Min corrado har jag importerat alldeles själv från tyskland. Skulle aldrig köpt en corrado i sverige, dels för att priserna e bra möe högre och ja bilarna e inga rosthögar i tyskland...
vi säger som bmw i detta fall.. om ni kollar på blocket efter vilken bmw som helst så är kanske 90% av dom import? nej men kanske inte så mycket men det är bra många iallafall.. skulle nog inte själv importera bilar.. sen att ni säger att dom flesta bilarna är rosthögar osv. det gäller att ha tur ibland
Båda bilarna jag har inlagda är importerade. Golfen Oktober -03 av seriös firma och Bmw cabben privatimporterad mars-04. Jag håller också med det Black Knight skrev!
onej84: Jag tror inte bilarna är så slutkörda som många tror att de är. De två ovannämda bilarna har fungerat utmärkt hittils och inte en rost fläck typ.
//Martin
Senast redigerat av lowriider17 (29 september 2005)
Båda bilarna jag har inlagda är importerade. Golfen Oktober -03 av seriös firma och Bmw cabben privatimporterad mars-04. Jag håller också med det Black Knight skrev!
onej84: Jag tror inte bilarna är så slutkörda som många tror att de är. De två ovannämda bilarna har fungerat utmärkt hittils och inte en rost fläck typ.
//Martin
Dom flesta är det.. jag känner många som har bytt motorer och turbo lr renoverat motorn pga ras..
Dom flesta är det.. jag känner många som har bytt motorer och turbo lr renoverat motorn pga ras..
ja det är klart att det är bättre i sverige med salt, kallstarter och allt vad det innebär.. eller? att dom skulle vara hårdare körda är mest bara skitsnack.. varför skulle dom köra hårdare där? alla bor inte 5 meter från autobahn om det är så du tänker.. däremot har dom finare vägar istället för potthålslandet vi lever i..
Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Jag skulle aldrig köpa en importerad komfortbil typ från 1995 vars ägare påstår att den gått 10000mil i tyskland.... Ska man ha import så ska man importera den själv...
Miltalen stämmer på 5% av importerade bilar, nej men typ.. och slutkörda.... Hellre en Svensksåld.
Läs på lite mer du. Ta en kik i autopowers guide för import t ex.
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Ärligt talat så är svenska bilar ofta i ett värre skick än importbilar. Ofta har de mera rost osv, Tyska bilar är ofta i ett bättre skick än svenska bilar, eftersom bilen ännu är ett statussymbol där. Bilen ska representera sin ägare i Tyskland, därför underhålls de oftast också bättre. Större försäljning av "tyngre/starkare" bilar sker också i Tyskland, jämfört med Sverige. Detta gör att verkstäderna i Tyskland har mera erfarenhet med dessa bilar, och kan underhålla bilarna bättre än svenska verkstäderna.
Om mätarställningsfusk: Det finns mätarställningsfusk överallt, även i Sverige, det är enkelt nog för enkelt att få ner mätarställningen och tjäna tusenlappar på det. Därför säger jag åt alla er som tror att svenska bilar är heliga jämfört med importbilar: Öppna era ögon och se på verkligheten för 1 gång skull: Sverige är lika ruttet som resten av världen!
man ska inte importera för säkerhetsskäl....såg en M3a här på garaget som hade rasat motorn på autobahn efter 30 mil eller nått så de kostade han 60000! att köpa ny....självfallet e det andra problem också,,,om inte bilen är försäkrad också av en själv