4513
Sök

Hjälp!!. måste klara uppkörningen...

1 703 Inlägg
22 juli 2007
Zoneax skrev:
osså en fråga till:P
Hur gör man säkerhets kontrollen i motorn/motorhuven??
Man ska kolla olje-stickan och kanske förklara hur man byter olja..
Kolla bromsoljan genom att bara kolla så att oljan är mellan min-max...
spolarvätska fyller man på i ett rör som man nästan bara ser toppen av??
och kylaren är den största av dem vita behållaren??

Hur kollar man styrservooljan?? bromsoljeburken är väl genomskinlig och har några kablar eller liknande på locket.
Styrservobehållaren har väl typ en "båtratt:P" som lock, men hur ska man kolla den??

Hihi big_smile jag är ledsen, men jag fnissade lite när jag läste detta.
Men ja, det du skriver är väl ungefär det du ska kika på.

Om han frågar hur du byter olja?! Tappa ur den gamla, häll i den nya - klart

Vet inte vad du kör för bil på skolan, men kylet, det sitter i fronten av bilen, det kyler vatten/glykolblandningen som sedan cirkulerar och kyler motorn. Kylets expansionskärl, kan vara en stor vit behållare, skall innehålla vatten/glykol, smakar sött, men drick det helst inte, och bjud INTE examinatorn på ett glas, då kan du bli kuggad, eller fälld för mordförsök.

7 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
henkebenke skrev:
Zoneax skrev:

Hur kollar man styrservooljan?? bromsoljeburken är väl genomskinlig och har några kablar eller liknande på locket.
Styrservobehållaren har väl typ en "båtratt:P" som lock, men hur ska man kolla den??

Vet inte vad du kör för bil på skolan, men kylet, det sitter i fronten av bilen, det kyler vatten/glykolblandningen som sedan cirkulerar och kyler motorn. Kylets expansionskärl, kan vara en stor vit behållare, skall innehålla vatten/glykol, smakar sött, men drick det helst inte, och bjud INTE examinatorn på ett glas, då kan du bli kuggad, eller fälld för mordförsök.

Jag är helt såld på motorer så jag vet knappt vad oljan ska vara bra för:Pbig_smile
Ska köra en volvo v50 lördag klockan nio..
Tack för svaret:P
Senast redigerat av Zoneax (22 juli 2007)

383 Inlägg
22 juli 2007
Vilka konstiga saker de flesta verkar få vara med om på uppkörningen!!! tappar nästan hakan...jag måste haft tur då=) Behövde bara starta bilen..åka rakt fram i en rondell till motorvägskörningen..å då va de rusningstrafik (varför de nu heter så när bilarna står stilla?) och sen tillbaka typ samma väg å stanna...så va de klart, då körde jag endå upp i sthlm..

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

1 703 Inlägg
22 juli 2007
cutlass skrev:
Vilka konstiga saker de flesta verkar få vara med om på uppkörningen!!! tappar nästan hakan...jag måste haft tur då=) Behövde bara starta bilen..åka rakt fram i en rondell till motorvägskörningen..å då va de rusningstrafik (varför de nu heter så när bilarna står stilla?) och sen tillbaka typ samma väg å stanna...så va de klart, då körde jag endå upp i sthlm..

Om du hade på dig samma kläder som på din avatar, så kan vi ha lösningen till din korta uppkörning wink

383 Inlägg
22 juli 2007
henkebenke skrev:
cutlass skrev:

Om du hade på dig samma kläder som på din avatar, så kan vi ha lösningen till din korta uppkörning wink

*asg* nä du...det hade jag inte...men han kanske va snäll,det va trotts allt min födelsedag big_smile eller så kännde han att jag kunnde faktiskt köra bil..fast att jag är tjej tongue

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

1 703 Inlägg
22 juli 2007
Hihi smile
Ja, det säkraste kortet är att ge ett stabilt intryck, inte vela för mycket.

1 161 Inlägg
22 juli 2007
henkebenke skrev:
Zoneax skrev:

HAHAHA de sista om kylarvätskan va nog bland de roligaste ja har läst på länge nu big_smile

Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
23 juli 2007
Hmm hade också Anderssons trafikskola i uppsala innan jag körde upp å jag fick lära mig att antingn hänga på kopplingen medans man växlar fot eller att använda sig av handbromsen, du får göra på vilket sätt du vill på uppkörningen....
Ang. den yttre kontrollen så behöver du inte förkara hur man BYTER olja, ja menar många lämnar ju bara in sina bilar när det är dags....men att veta hur man tittar på stickan bör du väl kunna tongue

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

671 Inlägg
26 juli 2007
g60Racing skrev:
handbromsen som gäller, dra den hitta dragläget släpp handbromsen.

absolut lättast... brukar använda den i rödljus också ibland om det lutar

Second is the first loser

Sök