2267
Sök

Parlino = Fejk

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Som topic lyder, håll er undan från Parlino. Dom lovar guld och gröna skogar, men det är det inte. Man ska ju kunna ringa för noll kroner till vissa operatörer, men tji fick en annan som fick hem det nya kortet och och ringde en vän, som dom lovade skulle vara gratis, det gick ju så bra, pengarna försvann. Ska anmäla dom till ARN för falsk mrknads föring.

Lev livet, det kan ta slut fort

Hmm.
16 juli 2007
Tack men.. Parlino = ?

Någon sorts operatör ?
Senast redigerat av Hmm. (16 juli 2007)

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Ja, det är dom där tomtarna, marknadförs av Optimal Telecom, som har en del av sin huvudbas i Kungsör.

3 Inlägg
16 juli 2007
Telia Mobil     0:-/min
Halebop     0:-/min
Tele2Comviq     0:-/min
Parlino     0:-/min
Övriga mobiler     0,99/min
Fasta nätet     0,99/min
Öppningsavg.     0,99/samtal
SMS     0,49/st
MMS     1,99/st
GPRS     14,99/MB

Visst har vi gratis till olika operatörer men du betalar alltid en öppningsavgift.

http://www.parlino.se/Prislistan.aspx?id=2

Mvh Jimmy

3 Inlägg
16 juli 2007
Dessutom har Parlino inget direkt att göra med Optimal Telecoms kundtjänst i Kungsör att göra utan sköts enbart i Kista.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
16 juli 2007
Parlino har bara 8 anställda.. resten är inhyrda tjänster. så gl hf att få tag på någon som faktiskt vet hur det fungerar på företaget då dom som man kommer till sitter på call centers bara vet det som är tillsagda att svara på smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
nossralj, jobbar du Optimal? Dom där priserna stämmer inte. Fick en tio secunder varning och sen bröts det. Hatar oseriösa företag som inte kan hålla någonting.

2 594 Inlägg
16 juli 2007
Inte bara det dom tar även nummer från folk fast dom inte får sen får dom inte tillbaka sina nr helt sjukt pratade me en kille som hade företag parlino hade tagit två av hans nummer till en kille som inte ens hade samma person nr eller nått och tydligen om man porterat in sitt nr hos dom får man inte tillbajka det så akta er för dom

210 Inlägg
16 juli 2007
ghost_boy83 skrev:
Inte bara det dom tar även nummer från folk fast dom inte får sen får dom inte tillbaka sina nr helt sjukt pratade me en kille som hade företag parlino hade tagit två av hans nummer till en kille som inte ens hade samma person nr eller nått och tydligen om man porterat in sitt nr hos dom får man inte tillbajka det så akta er för dom

försök håll dig till sanningen. Porteringar mellan operatörer är öppet åt båda håll och gör man rätt så har man all rätt att portera vart man vill.

att sedan ett par nummer hamnar hos fel kund kan bero på många saker, som tex att man "köper" nummer av en större operatör tex tele2, telia eller telenor och dom blir dubbelbokade eller att säljare i butik inte sköter sitt jobb ordentligt.
Ligger nummer bokade på ett företag så kan det hända hos alla operatörer att någon annan råkar komma över ett nummer via en säljare tex och då har den som har bokningen även rätt till det telefonnummer.

/anställd på Tele2

1 004 Inlägg
16 juli 2007
samma jävla bluff makare hela bunten... gräv ner hela högen smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

hater
656 Inlägg
16 juli 2007
Parlino = Gay

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

DFFL
9 020 Inlägg
16 juli 2007
Billig billigt.
Sluta tjata.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
16 juli 2007
FireTraXX skrev:
Billig billigt.
Sluta tjata.

nej nej de är ¨Billigt billigt. Jag vet . Billigt billigt. Sluta tjata.¨

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

ICA-nisse
143 Inlägg
16 juli 2007
Visst att det är billigt, men man får heller aldrig mer än vad man betalar för. Jag betalar hellre  några extra ören per samtal, om jag vet att företaget har en bra kundtjänst som snabbt går att komma i kontakt med när något händer!

2 594 Inlägg
16 juli 2007
Nemo skrev:
ghost_boy83 skrev:

försök håll dig till sanningen. Porteringar mellan operatörer är öppet åt båda håll och gör man rätt så har man all rätt att portera vart man vill.

att sedan ett par nummer hamnar hos fel kund kan bero på många saker, som tex att man "köper" nummer av en större operatör tex tele2, telia eller telenor och dom blir dubbelbokade eller att säljare i butik inte sköter sitt jobb ordentligt.
Ligger nummer bokade på ett företag så kan det hända hos alla operatörer att någon annan råkar komma över ett nummer via en säljare tex och då har den som har bokningen även rätt till det telefonnummer.

/anställd på Tele2

ja du behöver inte dra en historie lektion enligt killen som blev av med numrerna så hade parlino sat dom på en annan person och tydligen kan man ej ändra namn hos parlino samma som hos halebop därför kunde han inte få tillbaka sina nummer eftersom det måste stå samma personnumer hos båda operstörerna för man ska kunna flytta i mellan

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 juli 2007
allt som har med optimal telecom att göra ska man hålla sig undan från riktigt lurigt företag

Fire And Silk
2 254 Inlägg
16 juli 2007
"Vad gör du med mig hoppas jag??" "Jag vet inte" "fortsätt"

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

3 113 Inlägg
16 juli 2007
-Mackan- skrev:
"Vad gör du med mig hoppas jag??" "Jag vet inte" "fortsätt"

haha, eller hur?! vafan är rödatråden i deras reklam? fattar noll!! ringer dom med kukarna eller vad?

Semper Fi

455 Inlägg
16 juli 2007
Masaru skrev:
Parlino = Gay

haha de kan man lungt säga att dem är tongue ligger juh på varandra å kör 69:an roll

Sök