2361
Sök

husabeg 650 försäkring och allmänt (supermotard)

12 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
hej, först och främst vill jag höra om ni har några riktiga erfarenheter av vilken av KTM och husaberg som ni föredrar av körglädje ,effekt osv (ni som gillar ktms färg etc etc kan bespara mig de åsikterna smile)
sen har jag sätt att folk registrerar en husasberg 650 på 9-11 kw lr nått åt det hållet... jag undrar hur ni gör och hur det funkar? sen undrar om jag nån har fått erfara hur mycket en riktig (alltså inte fusk kilowatt) försäkring (då tänker jag på trafikförsäkring) kostar för en vild 20 åring? smile

4 554 Inlägg
27 juli 2007
tror inte försäkringen är så farlig jag har en kompis som har en sån och han e 22 och verkar inte ha ågra problem att ha den , men vad jag fått höra a han så är de nogrann service som gäller om dom ska hålla byta olja och ställa vetiler mm

här är iaf en film när han kör:P
http://www.youtube.com/watch?v=nqiAS9dcbmY

Supra MKIV TT
69 Inlägg
27 juli 2007
jag har en ktm 525 supermotard, reggad på 12kw, ska kosta 2500 på mej helförsäkrad..19år..
men jag han bara köra med den 1,5 timme sen rasade motorn för mej.. men under den tiden hade jag så sjukt roligt så det går inte att besktriva..
körde supra mkiv innan och motarden slår den med hästlängder i körglädre smile

2 123 Inlägg
27 juli 2007
KTM's motorer är ju inte direkt kända för att hålla, men visst fasen är dom snygga.
Jag hade utan tvekan köpt en KTM, alltid vart en dröm för mig sedan barnsben typ.
Men det är nog inget fel på Husaberg heller, dom är ju skitfräna dom också.
Kan tänka mig att försäkringen blir ungefär den samma, kanske lite dyrare på KTM eftersom den är vanligare bland ungdomar.

12 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
jag satt o tänkte lite på det med försäkringen, o om den nu ev skulle kosta 20000 året eller nått åt det hållet så e d tyvätt inte att tänka på att skaffa en sån.

elit
327 Inlägg
27 juli 2007
ha KTM den gick för bra så jag bröt min fot i gå hehe de är sant  kolla galeri fins 1 bild men inget att se så ta de lungt bara

"Only The Good Die Young"

Sleeper
3 084 Inlägg
27 juli 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
KTM's motorer är ju inte direkt kända för att hålla, men visst fasen är dom snygga.
Jag hade utan tvekan köpt en KTM, alltid vart en dröm för mig sedan barnsben typ.
Men det är nog inget fel på Husaberg heller, dom är ju skitfräna dom också.
Kan tänka mig att försäkringen blir ungefär den samma, kanske lite dyrare på KTM eftersom den är vanligare bland ungdomar.

Happ men det är ju en racemaskin=den behöver konstant service ktm har jag hört har bäst kvalite av alla märken. Klart att servar man dem inte så går dem sönder största nackdelen med ktm tror jag var att de hade dyra delar. honda kawasaki etc. har knappast bättre motorer än ktm. Men tror det mesta är en smaksak.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

12 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
o förresten, jag va inne på ktms hemsida för skojj skull,,, titta på deras superomtards, där stod det i specifications att en 650 (som jag inte kom ihåg exakta namnet på) bara hade 22 kw,, det suger ju, kan det verkligen stämma... det e ju änna bara 27 hp ska ju va 60 lr nått åtminstonde

Sleeper
3 084 Inlägg
27 juli 2007
Mr_Lewies skrev:
o förresten, jag va inne på ktms hemsida för skojj skull,,, titta på deras superomtards, där stod det i specifications att en 650 (som jag inte kom ihåg exakta namnet på) bara hade 22 kw,, det suger ju, kan det verkligen stämma... det e ju änna bara 27 hp ska ju va 60 lr nått åtminstonde

länk? vet inte av nån ktm 650 med 22kw iaf

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

4 506 Inlägg
27 juli 2007

Kan du andas kan du dö.

96 Inlägg
28 juli 2007
Mr_Lewies skrev:

De är strypta för att klara kraven. Har ca 60hk ostrypt.

12 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
krav för vad? går den att ta bort då?

96 Inlägg
28 juli 2007
Mr_Lewies skrev:
krav för vad? går den att ta bort då?

"miljökrav" Buller och avgas, och för att få ner försäkringen.
De flesta som säljs beg. är ostrypta. Det går att plocka bort själv:

knacka ut gnistgallret, byt nål och huvudmunstycke, bort med trottelstoppet och ta bort locket över luftburken samt ev justering av lågfartmunstycket.

12 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
förresten, e d likadant på husaberg som för ktm, att den e klen som ett as på pappret, så att man måste ta bort strypningar o sånt,,, för jag har läst runt lite, o det känns nästan som om alla dom som lättvikts registrerar och försäkrar på ca 11kw inte fifflar utan att det faktiskt ska vara den effekten som dom registrerar på?
lite virrigt kanske, men jag frågar ju oxå big_smile

96 Inlägg
3 augusti 2007
Menar du att de behåller strypningen?
Utan att ha statistik på det kan jag gissa att 99.9% av de som kör Husa el. KTM
plockat bort strypningen, kanske att de har den kvar under inkörningsperioden.

Hittar du en MC du är sugen på, ring säljaren o fråga om den är stryp/ostypt.

12 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
problemet ligger egentligen i att jag ska äga en husa lr ktm, men att försäkringen inte får va för dyr... då e ju 11kw försäkring ett bra alternativ, bara det att om d händer nått o uppgifterna inte stämmer så blir det en väldigt tråkig stämning,,, så helst skulle det va en riktig försäkring som e billig. för om jag inte fattat allt fel så e alla 11kw försäkringar samma sak som att köra trimmad eumoppe ungefär (om man nu inte har 11kw strypning i), man får inte en spänn om nått händer.

543 Inlägg
3 augusti 2007
sonab skrev:

Alltså, inkörningsperioden? Är det inte bättre att köra utan strypningen då? Som den är byggd för? yikes

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

elit
327 Inlägg
3 augusti 2007
Snoppen skrev:
sonab skrev:

Alltså, inkörningsperioden? Är det inte bättre att köra utan strypningen då? Som den är byggd för? yikes

Gjorde jag iaf
kör utan nu med ha ha A kort för max 25KW va är de i en utan strypning KTM 625 SMC- kw ostrypt ?
Senast redigerat av qiT (3 augusti 2007)

"Only The Good Die Young"

Sleeper
3 084 Inlägg
4 augusti 2007
ifall det handlar om ljudkrav så verkar det ju rätt mesigt isf kan man ju strypa alla harley's till ½kW dem låter ju för fan lika mycket om inte mer.

(ok kanske inte ½kW men ni fattar vad jag menar.)
Senast redigerat av Sushikocken (4 augusti 2007)

Sök