Jag suddar sällan reg-nr, knappt ens om ägaren ber mig. Så länge jag fotat den under en större träff, vill ägaren inte visa sitt reg-nr? Fine, inga problem. Täck över, skaffa en "custom-plåt" och häng dit etc. Inget konstigt!
Kommer aldrig börja sudda reg-nr på utställningar etc. Då kommer jag sluta fota istället, vill inte ägarna visa sina reg-nr är det jättelätt att lösa för dom själva.
Är flera anledningar till att jag inte gör det:
1) Det är SJUKT mycket jobb. (kan om jag har "otur" få med 5-6 plåtar på en bild, kul med kanske 500-600 bilder totalt?)
2) Bilderna blir ofta mycket fulare.
3) Det är så mycket enklare för en person att fixa det än att kanske 10-20 fotografer ska behöva göra det.
4) Jag fotar och visar upp mina bilder gratis, visst är det roligt att visa upp bilder man tagit! Men samtidigt är det inget jag får betalt för att göra, så jag gör precis så mycket jag vill.
Sedan är det dock givetvis skillnad om jag fotar en frän bil jag ser på gatan, då maskerar jag självklart reg-plåt då ägaren inte har något val att visa eller ej och inte heller ber om att folk ska glo på hans bil.
Har även maskerat reg-plåt på mina egna bilder här på garaget av den enkla anledningen att jag inte ser någon anledning att visa dom och att det är rätt lite jobb med så få bilder.
Vem jag?