2660
Sök

magnetvetntilsfråga

36 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
nu e d så att jag har låtit en firma chippa min bil, jag har tyckt att bilen har gått bra hela tiden och inte märkt något under hela tiden sen jag fick tillbaka den.

nu idag kolla jag lite närmare på turbon och slangarna mellan magnetventilen och upptäckte att d bara var 2 slangar som satt som dom skulle. den tredje låg bakom dom andra men jag såg aldrig den gå ner mot turbon. så jag pilla lite på den, då upptäckte jag att den var av. så den  satt bara fast i magnetventilen.

jag är ingen hejjar på motorer och så men ska inte alla 3 slangarna leda någonstans eller ska d bara vara 2? verkar ju jävligt konstigt tycker jag isf..

isf om d inte ska vara så, borde man kanske ringa upp firman som gjorde monteringen,
borde ju ge en minskad efekt på bilen om inte allt sitter som d ska. men jag har ju inte märkt någon skillnad på bilen under den riden jag haft den..

allt du gör, gör jag 10 gånger bättre

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 juli 2007
Hej, åk in till din vanliga saabverkstad. De brukar veta vad som görs vid trimning och hur det ska vara, bara att de inte gör själva trimmningen där.

Du har inte haft svajigt laddtryck el dyl? Brukar inte kännas så jättemycket om man är typen som bara kör bilen. (inget illa menat)

Tyskstuk.se
630 Inlägg
24 juli 2007
Ja alla 3 ska vara inkopplade, om du ser att slangen är av, ser du den andra änden av biten? isf kan du ju köpa ny slang och ersätta... men gör som Bumpe skrev... åk in till vanlig saabverktad... vid chippning ska dom inte röra magnetventilen eller nått sånt, om dom inte byter boxen då, vet inte hur det är med saab riktigt.

Sök