3858
Sök

Tagen av fartkamera .

2 652 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
ja då va de min tur . blev fotad mellan falköping \skövde men jag har inte fått hem något brev än o detta hände för ca 3\4 veckor sedan .

någon som vet ?

DFFL
9 020 Inlägg
29 juli 2007
Antagligen fick de ingen bra bild.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 652 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
hoppas på de också .
någon som vet , ?

Muttley
29 juli 2007
jag tror de är så att kameran inte riktigt var igång eller så fick de kanske inte någon bra bild som sagt.

198 Inlägg
29 juli 2007
de är väll typ bara 30 procent som får böter vad jag har hört..

2 652 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
ja men om den blixtrar till så bör den val vara igng eller är jag ute o cyklar ?

341 Inlägg
29 juli 2007
Om bilen inte är skriven på ägaren klarar man sig i de flesta fall.
Man kan också komma undan på dåliga foton, missar i administrationen och den enligt mig mycket konstiga faktorn att de inte är igång speciellt mycket.
Jag har fått blixten i ansiktet tre ggr nu och klarat mig.
Hatar dessa robotpoliser. De får folk att stirra på hastighetsmätaren istället för på vägen.

2 Inlägg
29 juli 2007
jo då e den garanterat igång, men som sagt oftast får dom ingen bra bild

2 652 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
bilen är skriven på mej ,

lite off men vart får man tag på reggnummer sprayen och fungerar den ?

341 Inlägg
29 juli 2007
precision skrev:

En del påstår att den funkar. Såg dock på tv att de kunde redigera fram nummret ändå. Tveksamt om de gör sig besväret däremot .

48 Inlägg
29 juli 2007
Håll hastigheten som jag så är det inga problem... big_smile

2 652 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
hehe smile

DFFL
9 020 Inlägg
29 juli 2007
precision skrev:

Funkar inte på skyltarna med stansade nummer.
Prova istället den prismatejpen, kommer inte ihåg var man köper den.
Eller så såg jag för ganska längesen på streetfire.net en murcielago med en plastfilm som med hjälp av el rätade upp kristaller som gjorde att skylten blev helt suddig.
Fast den har jag inte ens en aning om den finns att köpa tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kockafan
224 Inlägg
18 november 2007
jag blev fotad idag... satt o kolla på hur många bar bilen ladda och pang så vart man helt bländad.. körde i 115km/h på 70 väg men bilen står skriven på farsan.. kmr jag bli av med kortet och få böter lr hur funckar det? lr slipper man allt när bilen står skriven på en annan?.. orkar inte med landsvägar med 70, 90, 70, 90 osv o helt tom väg.. jaja någon som vet vad som kmr hända?

Kocken

1337
1 343 Inlägg
18 november 2007
du blir av med kortet och du kommer vara helt barskrapad efter alla böter.
Du kommer ligga helt utslagen i rännstenen tills du beslutar att det mest humana är att ta ditt liv.

Vem fan bryr sig vad som händer??
Kör med rånarluva så är det inga problem....
Då får du aldrig böter!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Maskinförare
1 163 Inlägg
18 november 2007
Eller så har man som jag, reg plåten i vindrutan. (dock så är plåten verkligen trasig)
Då är det lätt att råka ta bort den vid kameran, det brukar då blixtra som fan, tvivlar dock på att jag får hem nått brev tongue

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

712 Inlägg
18 november 2007
Min bil blev fotad "dock har varken jag lr tjejen sett nån blixt" i somras.. fick brev hem  1½ månad senare där jag skulle uppge vem som framfört bilen vid det aktuella tillfället.
  Svarade att jag inte hade någon aning o har fortfarande inte hört nått mer från dom.. roll

1 754 Inlägg
18 november 2007
Fartkameror är läskiga!

Fungerar dessa "GPS"-skyddare? De som varnar för fartkameror!

Jag kan inget om allt.

Långtradarchaffis
224 Inlägg
18 november 2007
linusgrabo skrev:
jag blev fotad idag... satt o kolla på hur många bar bilen ladda och pang så vart man helt bländad.. körde i 115km/h på 70 väg men bilen står skriven på farsan.. kmr jag bli av med kortet och få böter lr hur funckar det? lr slipper man allt när bilen står skriven på en annan?.. orkar inte med landsvägar med 70, 90, 70, 90 osv o helt tom väg.. jaja någon som vet vad som kmr hända?

Blev det en bra bild vid fotot så kommer du nog dessvärre att få hem ett fint litet foto i brevlådan. Det där med att bilen står skriven på någon annan än sig själv o att man inte får hem något om det skulle vara så tror jag inte på. En polare blev tagen i en kamera och han hade sin mammas bil som alltså står på henne.  Och vad det gäller tiden att få hem brevet så kan det ta tid, polaren fick hem sitt brev efter tre veckor. 

Hoppas du inte får hem någon lapp, men ifall du får det så får vi väll hoppas att du får behålla kortet iallfall smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Gangsta medlem
59 Inlägg
19 november 2007
För mig tog det ett tag, trodde dem glömt mig och sen fick ja min lilla oväntade present hem

Sök