3154
Sök

Tips på koaxialer och steg

Larsson
154 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Okej smile Ja jag tror ja ska göra ett försök faktiskt tongue Märx väl om det blir bra men..

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

Beroende av billjud
151 Inlägg
21 juli 2007
Det är ju bara att pröva smile Annars är det bara att riva och bygga om, lägg gärna upp bilder sen!
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

1 634 Inlägg
21 juli 2007
Då vill jag tipsa om att göra kickpanelerna först, sedan mäta upp med vatten hur mycket volym du fått till, sedan se till att det är lika på båda sidor, mao får du limma i nån kloss i den som blev störst. Sedan väljer du högtalarelement som passar i den volymen du fått. Men räkna med att du får gå upp ganska bra i pris på ett par 6,5" midar som funkar i sådana små volymer. Ett exempel, mina 6,5" Dls Nobelium midar skall ha 9 liter i kickar, och de kostar ca 6500kr i kit.

Sedan en sak, säg inte vad du har för volym till personalen du handlar högtalare av, väldigt ofta så passar alla deras högtalare i den volymen du anger, tyvärr.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Larsson
154 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Då vill jag tipsa om att göra kickpanelerna först, sedan mäta upp med vatten hur mycket volym du fått till, sedan se till att det är lika på båda sidor, mao får du limma i nån kloss i den som blev störst. Sedan väljer du högtalarelement som passar i den volymen du fått. Men räkna med att du får gå upp ganska bra i pris på ett par 6,5" midar som funkar i sådana små volymer. Ett exempel, mina 6,5" Dls Nobelium midar skall ha 9 liter i kickar, och de kostar ca 6500kr i kit.

Sedan en sak, säg inte vad du har för volym till personalen du handlar högtalare av, väldigt ofta så passar alla deras högtalare i den volymen du anger, tyvärr.

Mvh Andreas

Okej tack för tipset smile Får väl se hur mycket högtalarna kommer att kosta, men det är väl ganska onödigt att snåla när man väl köper roll

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

Beroende av billjud
151 Inlägg
22 juli 2007
"Det finns inga genvägar till den perfekta ljudet - Farbro Barbro" smile

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

Larsson
154 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Är US Blaster ett prisvärt märke?

Fann det här kitet http://www.fetbas.com/catalog/product_i … cts_id/100
Verkar ju lite väl billigt kanske, men är det någon som har nått av det i paketet som kan säga några visa ord? tongue
Senast redigerat av Audi_A4_ (23 juli 2007)

Sök