2541
Sök

Blev påkörd i danmark

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Godafton

Bilade ner till Tyskland idag med en hyrbil från statoil (Mercedes Vito). Påvägen hem strax innan Köpenhamn så börjar de bli lite köer (2 filer) vi ligger i den vänstra filen och ser en VW polo som nästan kör rakt in i en bil framför men lyckas få stopp med bara cm i marginal.
Vi pratade lite om idioten och tänkte inte mer på de. Längre fram så går filerna ihop och det blir en fil och det är fortfarande kö som inte går snabbare än gångfart.
Jag sitter som passagerare i bilen då jag plötsligt känner att något hände (ungefär som om man möter gasen med kopplingen riktigt uselt) Då trodde jag bara att det var min vänn som tappade foten på kopplingen eller något sånt. Fem sekunder senare så smäller det till, det känns inget i bilen men man hör att det smäller typ som att något gick sönder. Då frågade jag vafan min kompis gör? Och han svarar att han gjorde ingenting. Det tar cirka 10 sekunder innan vi fattar att vi har blivit påkörda av en bil bakifrån. Jag går ur bilen och går bak för att kolla då ser jag att det var den där VW Polon som hade brakat in i oss.

När jag kollade mot henne gjorde hon en uttryck som om hon ville säga att det hände inget men jag ber om ursäkt typ. Jag kollade då på våran bil och ser ingen skada. Eftersom bilen har dragkrok så trodde jag att hon bonkat i den och våran bil klarat sig utan skader. Hennes bil blev heller inte vidare skadad.

Vi tänker då att det är skit samma och hennes problem att hon fick lite skador på sin bil.
Efter 50 meter börjar vi höra ett konstigt ljud. Vi ser då i backspegeln att det är Polon som låter konstigt då frontspoilern skrapar emot däcket. Hon kör av vid sidan av vägen för att rätta till den. Medans hon svänger av vägen lyckas jag få ett kort på hennes regnummer och skador.

http://bobcat.nuff.se/~sasen/bilder/bil.jpg

Efter ett tag släpper trafiken och vi åker raka spåret hem till Sverige.

När vi sedan lämnar tillbaka bilen och uthyraren på Statoil ska inspektera bilen så ser han en liten buckla direkt längst ner på dörrarna där bak. Givetvis kom dom när polon körde in i oss men eftersom vi var så dumma att inte ringde polisen på plats fick vi nu betala en självrisk på 3000 och det enda vi kan göra nu är att gå till polisen i sverige och fråga om man kan lösa detta på något sätt.

Det som var lite konstigt är att bucklan sitter trots allt ganska högt upp och det är helt ofattbart hur polon lyckats göra en buckla där. Den måste på något vis lyfts upp en bit när den körde in i dragkroken annars vet jag inte riktigt hur skadan skett.

Någon som vart med om något liknande som vet om det går att göra en polisanmälan i efterhand eller vad man ska göra?
Senast redigerat av dusty (28 juli 2007)

88 Inlägg
30 juli 2007
Ta hjälp av en tysktalande vän och se efter om dom inte har något liknande www.vv.se där, och se vem som äger bilen i Tyskland. Ni kanske kan komma överens tillsammans?

381 Inlägg
30 juli 2007
3rik skrev:
Ta hjälp av en tysktalande vän och se efter om dom inte har något liknande www.vv.se där, och se vem som äger bilen i Tyskland. Ni kanske kan komma överens tillsammans?

Danmark menar du nog......

88 Inlägg
30 juli 2007
EyeLighter skrev:
3rik skrev:

Danmark menar du nog......

Stämmer bra, same shit diffrent name huh?  roll

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
var hos polisen idag och dom sa åt oss att göra en vanlig skadeanmälan så får vi se vad som händer.

Sök