3646
Sök

Plast bygge

56 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Tjenix!

Är ny på att kasta ihop nånting med hjälp av glasfiber osv.

Har läst en del om glasfiber arbeten på nätet och har nästan allt till 100% uppfattat vad detta innebär. (Finns säkert mycket frågetecken ändå.)
Har en snabb och enkel fråga som lyder:

Om man gjuter av eller dylikt med byggskum, kan man kasta på glasfiberväv samt glasfiber spackel och hela köret direkt på byggskummet?

Tacksam för snabbt svar smile

Mvh Markus / Marmak

1 174 Inlägg
11 juli 2007
Marmak skrev:
Tjenix!

Är ny på att kasta ihop nånting med hjälp av glasfiber osv.

Har läst en del om glasfiber arbeten på nätet och har nästan allt till 100% uppfattat vad detta innebär. (Finns säkert mycket frågetecken ändå.)
Har en snabb och enkel fråga som lyder:

Om man gjuter av eller dylikt med byggskum, kan man kasta på glasfiberväv samt glasfiber spackel och hela köret direkt på byggskummet?

Tacksam för snabbt svar smile

Mvh Markus / Marmak

Fasen ingen anining kan noll men i mina öron så låter det som det ej går?

med lem
1 925 Inlägg
11 juli 2007
nope de kan du inte, klä in den med alu eller plastfolieförst !  polyesterna smälter skummet

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

56 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Ok tackar!

Hade en fråga till igår men hann ej ställa den, men som sagt, trött, så kommer inte på den just nu.. FÅr se om den dyker upp senare. smile

mvh markus
Senast redigerat av Marmak (12 juli 2007)

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
12 juli 2007
Väldans vad alla skall köra med "standard" prylar.
Gör bygget lite annorlunda big_smile

Lättare och blir finare big_smile

http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm

#A.Mattisson | Kolla in projektet!

2 911 Inlägg
12 juli 2007
mattisson skrev:
Väldans vad alla skall köra med "standard" prylar.
Gör bygget lite annorlunda big_smile

Lättare och blir finare big_smile

http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm

Det du länkar till är snarare byggstandard och de lösningar man kan läsa här är mer garderobsbyggen wink

2 911 Inlägg
12 juli 2007
Kom på en till sak, spackla byggskummet först, eller vad du nu använder med vanligt sandspackel, sånt snickare kör på gispskivor. slipa lite lätt och sen kan du lägga på polyester.
Styrenet smälter nämligen byggskummet.

junsele
248 Inlägg
12 juli 2007
grymt duktigt gjort av killen i länken!. synd att materialkostnaden var lite hög

56 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Tack för alla svaren, som jag skrev ifrån början så tror man alltid att man vet nästan allt, men icke! Nya frågor har dykt upp.. mad

"sen spänner du fleecetyg över skiten och målar på rejält med polyester.. som köps billigast på biltema.. Funkar kanon, har använt nån gång"

Menar karln här att när man ska använda sig av tyg så måste man använda "fleecetyg"? Kan man inte använda all slags tyg till själva "formningen"? Som eventuellt ett gammal lakan? tongue
Sedan skriver han att man endast ska använda polyester? Öh?

Killen har förvirrat mig helt, behöver mer sömn så jag vaknar till och för en riktig uppfattning, helt borta just nu.. mad

Mvh markus

Sök