Som rubriken lyder, min 760 tic spikar fortfarande, trodde spikninarna skulle försvinna när jag chippade bilen o tankade med högre oktan, laddar just nu 0,9. Är det NÅGON som har nån bra ide om vad jag kan göra
Jag kan bara tala från egna erfarenheter.. Hade en 740 TIC ET som spikade brutalt förut.. Devlis för högt ladd, men sen var motorn så pass slut så den spikade i alla fall.. sönderspikad.. Har hört att om en motor spikat väldigt mycket så är den mer spikbenägen än en motor som inte gjort det förut.. om du hänger med.. OM jag talar för min 940 så spikade den en aningens med bara chip och lite för högt ladd.. det löste jag med ett tändchip.. då räckte inte bara soppachipet utan man får ett tändchip med "backad" tändning.. Det hjälpte nästan 100% men spikade en aningens på högvarv.. det sista spiket fick jag bort med större luftmassemätare och större spridare.. Tänk på en sak, om din bil spikar, KÖR INTE!!!! så, ställ ner laddet och åtgärda det, sen ställer du på och testar igen.. Vet inte hur det är med 760 om det finns tändchip till dem.. men fråga på www.turboperformanceclub.com dem är riktigt kunniga!!
Min gamla ET spikade vid 0.7.. slut motor så det kanske inte är så konstigt i alla fall.. Kan kanske ha att göra med soppatillförsel, eller spridare kanske? Men som sagt.. kanske kan prova med större LMM och lite större spridare? Är det inte så att ET har ett annat styrsystem?
Tack WasteGate för mkt bra information . ska snacka med dom på Turboperformanceclub o se vad dom har o säga . 2,5 bar ? . Bränsletrycket då hoppas ja ?