2101
Sök

Audi A4 1.8 T rycker vid acceleration!

2 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#1
Hejsan!

Har en Audi A4 1.8 T -02 som är chippad hos BSR med PPC steg 1. Men för ett tag sedan så har den börjat rycka vid acceleration och den gula motorlampan blinkar men släcks om jag kör lungt ett tag. Jag har uppmärsammat följande:

* När bilen har stått en längre stund (mer än 8 timmar) så rycker den inte, alltså när den är kall

* När jag tar bort chippningen så går bilen utan ryckningar.

* Hade BSR:s luftfilter i när ryckningarna startade men har inte det monterat längre.

Vad tror ni det kan vara?? Själv misstänker jag LMM....men vad kan jag :-(


Tacksam för alla svar.

Mvh Dennis

145 Inlägg
31 juli 2007
#2
dra ur LMM o se om den rycker fortfarande. gör den det, så är det inte LMM som är trasig.

har du kollat så magnetventil o dump håller tätt?


2 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#3
OJ....tackar för ditt snabba svar.

Var hittar jag LMM och hur ser den ut? roll

106 Inlägg
31 juli 2007
#4
mellan luftfiltret och turbon sitter de på min hög iaf... skulle tro att det är lika på din... men ja vet inte =P bara en gissning

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
1 augusti 2007
#5
Gör en felsökning med VAG-Com så vet du.. Kolla på nordicaudi i fall någon har vag-com där du bor.. om du nu inte har de själv tongue

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

371 Inlägg
1 augusti 2007
#6
LMM är det du sätter det öppna filtret i.. där är en kontakt i den..

Life is a bitch, then u die

145 Inlägg
1 augusti 2007
#7
jag har vag-com ifall du vill läsa felkoder, men inte säkert det står nått där.
kan ju vara så oxå att det är en läcka ngnstans som yttrar sig när motorn blir varm, och
då drar tjuvluft ngnstans.
fel som uppkommer ibland är ju lite jobbiga att hitta.


130 Inlägg
1 augusti 2007
#8
Magnetventilen N75, orginal dumpen som membranen är kassa på eller LMM gissar jag på.

-=//[b-6]\\=-

5 Inlägg
14 augusti 2007
#9
Hej hej!
Jag hade precis samma problem. Jag gjorde en felsökning på bilen och det var många värden som var helt fel. Så jag bytte min luftmassemätare men jag är inte säker om den var kass. Men alla mina värden var bra efter att jag hade bytt den och satt dit mitt gamla original luftfilter, jag hade bsr's innan. Men den forsatte och rycka, men inte som du säger när den var kall. Så jag kollade mina tändstift och där hade jag mitt problem. Det ena tändstiftet var kasst men jag bytte alla mina. Efter det så gick den bra.



Sök