3299
Sök

Problem med Nintendo Wii

1 498 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Köpte ett nintendo wii nu i kväll och håller på att bli tokig!!!!

På tex tennis kan jag bara kasta upp bollen men det kvittar hur mycket jag viftar så händer inget, mer änn jag har fått ont i armen:(  Kontrollen reagerar på golf och bowling men grymt sällan.
Muspekaren funkar och alla knappar funkar.

Någon som har någon ide`??

730 Inlägg
29 juli 2007
har ett Wii också, har aldrig varit med om de problemet.

Du har testat o starta om Wii:et?
Bytt batterier kanske?

Låter ju Konstigt eftersom de funkar på alla andra spel.
Senast redigerat av master_- (29 juli 2007)

Medlem 5280
552 Inlägg
29 juli 2007
Testa att lägga sensorbaren på ett annat ställa.. Kan ju vara nått som stör... tex tv sensorn

The weirdo with a beardo
54 Inlägg
29 juli 2007
Sitter sensorn rätt, testat att gå längre bak m.m?
Byta ut batterierna i kontrollen?

Annars kan du skumma igenom lite inlägg i Nintendos forum, skickas länk via PM.

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

730 Inlägg
29 juli 2007
ScottaN skrev:
Testa att lägga sensorbaren på ett annat ställa.. Kan ju vara nått som stör... tex tv sensorn

De kan de vara, eller om den inte är inom räckhåll?

1 498 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Nu är muspekaren upp och ner och går motsatt håll mot vad man rör kontrollen

The weirdo with a beardo
54 Inlägg
29 juli 2007
har du vänt upp och ner på sensorn? smile

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

730 Inlägg
29 juli 2007
turbotompa skrev:
vänd på tv:n lol

att de ska vara så svårt o hålla sig till tråden..
Personer som du göra ju bara allt tråkigt.

Har du inget vettigt o skriva,, skriv inte alls

Markolainen
29 juli 2007
Vad jag vet så ska ju sensorn vara ovanpå teven. Sedan ska du stå ca 2-4m ifrån teven. Ha sensorn långt ut också så att tevekanten inte är ivägen. Sedan ang att den far åt fel håll så är antagligen sensorn uppochner wink

Medlem 5280
552 Inlägg
29 juli 2007
man får ställa in vart man har sensorn.. vet inte hur man kommer dit för jag fick göra det första gången jag starta mitt.. Men kolla dig omkring.. Funkar det bättre nu iaf?

1 498 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Nya batterier och sensorn på rätt håll kvitta förvisso samma fenomen på båda hållen.

Pulare
248 Inlägg
29 juli 2007
öh är det bara jag men, sensorn har iofs ingen som helts påverkan medan du spelar, Det är bluetooth! så du kan stå i andra rummet och svinga så ska det funka... Men det du kan tänka på är att SOLLJUS eller ljus från spotlights kan störa! Sensorbaren används bara när du ska sikta i menyerna eller i tex resident evil 4 där du siktar med kontrollen...

Men annars kan du gå in i wii menyn genom att trycka på home knappen och sen options har ja för mig. Där kan du Ändra känslighet osv... Annars är det mest bara timing och teknik som gäller. Eller så är som sagt batterierna dåliga. Då kan det hända lite konstiga saker...
Lycka till! Och ha så skoj=)
Senast redigerat av Zlasher (29 juli 2007)

1 498 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Dom kan ta det pisset och stoppa det i en kontainer och skicka tillbaka där det kommer i från.madmadmad

Markolainen
29 juli 2007
Zlasher skrev:
öh är det bara jag men, sensorn har iofs ingen som helts påverkan medan du spelar, Det är bluetooth! så du kan stå i andra rummet och svinga så ska det funka... Men det du kan tänka på är att SOLLJUS eller ljus från spotlights kan störa! Sensorbaren används bara när du ska sikta i menyerna eller i tex resident evil 4 där du siktar med kontrollen...

Men annars kan du gå in i wii menyn genom att trycka på home knappen och sen options har ja för mig. Där kan du Ändra känslighet osv... Annars är det mest bara timing och teknik som gäller. Eller så är som sagt batterierna dåliga. Då kan det hända lite konstiga saker...
Lycka till! Och ha så skoj=)

Är inte sensorn IR? Är rätt så säker på att den skulle vara någon form av IR iaf hmm

1 498 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Nu har jag fått det att fungera men det men det krävdes en biltur till elgiganten och byta in det mot ett fungerande.

645 Inlägg
30 juli 2007
Köpte mitt Wii från Gran Canaria i december o har aldrig haft nåt som helst problem med detta. Dock så håller jag med föregående talare om att solljus direkt på sensorbaren kan få det o knäppa sig.

Pulare
248 Inlägg
30 juli 2007
Bra att du fick till det, Jo sensorbaren är ir... Men kontrollerna är bluetooth oxå. Sensorbaren används bara i wii menyerna och några enstaka spel där du ska sikta. Annars så funkar kontrollen så att den känner av G krafterna och vinkel på kontrollen. Och det sänds via bluetooth... Så du kan stå i ett annat rum eller bakom tvn och svinga, går precis lika bra som om du står framför den... testa så ska ni få se=)

Sök