2629
Sök

Vilka av er kör importbil(ar)?

711 Inlägg
29 september 2005
Trådstartare
Jag kan börja med att säga min BMW är privat importerad för ca 4 år sedan!
Jag skulle aldrig köpa en begagnad svensksåld bil!

1.De är så mycket dyrare och inhandla 2 För det mesta är de så snikutrustad som det går 3 Oftas riktiga rostnästen!
Senast redigerat av Black Knight (29 september 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

404 Inlägg
29 september 2005
Camaron är privatimporterad som femåring från kalifornien (-76), men de gick väl knappast att köpa i sverige.

32 Inlägg
29 september 2005
Importerad i 2000 från Tyskland

Tokig
83 Inlägg
29 september 2005
Min corrado har jag importerat alldeles själv från tyskland.
Skulle aldrig köpt en corrado i sverige, dels för att priserna e bra möe högre och ja bilarna e inga rosthögar i tyskland...

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)

Bmw E36
304 Inlägg
29 september 2005
Min bil har blivit importerad några år sedan från Tyskland. tongue

54 Inlägg
29 september 2005
MIn calibra t .94 är import 2000, undra om det är ngt fuffens med mätaren...den har gått 13 000 mil....iof inte sliten så mkt heller..

-=Face your fears, live your dreams=-

342 Inlägg
29 september 2005
min DKW importerad -03.. håller med black knight på de där punkterna faktiskt!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

4 571 Inlägg
29 september 2005
min bil är såklart importerad.

BMW Power
2 362 Inlägg
29 september 2005
vi säger som bmw i detta fall.. om ni kollar på blocket efter vilken bmw som helst så är kanske 90% av dom import? nej men kanske inte så mycket men det är bra många iallafall.. skulle nog inte själv importera bilar.. sen att ni säger att dom flesta bilarna är rosthögar osv. det gäller att ha tur ibland big_smile

mvh
Senast redigerat av FugitivE (29 september 2005)

BMW, bogsering med wire :/

1 854 Inlägg
29 september 2005
Miltalen stämmer på 5% av importerade bilar, nej men typ..
och slutkörda....
Hellre en Svensksåld.

253 Inlägg
29 september 2005
Båda bilarna jag har inlagda är importerade.
Golfen Oktober -03 av seriös firma och Bmw cabben privatimporterad
mars-04.
Jag håller också med det Black Knight skrev!

onej84: Jag tror inte bilarna är så slutkörda som många tror att de är.
De två ovannämda bilarna har fungerat utmärkt hittils och inte en rost fläck typ.

//Martin
Senast redigerat av lowriider17 (29 september 2005)

Dalsland......Varför trängas?

1 854 Inlägg
29 september 2005
lowriider17 skrev:
Båda bilarna jag har inlagda är importerade.
Golfen Oktober -03 av seriös firma och Bmw cabben privatimporterad
mars-04.
Jag håller också med det Black Knight skrev!

onej84: Jag tror inte bilarna är så slutkörda som många tror att de är.
De två ovannämda bilarna har fungerat utmärkt hittils och inte en rost fläck typ.

//Martin

Dom flesta är det.. jag känner många som har bytt motorer och turbo lr renoverat motorn pga ras..

342 Inlägg
29 september 2005
Dom flesta är det.. jag känner många som har bytt motorer och turbo lr renoverat motorn pga ras..

ja det är klart att det är bättre i sverige med salt, kallstarter och allt vad det innebär.. eller?
att dom skulle vara hårdare körda är mest bara skitsnack.. varför skulle dom köra hårdare där? alla bor inte 5 meter från autobahn om det är så du tänker..
däremot har dom finare vägar istället för potthålslandet vi lever i..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Rallyförare
1 075 Inlägg
29 september 2005
Jag skulle aldrig köpa en importerad komfortbil typ från 1995 vars ägare påstår att den gått 10000mil i tyskland....
Ska man ha import så ska man importera den själv...

Driver
2 111 Inlägg
29 september 2005
onej84 skrev:
Miltalen stämmer på 5% av importerade bilar, nej men typ..
och slutkörda....
Hellre en Svensksåld.

Läs på lite mer du.
Ta en kik i autopowers guide för import t ex.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

32 Inlägg
30 september 2005
Ärligt talat så är svenska bilar ofta i ett värre skick än importbilar. Ofta har de mera rost osv, Tyska bilar är ofta i ett bättre skick än svenska bilar, eftersom bilen ännu är ett statussymbol där. Bilen ska representera sin ägare i Tyskland, därför underhålls de oftast också bättre.
   Större försäljning av "tyngre/starkare" bilar sker också i Tyskland, jämfört med Sverige. Detta gör att verkstäderna i Tyskland har mera erfarenhet med dessa bilar, och kan underhålla bilarna bättre än svenska verkstäderna.

Om mätarställningsfusk: Det finns mätarställningsfusk överallt, även i Sverige, det är enkelt nog för enkelt att få ner mätarställningen och tjäna tusenlappar på det. Därför säger jag åt alla er som tror att svenska bilar är heliga jämfört med importbilar: Öppna era ögon och se på verkligheten för 1 gång skull: Sverige är lika ruttet som resten av världen!

271 Inlägg
30 september 2005
Saaben kommer från Italien och jag håller på att importera en Ford  Mustang GT -95:a från New york just nu.

391 Inlägg
30 september 2005
jag är väl en av de få som imoporterat en volvo ?   big_smile    fast 960/S90  kanske är undantag,

711 Inlägg
30 september 2005
Trådstartare
andreasl skrev:
jag är väl en av de få som imoporterat en volvo ?   big_smile    fast 960/S90  kanske är undantag,

Nej du, det är ganska många faktiskt! Ska själv åka ner och importera en V70 T5 inom kort, men endst för försäljning! wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

pimp-in-rby
30 september 2005
man ska inte importera för säkerhetsskäl....såg en M3a här på garaget som hade rasat motorn på autobahn efter 30 mil eller nått så de kostade han 60000! att köpa ny....självfallet e det andra problem också,,,om inte bilen är försäkrad också av en själv

Sök