3669
Sök

Originala bilar?

Muttley
24 juli 2007
Aerodynamik skrev:
Som "Irmscher Vectra" säger så är överstyladie 740is m.m. skitfult. Men på "sportiga" japsar ska det stylas, ORDENTLIGT! smile Titta t.ex. på "iceman_21" här på garaget. Hans Supra är helt perfekt. Stor vinge, stora fälgar, vulgärt bodykit på en japansk sportbil = perfekt! roll

http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=516320
Tuner var ordet ja smile

tycker inte den vingen passar någon bil. sen skära massa hål i motorhuven wink

original utseende med extrem puts räcker långt och gott...

på min v40 ska jag slänga på original delar sokm finns på v40 vanligt som vingen och smådetaljer.
tyvärr måste fälgarna bytas då förra ägaren gillade trottoarer.

7 120 Inlägg
24 juli 2007
tkd_rille skrev:
Aerodynamik skrev:
Som "Irmscher Vectra" säger så är överstyladie 740is m.m. skitfult. Men på "sportiga" japsar ska det stylas, ORDENTLIGT! smile Titta t.ex. på "iceman_21" här på garaget. Hans Supra är helt perfekt. Stor vinge, stora fälgar, vulgärt bodykit på en japansk sportbil = perfekt! roll

Tuner var ordet ja smile

på min v40 ska jag slänga på original delar sokm finns på v40 vanligt som vingen och smådetaljer.

Whaat? Klart det ska vara vinge på allt med fyra hjul och kommer från Japan smile

Muttley
24 juli 2007
Aerodynamik skrev:
tkd_rille skrev:
Aerodynamik skrev:

Tuner var ordet ja smile

Whaat? Klart det ska vara vinge på allt med fyra hjul och kommer från Japan smile

haha smile om de sitter på original kan jag vara med på de wink   men de är upp till de som äger bilen haha smile
för mig spelar komforten mer roll just nu i bilen smile och att de är välputsat i kupeen, 

Men visst säg så här hellre ser jag jappsdämpare på japanare än en saab eller volvo för de är ju bara rent jävla löjligt att har ett extremt utblås på 4" på en saab 900 tex smile eller v70 eller vad som helst.  sen sätta stora vingar på 240 är ju bara bönder som hittar på sådant.

man måste inte ha massa extradetaljer för att synas.

jag hade inget byggt på min celica ändå var den vacker ex smile

plattsättare!
804 Inlägg
24 juli 2007
enligt mig så stylar man ju en bil för man vill ha en så personlig bil som möjligt man ska tycka om för om den är orginal så finns ju oftast många fler som äger en lika dan bil!!

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Alecci's fästmö
708 Inlägg
24 juli 2007
min bil e med orginal ha inte gjort så mycket på den å tänker inte göra de heller.....den e snygg att styla men de funkar inte i vardagen för mig så nej håller mig till orginalet smile cool

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 juli 2007
Har iaf enda GTS:en i stan! cool wink

Blomsterberg skrev:
enligt mig så stylar man ju en bil för man vill ha en så personlig bil som möjligt man ska tycka om för om den är orginal så finns ju oftast många fler som äger en lika dan bil!!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 197 Inlägg
24 juli 2007
Från Japan ja.. tongue
Det går en svart EVO 1 här i byn och den har han plockat av vingen på och den är BRA mycket snyggare utan kundvagnshandtaget. smile

Aerodynamik skrev:
tkd_rille skrev:
Aerodynamik skrev:

Tuner var ordet ja smile

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
24 juli 2007
Turbo-Christer skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Jag håller med om 745:an.
Och nej, har inte testat dieselastran än, men bensinversionen går ganska bra. smile

Som Aerodynamik säger. Vem vill åka med originalfälgar? Dom som inte vill ha nåt annat kanske? Eller som t.ex jag som inte har råd med annat. smile

Turbo-Christer skrev:

Enig! En Volvo "945" Classic til ex är 100 gånger snyggare än en "945" med kjolpaket från....tja...skit samma!

Har du provat 05 Opel Astra 1.7 CDTi?

Testar en 05:a Astra 1.7 CDTi denna veckan, mycket bra bil tycker jag, dom 101 hästarna jobbar värkligen bra! Men självklart, Volvo går bättre! :-)

Beror nog på vilken Opel /Volvo du jämför. wink

-Sir Jackie Stewart

President över Brinkland
465 Inlägg
24 juli 2007
jag har vita blinkers och lackad grill som styling^^

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

2 164 Inlägg
24 juli 2007
Orginal och orginal.
Beror ju på vad man ändrar och hur lätt de är att göra om till orginal bil.
De jag har gjort är ju bytt bromsar, tonat, 3" från katten och ska sätta på en logga.
Sen en annan turbo men de är mest för hållbarheten.

Men hur lacken sköts syns så jätte tydligt.
Min bil har jag inte haft så jätte länge men lacken är väldigt fin på den och jag ska försöka att fixa lite mer.

Men vad som är snyggt och inte är ju upp till var och en men vissa bilar har en tendens att bli överstylade.

MVH

F

terazzi
24 juli 2007
Tycker inte alls om orginalbilar, ser bara tråkigt ut.. visst finns ju massa bilar man knappt behöver byta nåt på smile men d e banne mig inte många..
men för och bara några nämna som är tokfina orginal

Audi S2
Audi A8(nyaste modellen)
Nissan 200sx S13
Nissan 350Z
Nissan Skyline GTR oavsett årsgång.. om den är i fint skick!
Nissan Pulsar Gti
Ford Focus ST och RS

Fast det är ju bara vad jag tycker smile

7 120 Inlägg
24 juli 2007
terazzi skrev:
Tycker inte alls om orginalbilar, ser bara tråkigt ut.. visst finns ju massa bilar man knappt behöver byta nåt på smile men d e banne mig inte många..
men för och bara några nämna som är tokfina orginal

Audi S2
Audi A8(nyaste modellen)
Nissan 200sx S13
Nissan 350Z
Nissan Skyline GTR oavsett årsgång.. om den är i fint skick!
Nissan Pulsar Gti
Ford Focus ST och RS

Fast det är ju bara vad jag tycker smile

Supra, Rx7, Lamborghini, Ferrari m.m. är också helt okej original wink

Wankel
1 080 Inlägg
24 juli 2007
original bilar ser man hela tiden, det blir tråkigt..
det är roligare med lite nytt och ovanligt, det är min åsikt
men vissa bilar gör sig bara inte bra med styling *host*740/240 som exempel
Senast redigerat av StiFf (24 juli 2007)

MDS Västerås

VAG entusiast
277 Inlägg
24 juli 2007
Turbo-Christer skrev:
Är det "inga" som gillar bilarna originala längre? Dom flesta på garget.org lägger ju upp sina stylade bilar, men vad med oss andra, känske det borde finnas en kategori för oss som gillar "originalt" också.

"Stylade" bilar kan ju också vara snygga, men för oss som inte gillar kollfiber osv....känske en forumtråd?

Jag håller med vissa ser bättre ut orginal och andra ser bättre ut stylade. Jag har bara gjort lite små förändringar på min bil för jag är nöjd med hur den ser ut nu. Je en sådan kategori skulle kunna vara passande smile

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

499 Inlägg
24 juli 2007
Irmscher Vectra skrev:
Jag kör 99% original! Bara tonat bakrutorna än så länge. smile Inga direkt låga betyg för det.
Hatar överstylade bilar med hur mcket plast påhängt som helst, och för att inte tala om dom hemska aluminium och kolfibervingarna.. UUUUSCH!!
Lite styling kan jag tycka e snyggt, men i rätt mängd och på rätt bil.
Praktexemplet: Volvo 700/900/200-serie med jättevinge och stort kjolpaket. Snacka om sminkad gris.

Det gäller alla bilar, inte bara gamla Volvobilar. Angående styling så tycker jag att min 740 (jag ägde innan) är lagom. Det är vita blinkersglas runt om, stora fälgar och tonade rutor, mer än så behövs inte för att din bil ska sticka ut från mängden. Att ha sin bil helt orginal känns väldigt tråkigt. Det finns alltid en del smådetaljer som man kan förbättra.

MVH Fredrik

2 600 Inlägg
24 juli 2007
hehe min kan man me räkna me dåliga betyg för den är helt orginal utom stereon och mätarna (: men ut vändigt är den orginal.

gör som jag kör gubba racer=)

Dieselgypsy
538 Inlägg
24 juli 2007
StiFf skrev:
original bilar ser man hela tiden, det blir tråkigt..
det är roligare med lite nytt och ovanligt, det är min åsikt
men vissa bilar gör sig bara inte bra med styling *host*740/240 som exempel

Där tycker jag du har lite fel. Det roliga är att hitta en originalbil med originalstyling (dvs: det man hittade i originaltillbehörskatalogen!) Ännu roligare är det när du har sälsynta stylingsdetaljer (som jag t.ex. har med mina bälten).

Enbart redan vid beställningen av en bil kan man välja så mycket tillbehör eller speciella versioner att bilen blir ganska så "unik" såväl invändigt som utvändigt!

Fördelen med originalstylingen är att den följer denna regel:

En välstylad bil ska endast kunna identifieras av en kännare. Folk ska helt enkelt inte kunna känna igen vilka detaljer är utbytta.

Det som sitter på min bil t.ex. kommer för det mesta från en Golf "20 Jahre" GTi (se länken nedan)

http://www.faltdach.net/20jahregolfbrochures.htm

Utvändigt är i princip den ända skillnaden att jag har en VoTeX Grillspoiler (original VW tillbehör), omlackerade fälgar originalfälgar och annat utblås. That's it!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Smålänning
7 883 Inlägg
24 juli 2007
Min bil är original, och kanske inte i superduperskick, men jag gör mitt bästa. Skulle vilja styla den lite, med diskreta medel, men det är min första bil, så det får vänta.
Dock så tycker jag att turbofälgarna (tillverkade av Ronal) är riktigt snygga på min modell...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök