Tänkte jag skulle slå till och köpa en kombi och ha som extrabil när Hondan känns trång och till att använda på vintern.
Mina krav: -Drag -Välvårdad och servad -Ej mer än 20000 mil -Manuell -Fina vinterdäck -Skattad och besiktad -Pris: max 40-50000:- Motorvärmare behöver jag kanske inte ens ta upp
Sitter och kikar lite på blocket, finns några fina exemplar. Borde kanske sätta ut en annons där istället för att skriva detta här
Men iallafall, någon som kan ge tips på bra kombibilar?
EDIT: Du får en FIN 855 för det priset. Och dom bilarna är inte fy skam enligt mig
Ja, fick la lov att kika lite Men de är ju så stora, drar de inte skapligt med soppa också? Kanske mindre än gamla vinterbilen, en 360 som drar 1,5 liter/milen Men något gammal också.
ja har ford focus kombi.. -99, 10000mil, fullservad, gav 28 för min, drag har ja dock inte, men de kostar väll en tusing att stta på knappt : just ja, 1,6 100hk så de är ingen bas racer!
ja har ford focus kombi.. -99, 10000mil, fullservad, gav 28 för min, drag har ja dock inte, men de kostar väll en tusing att stta på knappt : just ja, 1,6 100hk så de är ingen bas racer!
drar 0,56 landsväg, stads 0,8 med lite buskörning
Det var inte mycket, man får se till att hitta de där pärlorna Vill ha drag både bak och fram Fast då får jag väl betala litrarna därefter också
min ingifta moster har en sådan, fast inte kombin så, den va riktigt trevlig att köra,ganska pigg och en ganska stabil spis i den, en 2,5 liters 5:a...
Fård focus är inge att rekommendera` de Rostar i dörrar o bagage lucka...har fått in säkert hela stans fårdar på jobbet...annars äre vell ingen dålig bil
Fård focus är inge att rekommendera` de Rostar i dörrar o bagage lucka...har fått in säkert hela stans fårdar på jobbet...annars äre vell ingen dålig bil
Ja, kan tänka mig det, var en som skrek rätt ut när jag sa att jag skulle köpa ford. Men rost kommer så småningom på alla bilar
Ford rostar sönder snabbare än du hinner blinka. Volvo e byggda för våra vintrar med allt för mycket salt på vägarna istället för snö 855 har du en bra bil med gott om reservdelar och klös i motorn utan alldeles för hög bensinräkning :p
Ford rostar sönder snabbare än du hinner blinka. Volvo e byggda för våra vintrar med allt för mycket salt på vägarna istället för snö 855 har du en bra bil med gott om reservdelar och klös i motorn utan alldeles för hög bensinräkning :p
Tyckte den jag länkade till längre upp i tråden verkar som ett klipp Audi har jag ju funderat på, men det var någon som sa att det var dyra delar. Ledig några dagar i veckan, kanske blir att åka runt och kika lite då Usch, korta jag i en stor volvo. Ska kolla upp lite med försäkringar också, så man vet att man har råd med två påställda bilar tills sommaren tagit slut