag) än volvo...Och blir/är Grymt snygga med tonadebakljus(orgi) smile

Finns ju ganska mycket sierra delar också.. men kanske inte lika mycket som volvo..
Så...När skaffar du din?

Ja Just!

Avstängd
1 266 Inlägg
13 juli 2007
#90
fordelvis skrev:
brelasten skrev:
okej, nu vet ja att ja skriver som alla andra, men du har ju dina nya ford kompisar här som hjärntvättar dej wink

kolla på en en volvo en gång och sen på forden. vilken tror du är billigast om du kör sönder? + att det är inga större problem att sätta på 940 lr 960 front på dem.

Vilken tror du går bäst? visst forden kanske väger mindre men minns min 740 gle gick det o lägga upp på torr asfalt och då är det 136 hk i dom.

byta motor är inga större problem där heller, byter du till turbo motor i en som har insprut byter du bara boxarna.. har själv haft både gl gle och turbo..

Nu har väl ja sagt mitt tongue hare fint pöjkar o flickor tongue

Hjärntvättar..haha..!

Torrasfalt inga problem med sierra.. om man nu måste...
Sierra är Rallybil i grunden....
Sen ser dom mycket bättre ut (tycker jag) än volvo...Och blir/är Grymt snygga med tonadebakljus(orgi) smile

Finns ju ganska mycket sierra delar också.. men kanske inte lika mycket som volvo..
Så...När skaffar du din?

Aja han skulle köpt en 740 tic sedan chippad den för 1500:- så hade han haft en 10ggr så roligare bil hmm

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

183 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#91
Ska kolla på en Sierra imorgon, troligtvis blir det köp också! big_smile

Avstängd
1 266 Inlägg
13 juli 2007
#92
darkdog8 skrev:
Ska kolla på en Sierra imorgon, troligtvis blir det köp också! big_smile

Vad är det för motor i den då ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

183 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#93
2.0 dohc

Avstängd
914 Inlägg
13 juli 2007
#94
Om jag lägger det så här; Allt utom Volvo 740 wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Avstängd
1 266 Inlägg
13 juli 2007
#95
Saab900Racing skrev:
Om jag lägger det så här; Allt utom Volvo 740 wink

Ja jag kan inte säga det bättre, allt utom saab900. :]
Senast redigerat av TheFinnishFlash (13 juli 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

perpelle
13 juli 2007
#96
Gung gungeligung, kräng krängelikräng.

Avstängd
1 266 Inlägg
13 juli 2007
#97
perpelle skrev:
Gung gungeligung, kräng krängelikräng.

Du menar väl inte att min gungar ? den är styv som en k*k pga avkapade fjädrar big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

perpelle
13 juli 2007
#98
TheFinnishFlash skrev:
perpelle skrev:
Gung gungeligung, kräng krängelikräng.

Du menar väl inte att min gungar ? den är styv som en k*k pga avkapade fjädrar big_smile

Skenet bedrar wink Går nog lika dåligt i kurvor för det.
Kanske är nya väghållningsreceptet, kapade fjädrar och minimal krängare, eller inte.
Senast redigerat av perpelle (13 juli 2007)

Avstängd
1 266 Inlägg
13 juli 2007
#99
perpelle skrev:
TheFinnishFlash skrev:
perpelle skrev:
Gung gungeligung, kräng krängelikräng.

Du menar väl inte att min gungar ? den är styv som en k*k pga avkapade fjädrar big_smile

Skenet bedrar wink Går nog lika dåligt i kurvor för det.
Kanske är nya väghållningsreceptet, kapade fjädrar och minimal krängare, eller inte.

Nja dålig väghållning är det nog säkert..skiter i vilket, inte är det "gungeligung" iaf.

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Ford Racing
479 Inlägg
14 juli 2007
#100
vart det någe SierraKöp idag ????

Ja Just!


Sök