3515
Sök

Störande granne!

98 Inlägg
27 juli 2007
turbotompa skrev:
...och jag kan fortfarande hänga ut draken å lägga ett morronpiss i trädgården utan att bli polisanmäld, det kan inte du.. tongue

Personligen har jag svårt att se det som en bra anledning till villa istället för lägenhet ;)Är knappast bara i stockholm som lägenheterna kostar sådär.. Här i Uppsala så går 1or och 2or på från 800 000 upp till 1,6 mille ungefär. Brorsan köpte gård utanför Falun för 1,1 mille, 200+200, dubbelgarage, stall för 4 hästar och så en liten tomt på 6000m²

Och han kan pissa bäst han vill där wink

892 Inlägg
27 juli 2007
turbotompa skrev:
Android skrev:
turbotompa skrev:
ja fattar inte att ni bara vill bo i lägenhet... vilket jävla skit, som en jävla hamster.. kan ju inte ens gå ut på morronkvisten å lägga ett vackert morronpiss i trädgården... lol

Enkelt, bostadsrätt kostar kanske mellan 1-2milj kronor, och villa kostar kanske 3milj och uppåt... smile

sjuka priser ni har i fjollträsk... hahaha.. ni är ju skadade, hur kan man va så dum att man betalar 1-2miljoner för en liten sketen lägenhet, när man får en fin mindre gård/kanonfin villa för dom pengarna i resten av landet?!

Sjuka priser är det! ...men det är här jobbet är, så vad gör man. roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

1 570 Inlägg
27 juli 2007
Jag vet hur det känns. Bor i hyresrätt och har en idiot under mig som spelar för högt jämt. Därför blir det snart flytt till eget hus. Står inte ut med puckon.

274 Inlägg
27 juli 2007
Oj det lät som du beskrev mig smile
Är precis som du. Tar åt mig på tok för lätt och vill hälst vara kompis med allt och alla och hatar när det blir trassel.

Granen du beskriver låter komiskt nog precis som min granne.
Har bott här i snart två år och har precis (nästan) samma problem.
Skillnaden hos mig är den att det är en TURK som spelar nå jävla krims krams högt uta satan. Han börjar spela detta krims krams kl 5-6 på MORGONEN!
Alltid lika trevligt att vakna till turk musik varje morgonen.

(vi har oxå betong väggar) Så Något han kommit på nu är att borra genom betong väggen. MEN för att kunna det måste han ha en  slagborrmaskin och det har han inte (har jag hört)
så Han står alltså och matar med sin mini borr fluga mot en betongvägg. dvs min sovrumsvägg. GISSA om det låter?! Hela min lägenhet vibrerar jhu!

Fick veta att dom som bode här före mig flyttade just pga han. Dom har varit på dom som äger hyreshuset men han går tydligen inte att bli av med.
Jag har varit dit och skrikit åt dom och klagat. Har ringt väktare så dom har varit där och gett han böter.
Sen har hyresvärden varit dit.
Dom säger såhär till: nästa gång åker han ut!
Meeeeeeeen det blir ingen nästa gång.
Utan man ringer till dom, dom far dit. säger åt honom och sen är det lungt. dagen efter är det samma visa igen.

Har snart bott här i två år. men nu flyttar jag snar. Orkar fan inte med detta längre! Hoppas dom varnar dom nya grannarna denna gång för jag vart fan inte varnad!

Ville bara berätta att du inte är ensam om detta problemet, tyvär. och bara för att man är ung & tjej, så tar hyresvärden en inte på allvar. tragiskt Ja...
Senast redigerat av MissMotor_ (27 juli 2007)

2 122 Inlägg
27 juli 2007
fan 2-3 mille köper du ju en tomt och smäller upp ett nytt hus ju tongue

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Smålänning
7 883 Inlägg
27 juli 2007
Vi har också i alla fall en störande granne som bott länge. Han kan spela hög musik på kvällen och natten, och kommer man ner och säger till honom så blir det bara värre. Den bor dessutom ett äldre par brevid honom, och så fort dom bara öppnar en dörr till skafferiet så börjar han banka i väggen.

Alla hyrsgäster har sagt till honom, och vi har ringt till dom som har hand om det, men dom söger bara att han är en svårplacerad typ, och att vi är duktiga som överhuvudtaget står ut med honom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

811 Inlägg
27 juli 2007
mina grannar är bara jobbiga ibland. Hon i väggen mitt emot  spelar piano och diverse andra istrument ibland. Kan sitta med Hörlurar på mig och fortfarande höra henne. Grannen ovanför härjar också ibland, Låter som om han möblerar om hela stället och han verkar ha en hjord elefanter som klampar runt på golvet.

Grannen mitt emot har varit och plingat på vid 1 tillfälle och undra om det var ok att hon spela musik. Hon hade nån avskedsfest.
Har inte klagat och inga klagomål mot mig heller tack o lov. 
Glad att man inte bor i uppsala iaf. Fy fan att ge 800k för en 1:a. Jag gav 125k för min 1:a funderar på att ta en 2:a och det är väl en typ 300-360k.

3 627 Inlägg
27 juli 2007
Guud.. fan hade jag haft en granne som vart sådär hade det fan slutat med att han fått en slägga i skallen tongue

Nej men vilket jävla pucko, han borde ju fan bosätta sig ute i skogen där ingen kan störa honom men framförallt där han inte stör någon..

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

3 059 Inlägg
27 juli 2007
MissMotor_ skrev:
Är precis som du. Tar åt mig på tok för lätt och vill hälst vara kompis med allt och alla och hatar när det blir trassel.

Skillnaden hos mig är den att det är en TURK som spelar nå jävla krims krams högt uta satan. Han börjar spela detta krims krams kl 5-6 på MORGONEN!

(vi har oxå betong väggar) Så Något han kommit på nu är att borra genom betong väggen. MEN för att kunna det måste han ha en  slagborrmaskin och det har han inte (har jag hört)
så Han står alltså och matar med sin mini borr fluga mot en betongvägg. dvs min sovrumsvägg. GISSA om det låter?! Hela min lägenhet vibrerar jhu!

Fick veta att dom som bode här före mig flyttade just pga han. Dom har varit på dom som äger hyreshuset men han går tydligen inte att bli av med.
Jag har varit dit och skrikit åt dom och klagat. Har ringt väktare så dom har varit där och gett han böter.
Utan man ringer till dom, dom far dit. säger åt honom och sen är det lungt. dagen efter är det samma visa igen.

Har snart bott här i två år. men nu flyttar jag snar. Orkar fan inte med detta längre! Hoppas dom varnar dom nya grannarna denna gång för jag vart fan inte varnad!

Ville bara berätta att du inte är ensam om detta problemet, tyvär. och bara för att man är ung & tjej, så tar hyresvärden en inte på allvar. tragiskt Ja.
..

Annars får du varna dom som kommer o kollar på lägenheten (om du ska flytta) högt och tydligt att det är en jevligt störig en som dom inte gör nått åt.. gör det så att hyresvärden hör dig säga det till dom som kollar smile

Köpte själv en stor tomt och lät bygga ett sprillans nytt hus och ett garage på för ca 1 år sedan och jag säger bara, ALDRIG mera stan.. Har förvisso bara 7 minuter med bil in till stan så de e lagom nära när man behöver ha handlat något. Bara ett eget garage är halva nöjet. Spelar hur jedra högt ja vill, när ja vill.. och som nån annan sade, en morgonpink i trädgården hade säkert funkat fint (har inte testat än). Skruva med bilen när man vill, ja det finns ju bara bra saker med ett eget hus.
Senast redigerat av Smajly (27 juli 2007)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
27 juli 2007
kul läsning faktiskt smile . det finns tyvärr fler sånna där än man tror runt om i landet..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

145 Inlägg
27 juli 2007
turbotompa skrev:
Android skrev:
turbotompa skrev:
ja fattar inte att ni bara vill bo i lägenhet... vilket jävla skit, som en jävla hamster.. kan ju inte ens gå ut på morronkvisten å lägga ett vackert morronpiss i trädgården... lol

Enkelt, bostadsrätt kostar kanske mellan 1-2milj kronor, och villa kostar kanske 3milj och uppåt... smile

sjuka priser ni har i fjollträsk... hahaha.. ni är ju skadade, hur kan man va så dum att man betalar 1-2miljoner för en liten sketen lägenhet, när man får en fin mindre gård/kanonfin villa för dom pengarna i resten av landet?!

Är man född och uppfuxen vid en storstad så är det väldigt svårt att bosätta sig flera mil utanför. Det blir nog som när man skaffar bil ungefär, man blir så beroende av det...kan inte hjälpas men det måste finnas tillhand för en smile

/ Ville

274 Inlägg
27 juli 2007
Smajly skrev:
MissMotor_ skrev:

Ville bara berätta att du inte är ensam om detta problemet, tyvär. och bara för att man är ung & tjej, så tar hyresvärden en inte på allvar. tragiskt Ja.
..

Annars får du varna dom som kommer o kollar på lägenheten (om du ska flytta) högt och tydligt att det är en jevligt störig en som dom inte gör nått åt.. gör det så att hyresvärden hör dig säga det till dom som kollar smile

Köpte själv en stor tomt och lät bygga ett sprillans nytt hus och ett garage på för ca 1 år sedan och jag säger bara, ALDRIG mera stan.. Har förvisso bara 7 minuter med bil in till stan så de e lagom nära när man behöver ha handlat något. Bara ett eget garage är halva nöjet. Spelar hur jedra högt ja vill, när ja vill.. och som nån annan sade, en morgonpink i trädgården hade säkert funkat fint (har inte testat än). Skruva med bilen när man vill, ja det finns ju bara bra saker med ett eget hus.

Ja tro mig, dom nya hyresgästerna ska få veta att han lever.
Är nästan mer förbannad på dom som har huset än på grannen. Jag menar -att dom inte gör något!?
De här blir Tredje gången någon flyttar just pga han! Fruktansvärt att folk som sköter sig ska måsta flytta istället för dom som missköter sig! Det borde vara tvärt om!!

Hus, humm jaaa det står nästan högst upp på min inköpslista! Näst efter en ny bil big_smile
Med STOOORT garage wink och Inte inne i stan cool
Senast redigerat av MissMotor_ (27 juli 2007)

=Jack=
27 juli 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Du tog aldrig kontakt med släggan direkt?
Inte för att hacka på dig, men det borde du gjort.

Nej, jag har inte pratat med honom. Hälsat på honom en eller två gånger i trappan, minns inte att han hälsade tillbaka, men jag minns att han stank alkohol en gång. För över ett år sen fick jag höra att kommunen har lägenheter häromkring för folk med problem. Inte svårt att anta att han tillhör en av de, och jag har knappast fått det motsatta intrycket av honom hittills.

Tack vare det har jag dragit mig för att prata med honom tidigare när han bankat i väggen, vem vet vad som väntar bakom dörren? Sen gav han lite av ett otrevligt intryck idag när jag såg honom genom kikhålet, då han tittade mot min dörr och rabblade nåt innan han smällde igen dörren. Det var troligtvis innan han läste senaste brevet från kommunen.

Jag har aldrig tidigare pratat med andra grannar vid inflytt och det har inte varit några problem. Kanske beror på att det har varit bostadsrätter. Jag har fått för mig att det överlag inte är lika lugnt i hyresrätt, men det kan ju vara fel. Man ska inte behöva stå ut med att en granne är stökig bara för att man inte hälsat när man flyttade in. Dessutom kanske han inte tar sitt boende på samma allvar som oss andra, eftersom han inte har betalat för lägenheten. Jag gav dock inte några 1-2 miljoner, men ett par 100 000 kr. Det är pengar, det med.
Senast redigerat av =Jack= (27 juli 2007)

Muttley
27 juli 2007
Trådstartare
=Jack= skrev:
Kristian_V skrev:
Du tog aldrig kontakt med släggan direkt?
Inte för att hacka på dig, men det borde du gjort.

Nej, jag har inte pratat med honom. Hälsat på honom en eller två gånger i trappan, minns inte att han hälsade tillbaka, men jag minns att han stank alkohol en gång. För över ett år sen fick jag höra att kommunen har lägenheter häromkring för folk med problem. Inte svårt att anta att han tillhör en av de, och jag har knappast fått det motsatta intrycket av honom hittills.

Tack vare det har jag dragit mig för att prata med honom tidigare när han bankat i väggen, vem vet vad som väntar bakom dörren? Sen gav han lite av ett otrevligt intryck idag när jag såg honom genom kikhålet, då han tittade mot min dörr och rabblade nåt innan han smällde igen dörren. Det var troligtvis innan han läste senaste brevet från kommunen.

Jag har aldrig tidigare pratat med andra grannar vid inflytt och det har inte varit några problem. Kanske beror på att det har varit bostadsrätter. Jag har fått för mig att det överlag inte är lika lugnt i hyresrätt, men det kan ju vara fel. Man ska inte behöva stå ut med att en granne är stökig bara för att man inte hälsat när man flyttade in. Dessutom kanske han inte tar sitt boende på samma allvar som oss andra, eftersom han inte har betalat för lägenheten. Jag gav dock inte några 1-2 miljoner, men ett par 100 000 kr. Det är pengar, det med.

du måste inte gå in till han heller om man känner obehag, skulle aldrig gått in till min granne när han dricker ringer hellre till bevakningstjänst så får de betala lite böter och får prick direkt med, lia bra.

Klyphuggare
328 Inlägg
27 juli 2007
Bjud han på en stänkare.. http://www.youtube.com/watch?v=poI9yLq0S60

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

482 Inlägg
27 juli 2007
Själv håller jäveln ovanför min lägenhet på att borra och massa skit väldigt mycket (hållt på några år nu, verkar nästan så han bygger ett hus i sin lägenhet) både vardagar, morgnar, helger, kväller osv osv.

Det jag brukar göra är att jag sätter på min värstingstereo på högsta volym och bas, och kickar igång en utav mina terroristskivor eller liknande. Funkar bra!

Testa det, och skriv hur det gick! smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Maizer
27 juli 2007
Trådstartare
MissMotor_ skrev:

Ville bara berätta att du inte är ensam om detta problemet, tyvär. och bara för att man är ung & tjej, så tar hyresvärden en inte på allvar. tragiskt Ja...

Haha det kan du ha

7 100 Inlägg
27 juli 2007
har en störande granne ja med.finländare och alkolist,bott i sverige i 7 år men kan knappt svenska än då!han kan komma upp och klaga på att ja spelar finsk musik!när det är han själv som spelar=S!en gång gick han bara in hos oss och tog pastasallad som mor hadde gjort,jävlar va liv de vart på morsan då,hon gjorde värsta nacksvingen med han=)!han har även gått ut naken ute när det har regnat och schamponerat sej xD

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

=Jack=
27 juli 2007
Trådstartare
Honken_ skrev:
Bjud han på en stänkare.. http://www.youtube.com/watch?v=poI9yLq0S60

Det kommer inte hända! Jag har aldrig sett en Beck-film, men det collaget var riktigt kul. lol

Slovenian skrev:
Det jag brukar göra är att jag sätter på min värstingstereo på högsta volym och bas, och kickar igång en utav mina terroristskivor eller liknande. Funkar bra!

Testa det, och skriv hur det gick!

Nä, grannen under (förövrigt trevlig kille) spelar ganska högt just så det räcker för oss alla. Fram tills nu har Släggan slagit igen dörren minst tre gånger ikväll (exkl. de två gångerna jag såg honom genom kikhålet). Jag antar att det är hans sätt att klaga och det bevisar lite vilken stjärna han är. roll Dock är det ju fredag, så än så länge är det för tidigt att säga ifrån, tycker jag.

bmx skrev:
har en störande granne ja med.finländare och alkolist,bott i sverige i 7 år men kan knappt svenska än då!han kan komma upp och klaga på att ja spelar finsk musik!när det är han själv som spelar=S!en gång gick han bara in hos oss och tog pastasallad som mor hadde gjort,jävlar va liv de vart på morsan då,hon gjorde värsta nacksvingen med han=)!han har även gått ut naken ute när det har regnat och schamponerat sej xD

Ha, ha, skön kille! lol Ja, schamponeringen, alltså. Förövrigt bra att ha en morsa som kan försvara sig. wink

284 Inlägg
27 juli 2007
Bor i tvåvåningshus ute på landet.
Ljudisoleringen = 0, huset bygdes på 1700talet.
Hör precis ALLT grannarna ovanför gör, går, pratar, pratar i telefon, skrik & bråk, bestick, nycklar, hundar och det roligaste av allt är när dom har sex.. Liksom, hela mitt kök vibrerar.
Dom verkar ha ett ganska tråkigt och monotont sexliv för övrigt. tongue

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

Sök