2135
Sök

Chrome effekt spray som är värme beständig, vart finns sånt?!

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Har idag varit ute och letat efter krom spray och hittade då detta på b.la micro.. MEN den är inte värme beständig sad

Tanken är att få krom effekt på bränsle grenröret samt turbo grenröret tillsammans med lite andra matta alu komponenter..

någon som har något tips eller förslag?

/Mr B
Senast redigerat av hedley (14 juli 2007)

"Liberty of thought is the life of the soul"

.......
2 655 Inlägg
14 juli 2007
hedley skrev:
Har idag varit ute och letat efter krom spray och hittade då detta på b.la micro.. MEN den är inte värme beständig sad

Tanken är att få krom effekt på bränsle grenröret samt turbo grenröret tillsammans med lite andra matta alu komponenter..

någon som har något tips eller förslag?

/Mr B

hmm kan inte hjälpa dej mer än att s'ga att ja tror inte de kommer funka. ja lackade mina grenrör i värmefärg som tålde hög temp. men efter 2-3 test turer i 200+km/h så va de mest ingen färg kvar. å du som desutom har turbo, de borde bli ännu varmare då. polera upp tom iställe de funkar bättre...
Senast redigerat av beemern (14 juli 2007)

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Vad ska man polera upp med..elektriska poler maskiner är ju rena skiten..tar ju inget..

och det går väl inte att få krom effekt av att polera på mattad alu? :S

SSS -12
3 217 Inlägg
14 juli 2007
Bara att gnida för allt vad du är värd, räkna med en burk autosol och en helgs arbete... Efter detta ska det nog vara hur fint som helst smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

23 Inlägg
14 juli 2007
slipa med en slipmaskin så mycket du kan går även med neger krull. el annat som roterar. ta sen polermaskin och autosol så ska dufanimej se att det blänker detta funkar på all aluminium  även andra material oxå givetvis....nått du alldrig ska göra amatörmässigt det är å måla sånt som blir varmare än 200grader...

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
blackracing skrev:
slipa med en slipmaskin så mycket du kan går även med neger krull. el annat som roterar. ta sen polermaskin och autosol så ska dufanimej se att det blänker detta funkar på all aluminium  även andra material oxå givetvis....nått du alldrig ska göra amatörmässigt det är å måla sånt som blir varmare än 200grader...

Okej, men vrf slipa ner grejerna då borde det väl mattas av ännu mer..eller?

borde  det inte ge mycket bättre styrka med polering om jag köpte en polerings dyna i samma dimension som min rondell och körde på med den? kommer ihåg att min far gjorde så när han polera upp en gammel 745..och den blev då blank.. wink

107 Inlägg
15 juli 2007
det finns keramisk coating som blir väldigt reflektiv inte som krom men nästan + att värmestrålningen minskar drastiskt på köpet

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

Sök