3476
Sök

Ford Sierra vs Volvo 740 sett ur busbilsvinkel

183 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Tjena
Undrar lite vad folket här på garaget har för åsikter om Ford Sierra och Volvo 740 som busbil/sladdbil

Vilken bil anser ni är roligast, lättast att sladda med, snyggast, piggast osv.
För- och nackdelar med bilarna?

Skriv på bara.
Senast redigerat av darkdog8 (10 juli 2007)

1 638 Inlägg
10 juli 2007
Dom är nog roliga båda två skulle jag tro,, Ligger ungefär i samma prisklass m.m .. Utséendet är ju rätt olika på dessa bilar å det är nog bara du som kan avgöra om du gillar den ena eller den andra.. Piggast är svårt att svara på iom att det finns en del olika maskiner att välja på, tar du t.ex. 16v till volvon så har du 159hk, //David

183 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Vilken är lättast/roligast att sladda med osv då?

Ford Racing
479 Inlägg
10 juli 2007
Sierran är ju mycket lätt i baken.. så den funkar utmärkt med att drifta.... Finns ju även 2,9a om inte 2,0:an duger... men det gör den! smile

Volvo kan man säkert också sladda med.. men den känns lite tung och klumpig? eller har jag fel??

Ja Just!

183 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
fordelvis skrev:
Sierran är ju mycket lätt i baken.. så den funkar utmärkt med att drifta.... Finns ju även 2,9a om inte 2,0:an duger... men det gör den! smile

Volvo kan man säkert också sladda med.. men den känns lite tung och klumpig? eller har jag fel??

Precis så har jag fått känslan av också tongue

7 100 Inlägg
10 juli 2007
sen är det ju lätt och billigt och få tag på delar till volvon ju,men ja hadde kört på sierran ja tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

694 Inlägg
10 juli 2007
hehe ja har haft både en 740 gl och en sierra 2,0.. sierran är mkt mkt lättare att sladda med.. men 740n är lättare att hålla kontrollerade ställ tycker jag. sen är bakaxeln på sierran kass.. rasar lätt som fan sen är både motorn och lådan dålig.. hehe .. ja hade tagit 740n..

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
10 juli 2007
sierra cossworth (RWD)  hehe.
sierran är lättare i baken och billigare på alla sätt.

/Street

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
10 juli 2007
Munkis skrev:
Dom är nog roliga båda två skulle jag tro,, Ligger ungefär i samma prisklass m.m .. Utséendet är ju rätt olika på dessa bilar å det är nog bara du som kan avgöra om du gillar den ena eller den andra.. Piggast är svårt att svara på iom att det finns en del olika maskiner att välja på, tar du t.ex. 16v till volvon så har du 159hk, //David

finns en 2.9L vinkelsexa till sierran.

/Street

315 Inlägg
10 juli 2007
hade en sierra som jag tog bort allting på förutom det som behövdes sen svetsade bakaxeln fy fan vilka ställ en kunde få till allså och tycker också att 740 känns lite mer klumpig

Allt eller inget!!!

2 924 Inlägg
10 juli 2007
Vill man att skiten ska hålla någorlunda så är väl 740 det klart bästa, Ford glömde ju sätta kvalité i vare sig transmission, motor eller kaross...

Men jag själv hade inte valt nånting av dessa, leta upp en gammal RWD-japan som har någorlunda lite rost så har ni mkt nöje sen...men tänk på att ex en 50hk Corolla från -75 inte är lika stabilt byggd som en 740.

~ Life is short, have FUN! ~

Skogenracing.com
154 Inlägg
10 juli 2007
Sierra Pinto med snik turbokonvertering hela veckan lång.
Låda och Bakaxel håller förvånansvärt bra med 250hk å vild körstil.

1 060 Inlägg
10 juli 2007
Jepp sierran e roligast smile o det säger jag inte bara för att jag har en sierra, den väger mycket mindre o har lite snyggare former men det e vad jag tycker!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
darkdog8 skrev:

SIERRA SJÄLVKLART utav dom bilarna.... är bättre på alla punkter enligt mig och min erfarenhet... medans 740 inte håller så tål sierran att busas med, inge illa menat till er som åker volvo utan jag talar bara av egen erfarenhet... smile

dock så är "paddan" utav sierrorna roligast att leka med.... sedan modellen som jag har blir tyngre bak eller annan vikt fördelning iaf så den är inte riktigt lika rolig som paddan, men den är snyggare iaf tongue

obs.. säger inte sierra bara för att jag har en själv..obs

kanske ska säga att jag snart har haft min sierra i 1 år och den har gått allt förutom lungt, den har blivit varvad, sladdad, börnad, osv osv men jag har inte haft ett enda problem förutom ett bakaxel ras som igentligen inte hade med kvalitet att göra utan för att en saxpinne i bakaxeln skakades lös smile
Senast redigerat av _Glenne_ (10 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

183 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
darkdog8 skrev:

SIERRA SJÄLVKLART utav dom bilarna.... är bättre på alla punkter enligt mig och min erfarenhet... medans 740 inte håller så tål sierran att busas med, inge illa menat till er som åker volvo utan jag talar bara av egen erfarenhet... smile

dock så är "paddan" utav sierrorna roligast att leka med.... sedan modellen som jag har blir tyngre bak eller annan vikt fördelning iaf så den är inte riktigt lika rolig som paddan, men den är snyggare iaf tongue

Vilken är paddan då?? Kombi-sedanen?

1 060 Inlägg
10 juli 2007
Jag har "Paddan" tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
darkdog8 skrev:
_Glenne_ skrev:
darkdog8 skrev:

Vilken är paddan då?? Kombi-sedanen?

japp, dom ser ut som en padda fast är redigt roliga smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

183 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Låter bra det smile

Ska försöka få tag i en padda! Nu blir jag sugen tongue

1 060 Inlägg
10 juli 2007
Gött!!! helt rätt big_smiletongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
kanon smile fast 2,0an är väll inte mkt att hänga i julgranen effekt mässigt? men det går väll busa med dom med smile

Sök