3829
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

674 Inlägg
7 november 2007
jag fick tips om att man kunde gå till banken och göra en "kortreklamation"
den måste man göra senast 30 dagar efter att man har skickat pengarna till myspons

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Skåne
91 Inlägg
7 november 2007
Kortreklamation gjorde jag både hos min Bank och via DIBS som Myspons har
avtal med. de sa att det redan var draget och utan dom kunde de inte göra ngt.

Min bank fick också kopior på Polisanmälan samt bakgrund. Men kunde inte bet.
tillbaka. Men de reklamerade även de.

När jag talade med Polisen så informerade jag även om att många andra har
polisanmält och vilka distrikt som hade fått flest polisanmälningar. Nämde forum
som tagit upp detta samt tidningar som hade artiklar om fenomenet MySpons.

I mina ögon är det underligt att detta fallet kan läggas ned då neloppen som de
måste fått in överstiger säkert 700´000 kr. de har själva sagt att de fått in över
10´000 ansökningar. Att de tagit folk som skall sköta ansökningar mm.

Skulle inte förvåna mig om de fått in över miljonen el. ännu mera.

Det är detta som gör mig irriterad - hade jag varit en av 10 eller liknande så
hade det inte stuckit i ögonen så mycket - men de har istället blåst väldigt
många varav vissa inte ens är med i forum så mörkertalet kan vara stort.

Vad gäller Ridetech och bolagen i den sfären som Decalart mm. så är de för mig
totalt brända - Kommer avråda alla att handla där nu och för evigt. Och kommer
jag förbi dem i mitt arbete så kommer jag inte samarbeta med dem.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 november 2007
Oboy6 skrev:
JapMax skrev:
Oboy6 skrev:

Hmm, känns inte som detta spelar någon roll för mig. Jag handlar utav dom eftersom dom fixar vettiga grejor till låga priser.

Det är pga sånna som dig som resonerar så som dessa klåpare får fortsätta!
Du har stylingbutiken, säljer i princip samma saker till samma priser.

Jojo, jag håller me. Men ska jag vara ärlig så skiter jag faktiskt i de. Så länge jag anser att det det passar mig fortsätter jag. Ett stort plus för mig är ju att de faktiskt är den närmaste stylingbutik för mig. Har förstås sound and style, men shit vilken prisskillnad! Men skulle de någon gång "lura" mig eller liknande så självklart slutar jag handla därifrån. Ni får tycka vad ni vill men sån är jag smile

Men svara mig en sak. Varför vill du fortsätta att handla och så säger du när dom lurar dig så tänkter du sluta handla där, varför väntar du på att dom ska lura dig istället för att bara knappa in Stylingbutiken istället för ridetech.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

16 197 Inlägg
7 november 2007
tycker mest folk som gått på detta e "blåögda".... tror man att man kan få spons på flera tusen om man sätter in 700 på ett konto så anser ja att man får stå sitt kast..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 503 Inlägg
7 november 2007
Mäki skrev:
Oboy6 skrev:
JapMax skrev:
Det är pga sånna som dig som resonerar så som dessa klåpare får fortsätta!
Du har stylingbutiken, säljer i princip samma saker till samma priser.

Jojo, jag håller me. Men ska jag vara ärlig så skiter jag faktiskt i de. Så länge jag anser att det det passar mig fortsätter jag. Ett stort plus för mig är ju att de faktiskt är den närmaste stylingbutik för mig. Har förstås sound and style, men shit vilken prisskillnad! Men skulle de någon gång "lura" mig eller liknande så självklart slutar jag handla därifrån. Ni får tycka vad ni vill men sån är jag smile

Men svara mig en sak. Varför vill du fortsätta att handla och så säger du när dom lurar dig så tänkter du sluta handla där, varför väntar du på att dom ska lura dig istället för att bara knappa in Stylingbutiken istället för ridetech.

Grejen är ju den att jag bor strax intill Motala där Ridetech ligger. Jättesmidigt och kul att åka dit och kolla på sakerna man ska köpa. Köpte bl.a. mina sportstolar där. Hade jag köpt dom via stylingbutiken så hade fraktavgift tillkommit, vilket jag antar går på skapligt mycket. En fördel..
Senast redigerat av Oboy6 (7 november 2007)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

DaViper
7 november 2007
Jag ringde min bank SEB, förklarade vad som hänt och att det dragits pengar från mitt VISA.
Fick hem papper, skrev på, skickade tillbaka.

Tog 2 dagar sedan hade jag pengarna tillbaka - tänker ALDRIG mer ens fundera på att handla hos RideTech....

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 november 2007
evilaudio skrev:
tycker mest folk som gått på detta e "blåögda".... tror man att man kan få spons på flera tusen om man sätter in 700 på ett konto så anser ja att man får stå sitt kast..

Där kan väl jag också hålla med. Man får jobba för det, tyvärr har jag inte lyckats än haha wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

16 197 Inlägg
7 november 2007
de e ofta ett jävla slit för å få sponsorer, vilket ja vet efter egen erfarenhet. de e liksom inget man kan "köpa sig"..

på tok för många som tror att firmor vill sponsra deras "svensson bil" (ursäkta uttrycket).

The Gunner
182 Inlägg
7 november 2007
sidan finns ju fortfarande kvar oxå..!! va det ingen som kunde kontakta de webbhotelet eller nåt så sidan läggs ner..??

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Toyaddict
241 Inlägg
7 november 2007
Oboy6 skrev:
Mäki skrev:
Oboy6 skrev:

Grejen är ju den att jag bor strax intill Motala där Ridetech ligger. Jättesmidigt och kul att åka dit och kolla på sakerna man ska köpa. Köpte bl.a. mina sportstolar där. Hade jag köpt dom via stylingbutiken så hade fraktavgift tillkommit, vilket jag antar går på skapligt mycket. En fördel..

Men stylingbutiken ligger ju också i motala!!hmm
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index.php

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

Skåne
91 Inlägg
8 november 2007
evilaudio skrev:

Upplägget som presenterades var smart - och hade det drivits på samma
sätt så hade det varit en bra idé.

Blåögt - Nej det tycker jag inte. Alla skickade in bilder och beskrev sina planer.
Därefter skulle det bedömmas innan man fick svar.

Jag för min del hade väntat mig en dialog. Ambitionsnivå samt utgångspunkt
bör ju avgöra. Svenssonbilar skall ju inte som du säger senare i denna tråd
vara något som i vanliga fall erhåller sponsring. Så varför nu. Kan bara hålla
med.

Hade detta skötts bra - Hade de haft Sveriges bästa styling register i alla kategorier.
Skriva tillbaka och tacka för ansökan men det är inte det vi söker. Dock så hade de
kunna skapa en mailinglista med erbjudanden från alla företagen till dessa som fått
ett nej - och alla hade känt sig som vinnare ändå.

Du tänker kortsiktigt och utan eftertanke. det hade unnat skapas ett unikt tillfälle
för en seriös företagare om detta skötts bra.

1 503 Inlägg
8 november 2007
supratjejen skrev:
Oboy6 skrev:
Mäki skrev:

Men stylingbutiken ligger ju också i motala!!hmm
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index.php

Oj, det hade jag inte en aning om. Då ska jag nog uppsöka stylingbutiken i fortsättningen smile Tack för tipset!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

12 086 Inlägg
8 november 2007
Oboy6 skrev:
Mäki skrev:
Oboy6 skrev:

Stylingbutiken ligger oxå i motala. Som jag sa innan, samma grejor, samma priser! Iprincip alltså.. Ang moralen hos ridetech och myspons, jag känner till killen, och de handalr inte om en god ide som gick snett. De handlar om bedrägeri och att tjäna mesta möjliga pengar.

16 197 Inlägg
8 november 2007
bluecowboy skrev:
evilaudio skrev:

Upplägget som presenterades var smart - och hade det drivits på samma
sätt så hade det varit en bra idé.

Blåögt - Nej det tycker jag inte. Alla skickade in bilder och beskrev sina planer.
Därefter skulle det bedömmas innan man fick svar.

Jag för min del hade väntat mig en dialog. Ambitionsnivå samt utgångspunkt
bör ju avgöra. Svenssonbilar skall ju inte som du säger senare i denna tråd
vara något som i vanliga fall erhåller sponsring. Så varför nu. Kan bara hålla
med.

Hade detta skötts bra - Hade de haft Sveriges bästa styling register i alla kategorier.
Skriva tillbaka och tacka för ansökan men det är inte det vi söker. Dock så hade de
kunna skapa en mailinglista med erbjudanden från alla företagen till dessa som fått
ett nej - och alla hade känt sig som vinnare ändå.

Du tänker kortsiktigt och utan eftertanke. det hade unnat skapas ett unikt tillfälle
för en seriös företagare om detta skötts bra.

tveksamt..   men men...   vet själv hur ja har fått mina sponsorer så.. då de krävs ett jävla slit.

ofta så måste man bygga en elle ett par bilar helt utan spons innan man får nåt.. så att visa va man kan.. ..  snacka kan många men bygga e de inte lika många som kan.

8 156 Inlägg
8 november 2007
Som jag har förstått det så är alla Myspons-sponsoravtal med Ridetech lagliga.
Det står ju faktiskt i  användarvillkor och avtalsvillkor för MySpons.se att dom bara tar betalt när dom hittar ett lämpligt avtal till medlemmen och att det SEN är upp till medlemmen att utnyttja avtalet. Dom tar betalt för att ha letat upp avtalet, inte för avtalet i sig. Vad som är ett lämpligt avtal avgör ju dom själva också...

Riktigt fult, men dom har troligen lagen på sin sida.

När det gäller fabricerade avtal med bolag som inte är knutna till myspons.se så är det ju en helt annan sak. Där handlar det ju helt klart om bedrägeri.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

22 Inlägg
8 november 2007
Phaetoon skrev:
Som jag har förstått det så är alla Myspons-sponsoravtal med Ridetech lagliga.
Det står ju faktiskt i  användarvillkor och avtalsvillkor för MySpons.se att dom bara tar betalt när dom hittar ett lämpligt avtal till medlemmen och att det SEN är upp till medlemmen att utnyttja avtalet. Dom tar betalt för att ha letat upp avtalet, inte för avtalet i sig. Vad som är ett lämpligt avtal avgör ju dom själva också...

Riktigt fult, men dom har troligen lagen på sin sida.

När det gäller fabricerade avtal med bolag som inte är knutna till myspons.se så är det ju en helt annan sak. Där handlar det ju helt klart om bedrägeri.

Hur kan Myspons ingå giltiga avtal när det inte fanns något som heter "Myspons AB" när avtalet ingicks?
Om jag skriver ett avtal med dig och skriver under med "kalle fjongberra" så är givetvis avtalet inte giltigt, då din motpart (jag) inte existerar.

Och även OM det hade funnits ett företag som heter Myspons AB som hade ingått alla avtalen så är ju sättet de behandlat godtrogna kunder på under all kritik.
Just därför att de flesta sponsoravtal erbjöds hos Ridetech, som drivs utav samma skojjare, och då oftast endast gav 10-20% i rabatt (utav de uppgifter som framkommit).

Även företagen som Myspons felaktligen påstod sig samarbeta med har skadats på så sätt att deras varumärken förknippats/sammankopplats med Myspons och hela denna härva.

De som fick sponsring av Ridetech fick betala 700kr för att få 10-20% i rabatt.
Killen bakom ridetech fick på så sätt in 700kr via myspons från varje godtrogen kund, samt att han även tjänade pengar på delarna han sålde via ridetech. För även om ridetech lämnade 10-20% så tjänar de ju en massa pengar på varje produkt.
Detta pga att de enbart säljer kinatillverkade och massprdocerade kopior och låtbudgetalternativ = billigt i inköp.

Att "Myspons" även delade ut sponsringsavtal från "samarbetsföretag" som inte hade ingått något avtal med "Myspons" (svårt att göra, då företaget inte existerade) är ju rent bedrägeri.

Exempel 1:

Till kund: -"Hej, du har fått spons på bilstereomästarna, 50%, så nu debiterar vi dig 700kr enligt vårt "avtal"
Kund till bilstereomästarna: -"Hej, jag fick 50% i rabatt hos er från myspons, jag vill beställa xxxxx"
Bilstereomästarna till kund: -"Du är 20:e kunden som ringt idag, vi har inget med myspons att göra, har aldrig haft och vi har inte godkänt något sponsoravtal"

Resultat? Ägaren till ridetech får 700kr, kunden blir 700kr fattigare men får inget för det.

Exempel 2:

Ridetechs sportstolar: 2500kr
Kunden har fått 10% i rabatt: -250kr
Kunden betalar: 2.250kr
Ps. Men ridetech debiterar då kunden 700kr via myspons, eftersom kunden nu fått "sponsring".
Kunden betalar egentligen: 2.950kr (för ett par sportstolar som egentligen kostar 2500kr)

Dvs oavsett vad så har de inte kört med öppna kort, och visat NOLL respekt inför sina nuvarande kunder eller eventuella kommande kunder.
Skulle vilja påstå att de "pissat bilhobbyn i ansiktet".

Sen om de blir dömda eller inte tycker jag spelar mindre roll.
Bara för att man inte bli dömd för en sak betyder inte att det är ok eller "fair play".

8 156 Inlägg
8 november 2007
Weberz skrev:
Hur kan Myspons ingå giltiga avtal när det inte fanns något som heter "Myspons AB" när avtalet ingicks?
Om jag skriver ett avtal med dig och skriver under med "kalle fjongberra" så är givetvis avtalet inte giltigt, då din motpart (jag) inte existerar.

Och även OM det hade funnits ett företag som heter Myspons AB som hade ingått alla avtalen så är ju sättet de behandlat godtrogna kunder på under all kritik.
Just därför att de flesta sponsoravtal erbjöds hos Ridetech, som drivs utav samma skojjare, och då oftast endast gav 10-20% i rabatt (utav de uppgifter som framkommit).

Jag tänkte faktiskt inte på att Myspons inte var registrerat när avtalen "skrevs".
Du har helt rätt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Skåne
91 Inlägg
11 november 2007
Det verkar som de nu har tagit sitt förnuft tillfånga och påbörjat
återbetalning till de som reklamerat och ringt/mailat in.

Fick mina pengar åter i veckan.

Så de som polisanmält men inte gått vidare med reklamation el.
kontaktat dem kanske skulle prova det igen.

Intressant läsning det där med att han som driver det har en mor
som arbetar inom rättsväsendet.

ÄNTLIGEN - Som Gert fylking brukar säga en gång om året.

*GULAN*
647 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
bluecowboy skrev:

Grattis till att du fick dina pengar tillbaka big_smile

Hoppas alla andra oxå får det..

22 Inlägg
12 november 2007
bluecowboy skrev:

Gratulerar, hoppas att samtliga som de lurat får pengarna tillbaks. Och inte bara de som gör sin röst hörd. De kanske håller på att betala tillbaks till samtliga, det vore inte en dag för sent. Fick du ränta på pengarna? ;-)

Sök